Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:54:37 GMT

تولید آب روزانه دزفول ۲۰هزار مترمکعب افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۸۱۳۳

تولید آب روزانه دزفول ۲۰هزار مترمکعب افزایش یافت

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آبفا منطقه دزفول، حسین سعادتی فرد روز یکشنبه در جریان دیدار با رئیس شورای شهر این شهرستان با بیان اینکه مخازن تصفیه‌خانه‌های دزفول در بالاترین سطح خود نسبت به مدت مشابه سنوات قبل قرار دارند، افزود: میزان تولید آب در دزفول از مردادماه سال جاری روزانه ۲۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تبریک انتخاب مجدد پرآور  به عنوان رئیس شورای شهر دزفول برای دومین سال پیاپی افزود: خوشبختانه طی روزهای اخیر با مساعدت مدیرعامل آبفا خوزستان و با اقدامات انجام شده توسط اکیپ های بهره‌برداری آب آبفا منطقه دزفول از جمله ورود چند حلقه چاه به مدار بهره برداری شامل ۲ حلقه چاه در تصفیه‌خانه جنوب دزفول، یک حلقه چاه در مصلی نمازجمعه، یک حلقه چاه در زیباشهر و چندین فقره اصلاح شبکه در کوی امام رضا و بلوار شاه‌خراسان و همچنین زیباشهر شرایط خوبی دارند.

مدیرآبفا منطقه دزفول افزود: در حال حاضر مخازن تصفیه‌خانه‌های دزفول در بالاترین سطح خود نسبت به نوبت مشابه سنوات قبل قرار دارند به گونه ای که برای اولین بار طی سال های اخیر در روزهای گرم سال و با وجود افزایش مصرف دارای ذخیره ۹۳ درصدی هستند.

سعادتی فر گفت: در سال های گذشته و در روزهای گرم سال به دلیل افزایش مصرف سطح مخازن پایین تر از ۵۰ درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی به شهروندان اولویت اساسی و مهمترین هدف آبفا منطقه دزفول است، تصریح کرد: با توجه به میزان تولید و ذخایر مخازن آب، هیچگونه مشکل و نگرانی از نظر تامین آب شهروندان وجود ندارد.

سعادتی فرد در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فاضلاب نیز گفت: پروژه اتصال خط فاضلاب تیپ زرهی ارتش  به منظور جلوگیری از سرریز به رودخانه دز و همچنین احداث خط فاضلاب منازل مسکونی حدفاصل خیابان طالقانی تا شریعتی به شبکه فاضلاب شهری و انتقال به تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در حال انجام است ضمن اینکه با توجه به تعیین پیمانکار به زودی دو پروژه احداث خط فاضلاب دیگر در مناطق جنوبی دزفول آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این دیدار  گفت:  شورای اسلامی شهر دزفول آمادگی لازم برای کمک به رفع مشکلات آب و فاضلاب دزفول را دارد و در این راه هیچ محدودیتی ندارد.

محمدحسن پرآور افزود: پیمانکاران برخی پروژه های فاضلاب معابر دزفول در مرکز استان انتخاب می شوند که این پیمانکاران باید به شهرداری دزفول متعهد بوده و  قرارداد آنها در حضور نماینده شهرداری منعقد و به شهرداری ضمانت دهند که پس از پایان کار پاکسازی، لکه گیری و روکش لازم انجام می شود.

وی افزود: این ضمانت ضمن حفظ نظم باعث می شود در صورت آسیب و خسارت به شهر جبران شود زیرا  شهروندان از شهرداری مطالبه آسفالت نوارهای حفاری را دارند در حالی که بر اساس قانون دستگاه حفاری کننده باید عملیات ترمیم اسفالت را انجام دهد.

پرآور با بیان اینکه آبفای استان خوزستان باید موظف شود در قرارداد با پیمانکاران بندی با عنوان اختیارات شهرداری را مشخص کند گفت:  مدیریت شهر با شهرداری است و باید به مردم پاسخ دهد، تنها اختلاف میان شهرداری و آبفا پیمانکارانی هستند که به تعهدات خود عمل نمی کنند، با رفع این اختلاف و دریافت ضمانت اگر مشکلی در انجام تعهدات برای پاکسازی و ترمیم آسفالت ایجاد شد با استفاده از ضمانت داده شده مشکل رفع می شود.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو شورای شهر دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر دزفول شورای شهر دزفول خوزستان آبفا منطقه دزفول تصفیه خانه شهر دزفول حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای افزایش مشارکت شهروندی برای حفظ محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرده است، گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا ثبت نهایی شده است.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساماندهی مشترکین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش جمعیت و در پی آن بالا رفتن مصرف، تولید پسماند در ابعاد گوناگون خانگی، شهری، صنعتی و بیمارستانی به سرعت گسترش یافته، از این رو کاهش تولید پسماند امری ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی مدیریت شهری، مدیریت پسماند شهری است و یکی از کلیدهای موفقیت در تمام مراحل آن، آگاهی و مشارکت شهروندان است، افزود: در حال حاضر مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند از طریق کاهش تولید و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدأ به عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ترین روش‌های پردازشی در بیشتر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج موجب کاهش میزان تولید پسماند و صرفه‌جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود موجب کاهش هزینه‌ها از جمله حمل‌ونقل پسماندها، خواهد شد.

ساکتی ادامه داد: سنگ بنای ارائه تمام خدمات به‌صورت صحیح و اصولی و دریافت بازخوردها، ارزیابی و سنجش طرح‌ها و فعالیت‌های انجام شده در جوامع موفق، شناسایی کامل و هدفمند مشترکین است، از این رو سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای توانمندسازی و افزایش مشارکت شهروندی در خصوص حفاظت از محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرد.

وی اضافه کرد: در راستای انجام این امر خطیر ناظران شاغل در سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان پسماند شاغل در ادارات خدمات شهری شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه اقدام به شناسایی مشترکین کردند.

ساکتی با بیان اینکه فرآیند شناسایی مشترکین از ابتدای دی ۱۴۰۲ با این هدف که تمام عملیات ثبت اطلاعات مشرکین به صورت جامع، یکپارچه و سیستماتیک صورت گیرد، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی درباره بارگذاری فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا انجام شده و برای هر یک از کاربران مناطق و سازمان مدیریت پسماند نام کاربری و رمز عبور (دسترسی) مشخصی تعریف شده است تا مسئول مربوطه با ورود به سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات فرم شناسایی مشترکین در سامانه اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه ثبت نهایی شده است، افزود: برای ثبت دقیق مشترکین از طریق سامانه سنا لازم است، موقعیت مکانی مشترک Gps و اینترنت کاربر فعال باشد.

کد خبر 746582

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری