Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@10:13:58 GMT

برگی از تاریخ؛ آغاز کار تیم ملی ایران با سیستم 2-5-3

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۶۷۱۷

در سال 1373 استانکو از سیستم 2-5-3 در تیم ملی ایران استفاده کرد

تیم ملی آلمان با آرایش 2-5-3 جام جهانی 1990 را فتح کرد، بعد از این مسابقات تنور استفاده از این سیستم تیمی در فوتبال جهان داغ شد.

به گزارش طرفداری، بعد از این مسابقات تیم های مختلف فوتبال جهان شروع به استفاده از این سیستم کردند. علی پروین سرمربی تیم ملی ایران بود و البته به سیستم 2-4-4 خود کاملا پایبند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از انتقادات زیاد از نحوه بازی تیم ملی، علی پروین در روز 2 تیرماه 1372 تیم ملی فوتبال را با آرایش 2-5-3 به مصاف عمان فرستاد اما مساوی 0-0 در تهران باعث شد پروین بار دیگر از سیستم قدیمی اش در تیم ملی بهره ببرد.

با حضور استانکو در تیم ملی فوتبال کشورمان او استفاده از سیستم 2-5-3 را در دستور کار قرار داد و از مرداد ماه سال 1373 تیم ملی رسما وارد دوران استفاده از سیستم 2-5-3 شد، دورانی که تا سال 2000 و مسابقات جام ملتهای آسیا همان سال ادامه پیدا کرد.

اولین ترکیب ایران در قالب 2-5-3 با حضور بهزاد غلامپور درون دروازه، نادر محمدخانی، افشین پیروانی و کریم باقری در خط دفاعی، جواد زرینچه و صادق ورمزیار در نقش 2 پیستون، بهزاد داداش زاده، سیدعلی افتخاری و جواد منافی در خط میانی و فرشاد پیوس کنار ایمان عالمی در خط حمله شکل گرفت.

البته این ترکیب موقت بود و در ادامه علی دایی به جای ایمان عالمی در خط حمله قرار گرفت.

اخبار داغ 

گل دوم و زیبای مهدی طارمی به توندلا در سوپر کاپ پرتغال (پورتو 3-0 توندلا) گوستاوو واگنین به تراکتور پیوست / رسمی تیمو ورنر به رئال مادرید پیشنهاد شد توئیت تند جیمی کرگر خطاب به منتقدین هالند و نونیز: دلقک هایی که تا به حال به توپ لگد نزده‌اند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سیستم 2 5 3 تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد

طهمورث حیدری رئیس هیئت فوتبال چهارمحال و بختیاری گفت: دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی افزود: در این دوره آموزشی با حضور ۱۶ مربیان کشوری فوتسال از استان‌های تهران، اصفهان، بندرعباس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

بیشتر بخوانید

برگزاری دوره مربیگری فوتسال در شهرکرد

حیدری با اشاره به اینکه این دوره در راستای ارتقاء سطح دانش مربیان استان و کشور در حال اجراست، گفت: این برنامه آموزشی در تقویم ورزشی امسال پیش‌بینی شده بود و با موافقت فدراسیون فوتبال و AFC در شهرکرد درحال اجراست.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۵ هزار ورزشکار در رشته‌های فوتسال و فوتبال در استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده است.

حیدری افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ مربی در استان در رشته فوتسال و فوتبال شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • آغاز عصر جدید مورایس در فوتبال ایران
  • تیم ملی فوتبال در این تاریخ به اردو می‌رود
  • ببینید | عجیب‌ترین طراحی تاریخ فوتبال؛ عبور بازیکنان از خیابان برای رسیدن از رختکن به ورزشگاه!
  • رباح ماجر: مسی نه، کرویف قله خلاقیت فوتبال است!‏
  • بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی
  • خاوی مارتینز: بایرن مونیخ - رئال مادرید بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال است
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران