Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@13:50:07 GMT

سیل چه خسارتی به باغات پسته رفسنجان زد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۶۹۳۰

سیل چه خسارتی به باغات پسته رفسنجان زد

آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه بازدید از زیرگذر رفسنجان اظهار کرد: بارش‌های فراوانی در منطقه در حدود ۱۲۵ میلی‌متر باریده و حجم زیادی از سیلاب از کوه‌ها و از سرچشمه به سمت شهر سرازیر کرده و وارد شهر شده است بخصوص از نیمه شب گذشته حجم آب‌ها بیشتر شد و موجب آبگرفتگی در شهر و روستاها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این سفر از نزدیک بازدید کردیم که به آسیب‌دیدگان کمک کنیم که این مشکل زودتر رفع شود حجم خوبی از امکانات امروز وارد شهر شده است هم لجن‌کش هم کف‌کش واحدهای مهندسی و سایر امکانات در منطقه مستقر شده که کمک کنند که بتوانیم زودتر این مشکلی که برای مردم در شهر رفسنجان به وجود آمده برطرف شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: روستای کوثرریز از روستاهای آسیب‌دیده منطقه بود که قرار شده در ادامه خدماتی که هلال‌احمر، بسیج و گروه‌های جهادی انجام دادند یکی از شرکت‌های منطقه مسؤولیت گرفته و مستقر شود و مسائل را بررسی و به مردم کمک کند.

وی با اشاره به مدیریت استاندار و فرمانداری گفت: همه مسؤولان در سطح استان، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها درگیر هستند که بتوانند این مشکل را برطرف کنند و ان‌شاءالله شاهد چنین مشکلی نباشیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: برای اسکان اضطراری در بعضی از مراکز و فضاهای عمومی امکاناتی فراهم شده و مشکلات تغذیه اگر باشد هلال‌احمر آمادگی دارد که این مشکلات را بییند و حل کند.

وحیدی در خصوص سفر رئیس جمهوری به استان کرمان گفت: سفر در دستور کار است و اگر مشکلی نباشد احتمالا همین هفته بتوانند سفر کنند، این سفر فعلا قرار عقب نیفتاده و اوضاع و احوال را بررسی می‌کنیم تا نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وی در خصوص خسارت باغات پسته نیز گفت: خسارت ارزیابی می‌شود و در وزارت جهاد کشاورزی مطرح و دولت تلاش خواهد کرد برای کاهش این خسارات کمک کند.

وحیدی در رابطه با سیل‌بند جیرفت نیز گفت: جزو دستورات رئیس جمهور بود کار شروع شده و جلو می‌رود کار مهم و اساسی‌ست و جزو کارهای جدی‌ست که دنبال می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل کرمان وزیر کشور احمد وحیدی خسارات سیل رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات را در برنامه استان داریم، گفت : هزار هکتار به توسعه باغات آبی و ۶۰۰ هکتار دیگر به توسعه باغات دیم اختصاص خواهد داشت.

فیض قربانی افزود: پیش‌بینی می‌شود با این سطح از توسعه در مجموع ۱۶ هزار تن محصول باغی به مجموع تولیدات باغی استان کرمانشاه اضافه شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه باغات دیم شامل باغات بادام، انگور، پسته و توسعه باغات آبی نیز شامل توسعه نخیلات، باغات مدرن و باغات کلاسیک خواهد بود.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه باغات را در استان دارای توجیه اقتصادی عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب و طبیعت چهار فصل مستعد توسعه باغات بوده، ضمن اینکه همجواری با کشور عراق فرصت خوبی را برای صادرات محصولات باغی در اختیار استان قرار خواهد داد.

فیض‌قربانی با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود در زمینه توسعه باغات در استان، تاکید کرد: سرمایه گذاری روی توسعه باغات می‌تواند ارز آوری بالایی برای استان کرمانشاه از قِبَل صادرات محصولات باغی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: از سرمایه گذارانی که بخواهند در زمینه توسعه باغات کار کنند، هم در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها و هم در حوزه معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت حمایت خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۹۰۰ هکتار - شامل ۳۷۶ هکتار باغ دیم و مابقی باغات آبی - به سطح باغات استان اضافه شد.

فیض‌قربانی با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون ۴۵ هزار هکتار باغ دارد، گفت: سالانه ۳۴۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد