Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) به تحولات اخیر عراق واکنش نشان داد و از همه طرف‌های سیاسی عراقی خواست خویشتنداری کنند و مشکلات و اختلافات را از طریق مذاکرات سیاسی حل و فصل کنند.

بر اساس گزارش المعلومه، ، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر ضرورت احترام به نهاد‌های دولتی عراق، از اعتراضات مستمر و تشدید احتمالی تنش‌ها در بغداد ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورل همچنین از همه طرف‌ها خواست به منظور جلوگیری از خشونت‌های بیشتر خویشتنداری کرده و مشکلات را از طریق گفتگو‌های سیاسی سازنده در چارچوب قانونی حل و فصل کنند.

این مقام ارشد اروپایی در پایان گفت: تضمین حق اعتراضات مسالمت آمیز برای برقراری دموکراسی ضروری بوده و احترام به قانون و نهاد‌های دولتی بسیار حائز اهمیت است.

واکنش اتحادیه اروپا به تحولات عراق در حالی است که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و سفارت آمریکا در بغداد نیز به این تحولات واکنش نشان داده و ضمن درخواست از همه طرف‌ها و جریان‌های سیاسی عراقی برای خویشتنداری، از احتمال بروز نا آرامی‌ها و تشدید بیشتر تنش‌ها ابراز نگرانی کردند.

سیر تحولات عراق دیروز شنبه شتاب بیشتری پیدا کرد و طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری این کشور به منطقه سبز بغداد وارد شدند؛ این در حالی بود که ورودی‌ های منطقه سبز با موانع سیمانی مسدود شده بود، ولی طرفداران صدر موانع را کنار زده و با نیروهای امنیتی درگیر و شماری زخمی شدند.

با این وجود مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر فعلی عراق به نیرو‌های امنیتی دستور داد تا از برخورد با تظاهرکنندگان خودداری کنند و از آنها محافظت کنند. نیرو‌های امنیتی موظف به حمایت از معترضان و موسسات دولتی هستند. همچنین از تظاهرکنندگان خواست تا به صلح آمیز بودن جنبش خود پایبند باشند، زیرا ادامه تشدید تنش‌های سیاسی باعث افزایش تنش در خیابان‌ها می‌شود به گونه‌ای که منافع عمومی را تامین نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق جنبش صدر اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس به مسکو سفر کرده، با حضور در این نشست درباره تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه از لبنان گرفته تا عراق و دریای سرخ، توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و برقراری آتش‌بس فوری کامل و پایدار است.

وی تصریح کرد: در حالی که اسرائیلی‌ها مردم غزه را از دسترسی به آب، غذا و دارو محروم کرده‌اند، آمریکا با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از اشغالگران و متجاوزان صهیونیست حمایت می‌کند.

باقری همچنین گفت: از این رو، توقف سریع و بدون قید و شرط نسل‌کشی در غزه که یک ضرورت جهانی است، مستلزم توقف کمک‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال تجهیزات و سلاح‌های تهاجمی به این رژیم است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد: تا زمانی که پدیده اشغال و تجاوز وجود داشته باشد، انتظار برای حل پایدار موضوع فلسطین با واقعیت منطبق نیست.

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوباقری به روسیه سفر می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد