Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@11:38:43 GMT

کشف مزرعه رمز ارز با ۶ هزار ماینر در قشم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۷۵۱۱

کشف مزرعه رمز ارز با ۶ هزار ماینر در قشم

آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی قهرمانی اظهار داشت: این مزرعه به صورت غیرقانونی در یکی از نواحی صنعتی جزیره قشم ایجاد شده بود که از طریق هشت دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۶۳ هزار کیلوولت آمپر تغذیه می‌شد.

به گزارش دادگستری استان هرمزگان، وی گفت: این مزرعه در هنگام روشن بودن همه دستگاه ها به میزان ۴۵ مگاوات برق مصرف می کرد که در نوع خود حجم بسیار زیادی است و بنابر اعلام کارشناسان اداره برق پس از شناسایی و حذف این دستگاه های ماینر غیرمجاز از شبکه، شاهد کاهش مصرف برق نسبت به مدت مشابه روز قبل در سطح شهرستان قشم بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: به دستور دادستان عمومی و انقلاب جزیره قشم، ماموران نیروی انتظامی ضمن پلمب این مزرعه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، نسبت به توقیف ماینرهای کشف شده نیز اقدام کرده اند.

قهرمانی ادامه داد: همچنین در لحظه قطع و پلمب که بخش زیادی از دستگاه ها خاموش شده بودند، این دستگاه ها سه مگاوات مصرف داشتند که پس از قطع همان سه مگاوات در کنتور خروجی نیروگاه مشاهده شد.

وی یادآور شد: ایجاد مزرعه و استخراج ارز دیجیتال تابع قوانین و مقررات خاصی است که متقاضیان آن تنها با دریافت مجوز و استفاده از برق با تعرفه مشخص می توانند نسبت به راه اندازی آن اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان توضیح داد: در دستوری به دادستان های حوزه های قضایی استان هرمزگان از آنها خواسته شده در راستای صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت المال و با هدف بهره مندی یکسان همه مردم از حامل های انرژی بخصوص برق در ایام گرم تابستان ضمن اعمال نظارت مستمر و پایش دقیق به منظور جلوگیری از استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال، با ناقضان قانون و متخلفان به شدت برخورد کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مزرعه رمز ارز استخراج ارز دیجیتال ماینر قاچاق استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد