Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱. کم کردن وزن: ۲. اضافه وزن کردن: ۳. می‌توانید بهتر بخوابید: ۴. سردرد‌های مکرر: ۵. احساس مریض بودن: ۶. لبخند زیباتری خواهید داشت: ۷. کمبود آنتی اکسیدان: ۸. عدم تمرکز: ۹. دچار یبوست شدن: ۱۰. احساس آرامش بیشتر:

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در میان ایرانی‌ها چای محبوبیت بیشتری نسبت به قهوه دارد و به طبع اعتیاد به چای نیز بیشتر از نوشیدنی‌های دیگر است؛ ولی نمی‌توان از اعتیاد به قهوه به سادگی گذر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانیم قهوه روز به روز در ایران طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. کافیین، طعم گس و تلخ می‌تواند از دلایل اعتیاد به قهوه باشد.

شاید به طور مستقیم از قهوه‌ی خالص استفاده نکنید؛ بلکه مشتقات آن مانند لاته، نسکافه و کاپوچینو مورد علاقه‌ی شما باشد. در این صورت نیز کافیین موجود در این دسته از نوشیدنی‌ها می‌تواند گرایش شما را توجیه کند.

در ادامه به تغییراتی در زندگی روتین شما که بعد از ترک قهوه به وجود می‌آید می‌پردازیم:

۱. کم کردن وزن:

بسته این موضوع که شما چه نوع قهوه را دوست دارید ممکن است بعد از ترک قهوه کاهش وزن داشته باشید. اگر قهوه خود را با شکر، خامه و دیگر موادی غذایی پرکالری میل می‌کنید قطعا بعد از ترک آن با کاهش وزن مواجه می‌شوید.

در سال ۲۰۱۷، نتیجه‌ی پژوهشی در مجله‌ی سلامت عمومی منتشر شد که ثابت می‌کرد دو نفر از هر ۳ نفر قهوه خود را با قهوه می‌نوشند.

۲. اضافه وزن کردن:

یکی از خواص قهوه در صبح کم کردن اشتها و لاغری است. در این صورت اگر شما قهوه بدون شکر صبح را ترک کنید، نیاز به خوردن صبحانه کامل دارید که ممکن است وزن اضافه کنید.

۳. می‌توانید بهتر بخوابید:

کافیین موجود در قهوه و مشتقات آنها، ساعت و کیفیت خواب شما را برهم می‌ریزد. وقتی قهوه را ترک می‌کنید خواب شما عمیق‌تر و بیشتر از قبل می‌شود. طبق مطالعاتی در سال ۲۰۱۳، در مجله‌ی کلینیک پزشکی خواب، نوشیدن ۶ ساعت قبل ازبر کمیت و کیفیت خواب اثر منفی می‌گذارد.

۴. سردرد‌های مکرر:

ترک قهوه به کمبود هورمون‌های آدرنالین و دوپامین منجر می‌شود، هورمون‌هایی که در هنگام خستگی و استراحت به کمک ما می‌آیند. با مصرف مکرر قهوه، کافیین در ترشح این هورمون‌ها به میزان طبیعی، اختلال ایجاد می‌کند. بعد از ترک قهوه و تا زمان بازتولید هورمون‌ها، این سردرد‌های گهگاهی ممکن است به سراغتان بیایند که البته موقتی هستند.

۵. احساس مریض بودن:

سردرد تنها نشانه‌ی ترک قهوه نیست. کسانی که در دوره‌ی ترک قهوه بودند علائمی دیگر مانند افسردگی، اضطراب، سرگیجه، بی‌خوابی، علائمی مانند آنفولانزا، کج‌خلقی، عدم تعادل روحی و تنبلی را گزارش دادند؛ اما نکته‌ی مثبت اینجاست که ایبن علائم موقتی هستند و تنها برای مدت کمی (تقریبا دو روز) شما را درگیر می‌کنند.

۶. لبخند زیباتری خواهید داشت:

قهوه محلول اسیدیته است که این به معنای باقی ماندن در بین دندان‌ها و به مرور زمان از بین بردن و جرم گرفتن دندان‌هاست. ترک قهوه در قدم اول به داشتن دندان‌های سالم در طول زندگی کمک می‌کند.

۷. کمبود آنتی اکسیدان:

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ و۲۰۱۸ انجام شد، کسانی که قهوه می‌نوشند از مقدار زیادی آنتی اکسیدان بهره می‌برند که از بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر جلوگیری می‌کند و احتمالات دیگر بیماری‌ها را نیز کاهش می‌دهد؛ ولی مجموع مضرات و خواص قهوه به ترک اعتیاد آن بیشتر تاکید دارد. شما می‌توانید با مصرف سبزیجات تازه، میوه و نوشیدنی‌هایی مانند چای، جای خالی آنتی اکسیدان‌ها را پر کنید.

۸. عدم تمرکز:

ترک قهوه شما را دچار خستگی کاذب و نوسانات حالات روحی قرار می‌دهد که موجب عدم توانایی تمرکز بر موضوعات مختلف می‌شود. سعی کنید آدامس بجوید تا مغزتان را بیدار و هوشیار نگه دارید.

۹. دچار یبوست شدن:

کافیین به عنوان نوعی مسهل در روده عمل می‌کند که گوارش را تسهیل می‌بخشد. با ترک قهوه این امکان وجود دارد که دچار یبوست شویم. اما راه‌حل‌های سالم‌تری برای تسهیل گوارش نیز وجود دارد. تنها سعی کنید غذا‌های فیبردار به مقدار زیاد، آب فراوان و ورزش منظم را در برنامه‌ی خود داشته باشید.

۱۰. احساس آرامش بیشتر:

اگر مدام پای خود را تکان می‌دهید و صندلی خود را می‌چرخانید، بهتر است با شات‌های دابل اسپرسو خداحافظی کنید. کافیین قهوه باعث افزایش ترشح هورمون آدرنالین و استرس در بدن می‎شود که با ترک قهوه این فشار از بدن برداشته می‌شود و به آرامش بیشتری می‌رسید.

منبع: ایرنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر قهوه اخبار سلامت اخبار مطالب اخبار مرتبط تاثیر عجیب نوشیدن قهوه و کاهش نارسایی کلیوی ۱۴۰۱/۵/۹ هیچ واکسن کرونای تاریخ مصرف گذشته ای به مردم تزریق نشده است ۱۴۰۱/۵/۲ نوشیدنی پرطرفداری که عمر را زیاد می کند ۱۴۰۱/۴/۳۰ بهترین جایگزین های قهوه کدامند؟ ۱۴۰۱/۴/۲۸ از معجزه دمنوش این گیاه برای کبد چرب غافل نشوید ۱۴۰۱/۵/۹ فواید جالب پلک زدن برای سلامت چشم ۱۴۰۱/۵/۹ آخرین ویدیو ها بازی و گریم فوق العاده باران کوثری در نقش پروین اعتصامی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۹:۰۵ کشورهای فقیر گرسنه تر می شوند؟ ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۹:۰۱ بی نظیر ترین رنگ چشم جهان با رنگ بنفش! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۷:۵۱ عجیب ترین کارت قرمز فوتبال + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۷:۴۳ سوپرایز شدن حامد آهنگی با صدای همسرش! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۷:۳۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۹:۰۷ ۱۰ تغییری که بعد از ترک قهوه برایتان رقم می خورد ۱۹:۰۶ حمایت وزارت اقتصاد از تشکیل گروه مالی بانک ملی ایران ۱۹:۰۱ کشورهای فقیر گرسنه تر می شوند؟ ۱۹:۰۰ سیل، خشکسالی و قطعی برق کمر کشاورزان را شکسته است ۱۸:۵۹ قیمت کالاهای اساسی در آغاز ماه محرم ۱۸:۴۵ صفر تا ۱۰۰ ارتودنسی نامرئی+ معایب ۱۸:۳۷ کدام ادویه برای معده مفید است؟ ۱۸:۲۸ توییتر از قابلیت جدید خود رونمایی کرد ۱۸:۲۲ قوانین افراد شاد در زندگی ۱۸:۱۰ از معجزه دمنوش این گیاه برای کبد چرب غافل نشوید ۱۸:۰۰ چرا ایرانی ها از زبان انگلیسی فراری هستند + اشتباهات ۱۷:۵۴ سرکرده گروهک تروریستی «حرکة النضال»: دولت و مقامات امنیتی سوئد از من حمایت می کنند ۱۷:۵۱ بی نظیر ترین رنگ چشم جهان با رنگ بنفش! + فیلم ۱۷:۴۸ رازهای زندگی مشترک در جلب اعتماد ۱۷:۴۶ از کجا بفهمیم ماشین تسمه تایم پاره کرده؟ ۱۷:۴۳ عجیب ترین کارت قرمز فوتبال + فیلم ۱۷:۴۱ جان باختن حدود ۳۰ نفر در حادثه سیل امامزاده داوود ۱۷:۳۶ دست از دخالت در امور بازار بکشید ۱۷:۲۸ هشدار مجدد زرد هواشناسی در تهران ۱۷:۲۶ جوزپ بورل: پوتین باید بین سلاح و غذای مردمش، یکی را انتخاب کند ۱۷:۲۱ تابستان در ایران به کجا سفر کنیم؟ ۱۷:۲۰ حقوق بازنشستگان سایر سطوح چقدر افزایش می یابد؟ ۱۷:۱۶ طالبان: بر اساس معاهده هیرمند حقابه ایران پرداخت می شود ۱۷:۱۰ خطرناکترین گُل جهان را بشناسید! + عکس ۱۷:۱۰ چرا تایرسازان زیان ده شدند؟ / فیگور دلالان لاستیک در مقابل تولیدکنندگان ۱۷:۰۷ نظام تامین مالی فرصت توسعه به خودروساز نمی دهد/ تصمیمات کوتاه مدت در صنعت خودرو محصول شرایط دشوار سرمایه‌گذاری در کشور است ۱۷:۰۳ ممنوعیت واردات خودرو اجتناب ناپذیر بود؟ ۱۷:۰۰ فواید جالب پلک زدن برای سلامت چشم ۱۶:۵۰ برگزاری نخستین اجلاس جهانی انجمن های رمزارز در تهران ۱۶:۴۵ همکار بودن زن و شوهر در زندگی مشکل آفرین است؟ ۱۶:۴۴ لحظه شگفت انگیز و تماشایی پلک زدن شاهین + فیلم ۱۶:۴۱ ایران و آمریکا هر دو خواهان احیای برجام هستند ۱۶:۴۰ ارزش سهام عدالت من (۹ مردادماه) ۱۶:۳۱ سخنگوی ستاد امر به معروف: ما کشف حجاب را جرم می دانیم و باید برخوردهای قانونی صورت گیرد ۱۶:۲۹ بین الحرمین در شب دوم ماه محرم + عکس ۱۶:۲۵ علت درگیری مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان چه بود؟ ۱۶:۲۵ هزینه اجاره خودرو به چه صورتی محاسبه می شود؟ ۱۶:۲۲ عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس: آغاز دور جدید مذاکرات به زودی در وین ۱۶:۱۸ ستاره فوتبال به سرطان بدخیم مبتلا شد ۱۶:۱۵ سرلشکر سلامی: مساحت سیاسی آمریکا در حال عقب رفت و شکست است ۱۶:۱۲ ساده ترین راه ها برای دور نگه داشتن کودک از موبایل ۱۶:۰۶ ویژگی های اسکناس جدید اماراتی + فیلم ۱۶:۰۵ توقف ریزش مو با مصرف این میوه جادویی ۱۶:۰۴ گمرک برای برنج های خیس خورده به وزارت صمت نامه زد ۱۶:۰۳ قطع تلفن مشترکان بدهکار ۱۵:۵۶ چگونه پیامک‌های مزاحم را کاهش دهیم؟ ۱۵:۴۹ افشای تصاویر جدید گلکسی واچ ۵ پرو ۱۵:۴۲ کاهش ۱۰ واحد درصدی رشد مانده تسهیلات بانک ها ۱۵:۴۰ نوسان دلار در کانال ۲۷ و یورو در کانال ۲۸ هزار تومان ۱۵:۳۹ احتمال عرضه مدل تاشوی گوشی پیکسل گوگل اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قهوه اخبار سلامت اخبار مطالب بعد از ترک قهوه آنتی اکسیدان هورمون ها ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه پخت نان ساجی و املت زغالی به روش دیدنی یک زوج جوان غارنشین افغان (فیلم) طرز تهیه املت گوجه فرنگی و سیب زمینی به روش ترکیه‌ای (فیلم) پخت متفاوت املت تخم مرغ در توکیو (فیلم)

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (ویدئو) رئیس شورای شهر: تغییری در طرح ترافیک ایجاد نمی‌شود
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی