Web Analytics Made Easy - Statcounter

با دستور معاون اول رییس جمهور وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد لایحه قانون آبخیزداری را با قید فوریت تدوین و برای سیر مراحل قانونی و ارسال به مجلس شورای اسلامی به هیات دولت ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر معاون اول رییس جمهور، دکتر محمد مخبر در جلسه مشترک قرارگاه های مردمی بسیج، خاتم الانبیاء(ص) و امام حسن مجتبی (ع) با دستگاه های اجرایی دولت در خصوص موضوع آبخیزداری با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)،‌ آبخیزداری و آبخوان داری را از ضرورت های مهم کشور برای پیشگیری از تخریب و آسیب های ناشی از سیلاب برشمرد و گفت: آبخیزداری و آبخوان داری علاوه بر پیشگیری از بروز خسارات، منافع اقتصادی و اشتغال برای مردم به همراه دارد و در ذخیره سازی آب و جلوگیری از فرسایش خاک نیز بسیار راهگشا و موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در سال های گذشته غفلت اساسی در زمینه آبخیزداری در کشور صورت گرفته است، بر لزوم تمرکز جدی بر این موضوع و جبران کاستی ها تاکید و وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد ظرف دو هفته طرحی جامع با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود به همراه مدل تامین مالی و فازبندی شده برای آبخیزداری در کشور تدوین و ارائه کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه موضوع آبخیزداری و آبخوان داری باید به یک فرایند قانونی و مطالبه عمومی در کشور تبدیل شود، از وزارت جهاد کشاورزی خواست در اسرع وقت قانون آبخیزداری را تدوین تا طی لایحه ای به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تصویب ارائه شود.

در این جلسه وزیر جهاد کشاورزی نیز گزارشی از وضعیت موجود آبخیزداری در کشور ارائه کرد و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳۵ میلیون هکتار در کشور آبخیزداری انجام شده و ۹۰ میلیون هکتار دیگر نیز در انتظار آبخیزداری است که این موضوع به عنوان اولویت اصلی در کاهش خسارات سیل در اولویت اجرایی برنامه های دولت قرار گرفته است.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی فرسایش خاک، خسارات ناشی از سیل، فرونشست زمین، خشکسالی و تغییر اقلیم را از جمله آثار عدم اجرای کامل طرح های آبخیزداری برشمرد.

در این جلسه معاون اول رئیس جمهور دستور تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۱۹ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری ظرف مدت سه سال را صادر کرد.

همچنین پس از بحث و تبادل نظر در خصوص اثرات مثبت اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری و همچنین آثار نامطلوب عدم اجرای این طرح، مقرر شد پس از ارائه و تصویب طرح وزارت جهاد کشاورزی فرایند اجرایی این طرح با مشارکت گروه های جهادی، بسیج سازندگی و سایر نهادها و مشارکت کنندگان به سرعت آغاز شود.

تماشاخانه ببینید| عینکی که صدای مکالمات را به متن تبدیل می‌کند/ اختراعی شگفت‌انگیز برای ناشنوایان ببینید| درگیری میمون‌ها در شهر/ مردم بدون دخالت تماشاچی هستند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آبخیزداری و آبخوان داری معاون اول رییس جمهور وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان

آفتاب‌‌نیوز :

فتح‌الله توسلی امروز با بیان اینکه کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران موجب گلایه کشاورزان استان شده است، اظهار کرد: با توجه به تصمیمات قبلی حدود ۲۰ میلیون لیتر سهمیه سوخت تراکتور‌ها کاهش پیدا کرده و این موضوع مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد نموده است.

وی گفت: نمایندگان نیز در گلایه به این وضعیت در صحن علنی مجلس اقدامات ناهماهنگ وزارت نفت، جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا را غیر قابل قبول دانسته و نسبت به ساماندهی این موضوع تأکید کردند.

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس ادامه داد: کشاورزی که در این شرایط سخت اقتصادی در حوزه تولید فعالیت دارد نباید با معادله چندمجهولی مواجه شود و این وضعیت اصلا پذیرفتنی نیست.

 وی افزود: نباید چنین باشد که افرادی در پایتخت یک شبه تصمیم بگیرند سهمیه سوخت یک استان را کاهش دهند و مردم با مشکل و کمبود سوخت مواجه شوند.

توسلی اضافه کرد: پیرو پیگیری‌های انجام شده امروز جلسه‌ای در مرکز مکانیزاسیون جهاد کشاورزی با حضور مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس مرکز مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پالایش نفت و سازمان بازرسی کشور تشکیل دادیم و دغدغه کشاورزان را مطرح کردم.

وی در این باره گفت: طی بررسی‌ها مقرر شد کمیته‌ای در اسرع وقت در وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بررسی مجدد کاهش سهمیه سوخت کشاورزان تشکیل و اقدام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم