Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر یونیسف ایران دومین دور مسابقه مشترک گزارش‌نویسی از کودکان را با عنوان «کودکان پناه‌جو؛ میهمان‌نوازی ایرانی» برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در چهار دهه گذشته، ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت‌های مهاجر جهان بوده است. مطابق برآوردها، از آگوست ۲۰۲۱ ایران شاهد ورود حدود یک میلیون پناهجوی جدید از افغانستان بوده است که تقریباً نیمی از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مسابقه سعی بر این است که موضوع بازنمایی کودکان پناه‌جو در تولیدات رسانه‌ای ارتقا یابد. کودکان پناهجویی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود می‌شوند، از تحصیل باز می‌مانند و سلامت جسمی و روانی و رفاه‌شان در معرض خطر قرار می‌گیرد اما حضور آنها در کشورمان شرایط زندگی آن‌ها و خانواده‌های‌شان را بهبود می‌بخشد. انعکاس شرایط جدید و بازتاب ملی و بین‌المللی نحوه تعامل مردم و دولت ایران با آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شرایط گزارش‌های ارسالی: 

گزارش‌ها باید به صورت برخط در خروجیِ رسانه‌ها قابل دسترسی بوده و لینک مطلب ارسالی در داخل ایمیلِ ارسالی قید شود. 

آثار باید توسط نویسنده ارسال شود. 

آثار باید مطابق با استاندارهای اخلاقی روزنامه‌نگاری کشور و یونیسف بوده و سوژه‌ها به صورت احترام‌آمیز و با حفظ کرامت انسانی ترسیم شوند.  

محورهای مسابقه 

کودکان پناهجو و سلامت 

کودکان پناهجو و آموزش 

کودکان پناهجو و والدین 

کودکان پناهجو و زندگی روزمره 

کودکان پناهجو و بازی 

کودکان پناهجو و کودکان ایرانی  

قوانین مسابقه 

همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند (شرکت‌کنندگان باید کپی کارت شناسایی رسانه و یا لینک یکی از آثار خود را که در رسانه‌های خبری منتشر شده است ضمیمه ایمیل ارسال آثار کنند.) 

شرکت‌کنندگان مالکیت معنوی محتواهای ارسالی را در اختیار خواهند داشت. 

برندگان (رتبه‌های اول تا سوم) با ارسال آثار خود، به یونیسف حق نامحدود، رایگان و غیرقابل فسخ برای استفاده از آثار ارسالی در تمام موارد مرتبط با مسابقه و همچنین دیگر انتشارات یونیسف مانند گزارش‌ها، اطلاعیه‌های خبری، مقالات، رسانه‌های اجتماعی و غیره را خواهند داد و بدیهی است که مشخصات خبرنگار مربوطه در تمام این انتشارات قید خواهد شد. 

مهلت ارسال آثار از ۱۵ مرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ 

آثار باید از طریق ایمیل به آدرس الکترونیکی  report1401@e-rasaneh.ir ارسال شده و شامل موارد زیر باشد: 

عنوان ایمیل (subject) به صورت «مسابقه گزارش‌ از کودکان – نام و نام خانوادگی» باشد. 

یک فایل PDF حاوی گزارش منتشر شده و لینک گزارش در رسانه‌ها. 

شماره تماس

فرآیند داوری و جوایز 

گروهی متشکل از کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد و یونیسف تطابق آثار ارسالی را با اصول اخلاقی ملی و یونیسف در حوزه گزارش از کودکان بررسی و سپس سه اثر برگزیده را انتخاب خواهند کرد. 

سه نفر اول جوایز زیر را دریافت خواهند کرد: 

رتبه اول: تندیس، لوح تقدیر، یک دستگاه لپ‌تاپ 

رتبه دوم: لوح تقدیر، یک دستگاه تلفن همراه 

رتبه سوم: لوح تقدیر، یک دستگاه تلفن همراه 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودکان پناهجو رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران با موضوعِ ویژه‌ی جوانی جمعیت و فرزندآوری منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

تئاتر ایثار در گلستان

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب،  تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق،  معرفی و شرح زندگانی شخصیتهای مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیبهای اجتماعی،  ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و  جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران  شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاه‌شمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا 31 خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.
ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران 31 مرداد تا 9 شهریور خواهد بود  آثار برگزیده  از  25 شهریور تا 4 آبان در شهرستان‌‌ها اجرا خواهند شد.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از 9 تا 16 آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد