Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی شفیعی درباره احتمال تغییر در طرح ترافیک گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک به دلیل شرایط کرونا فعلا قرار نیست تغییر کند مگر اینکه تصمیمی در شورای ترافیک اتخاذ شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برای سال آینده تصمیمی برای تغییر در اجرای طرح وجود دارد، یا خیر گفت: بله به هر حال طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیم چند گام رو به جلو رفته و به عادلانه بودن نزدیک‌تر شده اما ضعف‌هایی نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار تهران افزود: در شورای ترافیک تهران بحث‌های اولیه‌ای صورت گرفت و قرار شد کمیته‌ای مسئول پیشنهاد مدل جدید مدیریت محدوده ترافیک باشد. به هر حال آنچه که کامل مشخص است اینکه ارقام عوارض و جریمه‌ای که در حاضر تصویب شده، بازدارندگی ندارد و چون به دلیل ایرادات حقوقی، پلیس روی مدل جدید طرح ترافیک، جریمه اعمال نمی‌کرد، در نتیجه باعث شده بود بسیاری از مردم ترجیح دهند با خودروی شخصی وارد شهر شوند. در مدل جدیدی که در حال طراحی است، بخشی از ضعف‌ها در حد امکان برطرف می‌شود.

شفیعی درباره مدل جدید طرح ترافیک توضیح داد: مدل محدوده طرح ترافیک به این صورت خواهد بود که میزان عوارض باید متناسب با میزان ازدحام ترافیکی و مدت حضور خودرو در این ازدحام باشد؛ یعنی به هر اندازه که ازدحام بیشتر می‌شود، عوارض باید بالاتر برود و همزمان هرچقدر که مدت حضور خودرو در ازدحام بیشتر باشد، عوارض بیشتری باید پرداخت کند تا فرد تشویق شود آنجا را ترک کند.

او تصریح کرد: طرح ترافیک باید انعطاف پذیر باشد و در طول شبانه روز و متناسب با محدوده مدام تغییر کند.

کد خبر 694746 منبع: فارس برچسب‌ها ترافیک - شهری شهردارى تهران تهران طرح ترافیک خودرو - ایرانی حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترافیک شهری شهردارى تهران تهران طرح ترافیک خودرو ایرانی حمل و نقل شهری طرح ترافیک مدل جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین صبحگاهی در آزاد راه کرج تهران

سرهنگ پیمان کرمی اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل پل فردیس تا کلاک و در آزادراه کرج - تهران از پل کلاک تا گرمدره کرج سنگین است.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین روان گزارش شده است.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند تا از هرگونه حوادث رانندگی پیشگیری شود.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901593

دیگر خبرها

  • تاکید بر ساخت پارکینگ‌های حاشیه در منطقه ۱۶ تهران
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • ترافیک سنگین صبحگاهی در آزاد راه کرج تهران
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران