Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@07:45:51 GMT

فعالیت 55 تشکل مردمی در ستاد امر به معروف استان قم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۵۸۸۱

فعالیت 55 تشکل مردمی در ستاد امر به معروف استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امام حسین(ع) قبل از اینکه راهی کربلا شود به برادر خود در خصوص سفرش گفته است که اگر من به کربلا نروم، امر به معروفی صورت نمی‌گیرد و در نتیجه از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام محمد باقر(ع) نیز معتقد است که اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر رواج پیدا کند و وظیفه همگانی شود؛ مشکلات اقتصادی، امنیتی، اخلاقی و غیره ریشه‌کن خواهد شد و عمل به این فریضه دینی نوعی وظیفه همگانی است.

گرجی افزود: رسانه‌‌های داخلی نقش بسزایی در رابطه با امر به معروف دارند، رسانه‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های خود در برابر نقشه‌ها و اهداف دشمن در این زمینه ایستادگی کنند و آنچه را که درست است به مردم بشناسانند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: ستاد امر به معروف استان قم در ارزیابی که در سال ۱۴۰۰ انجام شد توانست رتبه ۲۴ از ۳۱ را به خود اختصاص دهد، اما به فضل خداوند و تلاش‌های جهادگران عرصه امر به معروف توانستیم در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ به رتبه هجدهم صعود کنیم. 

وی گفت: این رتبه و جایگاه مطلوب استان قم که حرم اهل بیت (ع) است مناسب نیست و ما در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰۱ جایگاه قم را بین ۱۵ استان اول برسانیم و هدف ما این است که در بلند مدت بین ۵ استان اول باشیم.

گرجی عنوان کرد: بنده از بهمن‌ماه به عنوان دبیر ستاد انتخاب شده‌ام، اولین موضوعی که به آن پرداختیم بحث بازسازی زیرساخت ستاد بود. اولین روزی که به دفتر آمدم ۵ نیرو مشغول به کار بودند اما اکنون ۱۵ نفر به صورت مستقیم و جهادی در دفتر فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف استان قم ادامه داد: فعالیت بعدی ما مربوط به تعامل با علما، مدیران و نخبگان استانی بود که به‌حداکثر تعامل رسیده‌ایم، در ماه گذشته با ۵۰ نخبه دانشگاهی و حوزوی دیدار داشتیم و از آنها مشورت گرفتیم، به دیدار علمای عالی‌قدر مختلفی رفته و گزارشات کار را به آنها ارائه دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵ ماهه توانستیم در شهرستان‌ها و مراکز نیز ستاد‌هایی را تشکیل دهیم تا موضوع امر به معروف در آن مناطق هم دنبال شوند، علاوه بر این‌ها در ادارات، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر را راه‌اندازی کردیم.

گرجی افزود: سعی کردیم با تشکل‌های مردمی نیز همکاری داشته باشیم، با همکاری معاونت‌های ستاد توانستیم به ۲۰ تشکل مردمی مجوز فعالیت دهیم و تعداد تشکل‌های فعال را به ۵۵ مورد برسانیم و تلاش می‌کنیم تا به مرور زمان تعداد آنها افزایش یابد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم بیان کرد: افرادی که علاقه‌مند به این هستند که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در قم فعالیت کنند می‌توانند یک تیم ۵ نفره را تشکیل دهند و سپس به وبگاه امر به معروف و نهی از منکر مراجعه کنند و از آنجا مجوز فعالیت خود را در زمان حداکثر یک ماهه دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در این ۵ ماهه، گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات صنفی که از طرف مردم برای ما ارسال شده بود را تا وصول نتیجه پیگیری کردیم، برای مثال نانوایی‌هایی که برخلاف قانون زود تر از ساعت تعطیل می‌کردند را به مراجع ذی‌ربط ارجاع دادیم که یک مورد از آنها پلمپ و دو مورد دیگر جریمه شدند.

گرجی تاکید کرد: فعالیتی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب و عفاف انجام می‌دهد تکلیف قانونی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مرکز و استان‌ها شرح وظیفه کرده است.

وی افزود: وظیفه ما این است که در زمینه حجاب اقداماتی پیشگیرانه و درمانی انجام دهیم، به عنوان مثال در خردادماه امسال با همکاری و موافقت آیت‌الله سعیدی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم توانستیم قرارگاه ۲۱ تیر که در زمینه عفاف حجاب فعالیت می‌کند را در قم تشکیل دهیم.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام گرجی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان دبیر ستاد امر به معروف استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند

دیگر خبرها

  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه