Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود رضایی شامگاه جمعه در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان فارس، افزود: امروز همراه با مدیرکل بنیاد مسکن، مدیرکل کمیته امداد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل راهداری بازدیدی از شهرستان‌های کوهچنار، نورآباد و رستم داشتیم و پس از بازدید از این شهرستان‌ها ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: در واقع بازدیدهای میدانی از مناطق شهری و روستایی که تحت‌تأثیر سامانه بارشی جدید قرار گرفته بودند، صورت گرفت.

رضایی با بیان اینکه در شهر قائمیه و روستاهای شهرستان کوهچنار چندین مورد آبگرفتگی داشتیم، گفت: مدیریت خوبی از سمت شهرستان‌ها صورت گرفت و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و فقط در برخی روستاها که با سیلاب روبه‌رو بودند نسبت به تخلیه منازل اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه به وسایل خانگی اهالی این مناطق آسیب زیادی وارد شده بود، گفت: مقرر شد کمیته امداد میزان کمک‌هایش را برای خانواده‌های تحت پوشش این کمیته افزایش دهد و به خانواده‌هایی هم که تحت پوشش کمیته نیستند اما وضعیت مالی ضعیفی دارند بسته‌های معیشتی کمک کند و حتی اسباب و وسایل زندگی آنها را که در سیل آسیب دیده‌اند برایشان تهیه کند.

معاون استاندار فارس گفت: بنا شد که تیم‌های هلال احمر هم در روزهای پایانی بارندگی در مناطق حضور داشته باشند و با افزایش خدمات امدادی به مردم کمک کنند.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشکل پُل‌ها و راه‌های روستایی که در منطقه به دلیل بارش تخریب شده بودند برطرف کند.

رضایی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن موظف شد ارزیابی خسارات وارده به منازل روستایی را در این سه شهرستان انجام دهد، گفت: بنیاد مسکن بایستی آمارها را پس از پایان دوره بارش این سامانه که روز سه‌شنبه است به ستاد مدیریت بحران ارسال کند تا ما نیز این آمارها را به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه دهیم تا پس از مصوبه هیأت دولت بحث پرداخت تسهیلات لازم به آسیب‌دیدگان سیل انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی هم بایستی از روز سه‌شنبه به ارزیابی و بررسی میزان خسارت در اراضی زراعی، باغی، دام و طیور بپردازد و آمار و اطلاعات مربوطه را در اسرع وقت ارسال کند تا پرداخت خسارت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

شهرستان کوهچنار یکی از شهرستان‌های باختری استان فارس به مرکزیت شهر قائمیه است. شهرستان رستم هم در ۱۵۴ کیلومتری و شهرستان نورآباد در فاصله ۱۵۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فارس، از روز سه‌شنبه چهارم تا دوشنبه ۱۰ مرداد ماه امکان جاری شدن روان و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه و خسارت در اثر باد شدید در مناطق مختلف استان فارس از جمله شیراز وجود دارد.

بارش‌ها در شهر شیراز از شامگاه شنبه افزایش یافت.

همچنین این سازمان در پی اعلام هشدار قرمز و نارنجی، توصیه هایی را شامل اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، جابجا نشدن عشایر کوچ رو، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اتراق نکردن در بستر رودخانه ها،‌ قرار نگرفتن در مسیل ها و پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده اعلام کرده است.

به تمام دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران نیز آماده باش داده شده است.

برچسب‌ها آب گرفتگی شیراز استانداری فارس سیل فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب گرفتگی شیراز استانداری فارس آب گرفتگی شیراز استانداری فارس سیل فارس مدیریت بحران شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ منصور شیشه فروش گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا آخر شب بارشهای رگباری و تندباد در شهرستان های نایین ، اردستان ، خوروبیابانک ، ورزنه ، نطنز ، شهرضا ، دهاقان ، سمیرم ، بخش انارک ، بخش مهاباد وچوپانان ادامه دارد.


وی گفت: با توجه به بارشهای چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پلها و مستعدد بودن شرایط سیلابهای محلی در مناطق فوق. مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب.طوفان و ابگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها وامادگی اداره راهداری .شهرداریها .پلیس راه. جمعیت هلال احمر .شرکتهای ازادراهی.شرکتهای امداد خودرو. اورژانس.شرکتهای گاز .اب.برق.اب منطقه ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها شد.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطراری ، خود داری از انجام سفرهای غیر ضروری در این جاده ها ، از صعود به ارتفاعات پر هیز کنند.


وی گفت: رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها ، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیورو شبکه های اب و گاز در برابر سیل . تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ، عدم استقرار .توقف و تردد در مسیلها و رودخانه های فصلی.پیشگیری و کنترل ابگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها.تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها.تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل از دیگر اقدامات است.

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان