Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: برابر ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، آتش زنندگان بقایای گیاهی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به حبس و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

محمد هادی‌زاده با اعلام خبر فوق اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت برنج در زمین های شالیزاری ممنوع و جرم تلقی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: خاک یکی از منابع مهم خدادادی است که با مهیا کردن بستر مناسب، سبب تامین آب و منابع غذایی برای رشد و نمو گیاهان، تولید مواد غذایی و حیات موجودات کره زمین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی‌زاده درباره ممنوع بودن آتش زدن کاه و کلش بعد از برداشت برنج در مزارع، گفت: برای حفظ و حراست از محیط زیست، جلوگیری از هرگونه آلودگی هوا و حفظ مواد غذایی و موجودات ذره بینی خاک، آتش زدن کاه و کلش بعداز برداشت شالی، برابر ماده ۳۰ آئین نامه اجرایی قانون پسماند و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶ شورای اسلامی اکیدا ممنوع بوده و جرم تلقی می شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین برابر ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به حبس ۶ ماه تا ۲ سال و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

وی با بیان اینکه زیر خاک کردن بقایای برنج، موجب تقویت فعالیت موجودات ریز و حاصلخیزی خاک شده و با استمرار این روش نیاز به مصرف کودهای شیمیایی نیز کاهش می ­یابد، گفت: وجود بقایای گیاهی، فرصت مناسبی برای حفظ و صیانت از ظرفیت تولیدی خاک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شالیزارهای برنج مازندران آتش زدن کاه و کلش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیر فنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیر مسئولانه و غیر حرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود.

ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • استقلال ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شد/ جریمه نقدی صنعت نفت و ملوان
  • برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان
  • حبس و جریمه نقدی در انتظار فروشندگان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • (عکس) کار عجیب و هنرمندانه برنجکار تایلندی برای جذب گردشگر