Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:10:51 GMT

سگ ولگرد جمجمه شهروند دماوندی را سوراخ کرد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۸۲۲۰

سگ ولگرد جمجمه شهروند دماوندی را سوراخ کرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از حمله یک سگ ولگرد به شهروندی در دماوند خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسن خیرخواه اظهار کرد: حمله سگ ولگرد به شهروندی در شهرستان دماوند منجر به آسیب و سوراخ شدن جمجمه و خونریزی شدید سر و دست بیمار شد.

وی افزود: اقدامات پیشگیری از هاری و واکسیناسیون جهت کلیه موارد حیوان‌گزیدگی در ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش شبکه بهداشت شهرستان دماوند، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰۰ مورد سگ‌گزیدگی ثبت شده که بیش از چهار میلیارد تومان فقط برای واکسن این افراد به جز خدمات درمانی مانند پانسمان و شست‌وشو هزینه شده است و به آن اعداد و رقم‌هایی که برای زنده‌گیری و سایر اقدامات توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هزینه شده اضافه می‌شود اما مردم باز هم گرفتار وضع موجود هستند.

در شهرستان دماوند خوشبختانه با توجه به تلاش شبانه روزی همکاران بهداشت و درمان، علی‌رغم مراجعه شهروندان در اثر حیوان‌گزیدگی، با اقدامات به موقع و واکسیناسیون کامل، هیچ مورد فوتی بر اثر هاری انسانی گزارش نشده است.

از جمله مشکلات بهداشتی و معضلات اجتماعی مهم شهر دماوند که مدت‌ها است با آن مواجه است و در بسیاری از شهرهای کشور نیز این معضل دیده می‌شود، وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب است.

منبع: ایرنا

کد خبر 592693

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سگ ولگرد حمله سگ ولگرد حمله سگ های ولگرد به کودک 4 ساله حمله سگ های ولگرد به مردم حادثه اخبار حوادث وضعیت اخبار حوادث در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند