Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@15:29:35 GMT

خود باوری لازمه مهارت افزایی در جوانان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۶۶۴۸

خود باوری لازمه مهارت افزایی در جوانان

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیداربا تلاشگران عرصه مهارت اموزی، فعالان صنوف و نخبگان مهارتی استان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نیروی متخصص و ماهر نیاز دارد، گفت: مطمئناً بدون اتکابه نیروی ماهر و متخصص و زبده راه رسیدن به پیشرفت فراهم نمی‌شود از سویی نیز خودباوری در بین جوانان ازاولویت‌های مهارت اموزی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: راه رسیدن به پیشرفت با نیروی متخصص و ماهر است هرچند از ظرفیت‌های بالایی هم برخوردار باشند، بدون نیروی ماهر توسعه و پیشرفت معنا ندارد، یقینا دستیابی به عدالت و رفع نابرابری و فراهم سازی فرصت هایبرابر تنها با مهارت آموزی ممکن خواهد بود.

او خاطر نشان کرد: برای اینکه شاهد توسعه فراگیر، عدالت افزا و توانمند سازی در کشور باشیم بایدنسبت به مهارتی شدن نیروی انسانی و یادگیری مادام العمر و متناسب با نیاز بازار کار اقدام کنیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد:آموزش در سازمان شما ابزاری برای توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور است، واین مسئله با فرهنگ سازی و با در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی به منظور ایجاد انگیزه محقق خواهد شد، بذا شماباید برای نیرو‌هایی که خوب آموزش می‌بینند بسته‌های تشویقی در نظر بگیرید تا آن‌ها بتوانند به وظایف خود عملکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  با تاکید اینکه فراگیری آموزش‌های مهارتی برای جوانان و توسط خود جوانان یک ضرورتو زمینه ساز موفقیت در زندگی و اجتماعی و رفع مشکل بیکاری است، افزود: تا زمانی که در کشور به ارتباط جدیآموزش با اقتصاد و اشتغال دقت نشود اقتصاد ناپایدار و انبوه بیکاران بیشتر می‌شود.

او افزود: به اعتقاد کارشناسان کارآموزی و مهارت یک حلقه گم شده است، در این میان مهار تفکر مدرک کرایی بسیارمهم است باید مقدمه ایجاد کسب و کار را فراهم بیاوریم والا با مدرک گرایی کار درست نمی‌شود و تحقق این امر مهمنیازمند هم افزایی دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور با یکدیگر است و تنها با تلاش سازمان فنی و حرفه‌ای نمیشود.

او  در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید افزون بر آموزش هایتئوری آموزش‌های عملی را که مدتی است در واقع مورد غفلت واقع شده است مد نظر قرار دهند، گفت: وجود آییناستاد و شاگردی و فرستادن دانش آموزان به یادگیری مهارت زمینه سازموفقیت در زندگی فردی و اجتماعی و رفع مشکل بیکاری است.

امام جمعه تبریز همچنین خاطر نشان کرد: مهارت اموزی راهی بهتر برای رفع بیکاری در کشور است، با ورود هر فناوری به عرصه علمی کشور فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد می‌شود لذا باید با رویکرد مشاغل محور برای کسب ان اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ال هاشم نقش سازمان فنی حرفه‌ای در پادگان‌ها و مراکز اموزشی بین سربازان را نیز بسیار مهم و تاثیر گذار دانست.

در پایان جلسه از فعالان مهارت آموزی استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهارت آموزی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی کشور امروز در شورای استانی دانشگاه آزاد کردستان با بیان اینکه فارغ التحصیلان بدون مهارت دچار کمبود کار و شغل خواهند شد گفت باید با ورود رشته‌های مهارتی و مهارت آموزی زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

سروری مجد در این جلسه از ایجاد سامانه پژوهش یاب برای رصد فعالیت دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت ساماندهی امور جذب هیئت‌های و جلوگیری از رکود علمی از اهداف ایجاد این سامانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه از ثبت نام ۱۳ هزار و ۶۴۲ دانشجو در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت امسال ۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دانشجو داشته ایم.

میمنت آبادی گفت دانشگاه آزاد استان کردستان در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ رشته از کاردانی تا دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند و پارسال ۸ رشته به رشته‌های آموزشی این دانشگاه اضافه شد.

در ادامه این مراسم مرکز آموزش و توسعه فناوری‌های پیشرفته این دانشگاه در راستای تحقق مهارت آموزی در دانشگاه افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند