Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علیرضا حیدرنیا، روز یکشنبه در همایش «جهاد روشنایی» که به همت سازمان بسیج سازندگی در جمع جهادگران در اردوگاه شهید رجایی سپاه واقع در منطقه محمدشهر کرج با هدف استفاده از نیروی خورشیدی در مناطق محروم برگزار شد، افزود: کشورهای پیشتاز در این عرصه، کشورهایی هستند که فناوری نوین را توسعه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود پدیده های کم آبی و خشکسالی در کشور و با بیان اینکه در سنوات گذشته نیز مشاهده کردیم که در حال حرکت به سمت سال های خشک هستیم، اظهار داشت: زمانی که کمبود آب وجود دارد، به تبع آن، با کمبود برق و مشکل انرژی نیز مواجه هستیم و از طرفی، جمعیت کشور در حال توسعه در حال افزایش و اقتصاد و تولید آن نیز در حال رشد است که همه این موارد به انرژی نیاز دارند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب، نگاه و افق طولانی و بلند مدتی در خصوص انرژی صلح آمیز هسته ای دارند، ما نمی توانیم با شیوه و نگاهی که چندین سال پیش وجود داشته، کار را ادامه دهیم و کشور را اداره کنیم به طوریکه زمانی که برق در البرز قطع می شود، به دلیل اتصال ۸۰ درصد آب استان به چاه ها ، آب نیز قطع می شود.

حیدرنیا با اشاره به قطعی های مکرر برق در استان البرز در سال گذشته و با بیان اینکه  با روی کار آمدن دولت انقلابی، اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است، عنوان کرد: اقدامات بسیاری در حوزه های مختلف باید صورت گیرد که یکی از آن ها کار در حوزه انرژی نامحدود خورشید است زیرا در کشوری زندگی می کنیم که به سادگی و به صورت رایگان از انرژی استفاده نمی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورها به شیوه های مختلف بیش از ما تولید انرژی دارند اما کمتر از ما مصرف می کنند؛ الگوی مصرف ما دچار مشکل و ایراد بوده اما در حال اصلاح است و این در حالی است که سیستم و تکنولوژی نیز باید ارتقا پیدا کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه دولت در زمان حاضر برای انرژی برق یارانه پرداخت می کند، افزود: حذف این یارانه از انرژی توسط دولت ممکن نیست زیرا بسیاری از مردم جزو دهک های پایین جامعه هستند که در صدد اجرای طرحی با کمک و تلاش و اراده بسیجیان هستیم که مشکلات افراد دهک های پایین را مرتفع کنیم تا اگر متعاقبا دولت قصد اتخاذ تصمیمی در خصوص یارانه انرژی داشت، کمترین آسیب به آن ها وارد شود.

این همایش با حضور پرشور گروه های جهادی برگزار شد.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی پنل خورشیدی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری سازمان بسیج سازندگی پنل خورشیدی استان البرز استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در ۱۸ کلاس و ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ متر مربع فضای ورزشی طراحی و احداث شده است.

برای ساخت این مدرسه در منطقه پردیسان ۳۰ میلیارد تومان به همت خیر هزینه شده و طرح سالن ورزشی نیز در قالب دولتی و با مشارکت خیر به بهره برداری رسیده است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این مدرسه استقرار سه سامانه سلول‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۰ کیلووات است که علاوه بر بهره‌گیری از انرژی خورشیدی برای تامین پایدار شبکه توزیع برق به تأمین هزینه مدرسه‌های نیز کمک می‌کند.

محمود کمانی، معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک این وزارتخانه با آموزش و پرورش و نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس خیرساز به نیروگاه‌های برق خورشیدی، گفت: استان قم با ۱۱ مدرسه مجهز به سلول‌های خورشیدی در این زمینه پیشتاز است.

وی افزود: سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) برق تولیدی این مراکز را به قیمت مناسب خریداری می‌کند که علاوه بر فرهنگ‌سازی برای نسل آینده در تامین هزینه‌های جاری و نگهداری مدارس نیز موثر است.

سیدمحمد آقامیری، استاندار قم هم با تجلیل از خدمات و اقدامات خیرین مدرسه ساز گفت: استان قم  یک هزار و ۷۰۰ کلاس درس نیاز دارد که باید به سرعت این نیاز مرتفع شود.

حمیدرضا خان محمدی، معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است، گفت: در یک برنامه کوتاه مدت با همکاری دستگاه‌های متولی ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

در حال حاضر ۸ هزار و ۳۰۰ پروژه در سطح کشور در دست احداث است که ۵۰ درصد آن‌را خیرین برعهده دارند.

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس در قالب ۲۷ پروژه به همت خیرین مدرسه ساز در قم احداث شد که پیش بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد در سطح استان به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟