Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@14:25:24 GMT

توصیه بودجه ای متفکر آزاد به دولت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۶۸۲۳

توصیه بودجه ای متفکر آزاد به دولت

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «منابع این تبصره به ویژه در دوران تحریم‌ها منابع در دسترس‌تری نسبت به سایر منابع هستند؛ همین موضوع نیز عاملی وسوسه کننده برای مراجعه به منابع این تبصره است»، خاطرنشان کرد: باید بگویم که در هر کجا که کم آورده‌ایم به سمت منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه حرکت کرده‌ایم، در حالی که نباید این اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله متفکر آزاد با تاکید بر اینکه باید در مسیر تدوین بودجه کشور، به سمت بودجه‌ای عملیاتی، انقباضی و موثر مبتنی بر عملکرد و حل مسائل کشور حرکت کنیم، گفت: باید ساختار بودجه را به سمت ساختاری پاسخگو و موثر حرکت دهیم و به جای ساختن اولویت‌های متکثر برای بودجه به سمت اولویت‌های واقعی و تمرکز بر آنها حرکت کنیم تا دولت مجبور به خلق پول نشود.

وی با اشاره مصارف تعیین شده در قانون بودجه برای منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه (منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها) با بیان اینکه «اسماً منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه در راستای اهداف خود در حال تخصیص است»، اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاه درستی به منابع و مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه داشته باشیم، باید بگویم که در هر کجا که کم آورده‌ایم به سمت منابع این تبصره حرکت کرده‌ایم، در حالی که نباید این اتفاق بیفتد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره تحقق‌پذیر بودن یا نبودن منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه خاطر نشان کرد: منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه از تبصره‌هایی است که معمولاً به ویژه در سال‌های اخیر تحقق یافته است؛ از سوی دیگر نیز منابع این تبصره به ویژه در دوران تحریم‌ها منابع در دسترس‌تری نسبت به سایر منابع هستند؛ همین موضوع نیز عاملی وسوسه کننده برای مراجعه به منابع این تبصره است. من فکر می‌کنم که منابع این تبصره باید به سمت مصارف واقعی حرکت کنند.

متفکر آزاد در پاسخ به این پرسش که آیا تصویب بودجه‌هایی برای نهادهای مختلف در قالب تبصره ۱۴ قانون بودجه، موجب افزایش انتظارات از دولت نمی‌شود؟ گفت: نه لزوماً؛ ممکن است موجب افزایش انتظارات از دولت شود اما لابد انتظاراتی وجود داشت که محل خروج از آن، تبصره ۱۴ تعیین شده است در جامعه انتظاراتی برای حل مشکلات وجود دارد و نمایندگان مجلس نیز  به دنبال آن‌ها هستند./ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: متفکر آزاد منابع تبصره ۱۴ قانون بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری عل و فناوری آنا، با حضور رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معرفی شد.

در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسا واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور محمدجواد فرهنگ، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در سالن سردار دل‌ها شهید سلیمانی برگزار شد، با حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اسماعیل اقدامی با حفظ سمت به عنوان سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منصوب شد.

اقدامی تجربیات زیادی از جمله رئیس خزانه‌داری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون توسعه و مدیریت منابع واحد لاهیجان و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • دولت باید مایحتاج کارگران را مهیا کند/نقشه دشمنان از بین بردن مغزهای متفکر در بلاد اسلامی است
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد