Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مالک شریعتی، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون به استماع گزارش معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در خصوص تهیه و تدوین سند جامع توسعه فناوری هسته ای کشور با افق ۲۰ ساله اختصاص داشت. بر اساس مصوبه مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این سند باید تدوین گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اولیه این سند و کلیات آن از سوی رییس سازمان انرژی اتمی و معاونان وی به اعضای کمیسیون ارائه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: آنچه که در این جلسه بر آن تاکید شد و رییس سازمان انرژی اتمی نیز آن را تایید کرد این بود که ما باید صنعت هسته ای را به مثابه یک صنعت توسعه ای دیده و اقتصادی بودن، توسعه صنعتی، تکمیل ذنجیره ارزش در کشور را با یک نگاه علمی و تهیه اسناد پشتیبان برای این صنعت دنبال کنیم. ما باید چه در حوزه تامین برق از محل نیروگاه هسته ای و چه در حوزه تولید دانش و محصولات مختلف در بخش شیمی و کشاورزی و صنعتی در غالب سند جامع توسعه فناوری هسته ای نگاه آینده نگر داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما باید نیازهای کشور را در آینده با استفاده از روش های اقتصادی با نگاه توسعه محور تامین کنیم. صنایع مختلف باید در کنار صنعت هسته ای رشد کرده و بتوانند از عواید صنعت هسته ای استفاد کنند. مقرر شد بحث سند جامع توسعه فناوری هسته ای هم در کمیته هسته ای کمیسیون انرژی و هم‌در جلسات مشترک با سایر کمیسیون ها در بخش صنعت و کشاورزی دنبال شود. تهیه سند جامع توسعه فناوری هسته ای را ما کاملا یک موضوع صنعتی تلقی کرده که باید ابعاد مختلف آن چه در حوزه زیر ساخت و فناوری و چه در حوزه آینده نگری دنبال شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی فناوری هسته ای محمد اسلامی سازمان انرژی اتمی چه در حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد

رئیس انرژی سازمان اتمی گفت: در المپیاد مخترعین جهان از مدارس انرژی اتمی، ۵ دانش آموز ما مدال گرفتند و در بخش دانش آموزی، ایران مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: المپیاد مخترین جهان این هفته در سوئیس برگزارشد و مدارس انرژی اتمی هم درآن ثبت نام کردند و ۵ دانش آموز ما مفتخر به دریافت مدال شدند. یک مدال طلا، یک مداال نقره و سه برنز و در این بخش، دانش آموزان ما مقام اول را کسب کردند که این افتخار را به مردم عزیز و خانواده های آنها تبریک می‌گویم.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 749673

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند