Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@21:41:58 GMT

کاهش خرید و فروش خانه در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۸۵۵۹

کاهش خرید و فروش خانه در آمریکا

تورم و افزیش قیمت ها باعث شده است تا خرید و فروش مسکن در ایالات متحده روند کاهشی داشته باشد و همین امر موجب رکود در آمریکا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، داده های تخمینی تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم که در روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده در آستانه رکود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگر یک رکود کامل در پیش باشد، به کاهش شدید سرمایه گذاری مسکن و مسکونی مرتبط خواهد بود که در سه ماهه 14 درصد کاهش یافت.

سلسله افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو، تهاجمی ترین افزایش نرخ بهره در نزدیک به سه دهه گذشته بوده است و به ویژه به مسکن ضربه می زند، نرخ وام مسکن را بالا برده و بسیاری از خریداران بالقوه را رد صلاحیت می کند.

نرخ وام مسکن 30 ساله از 3.22 درصد در اوایل ژانویه به 5.3 درصد در اواخر جولای افزایش یافته است و صدها دلار به پرداخت ماهانه خریداران خانه اضافه می کند.

سازندگان شاهد کاهش خریداران واجد شرایط هستند و به نوبه خود ساخت و ساز را متوقف می کنند.

افزایش نرخ بهره نیز مستقیماً به سازندگان آسیب می رساند، زیرا هزینه های وام گرفتن برای ساخت و ساز را افزایش می دهد.

انجمن ملی سازندگان مسکن گزارش می دهد که اعتماد سازندگان خانه های کوچک به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است و شاهد "بزرگترین کاهش یک ماهه" در شاخص اعتماد آنها به جز شروع همه گیری COVID-19 است. این عدم اطمینان در کاهش خرید برای مسکن جدید نشان می دهد که در ژوئن 8 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح در دو سال اخیر رسید.

سرمایه گذاری در حوزه مسکن در سه ماهه دوم 14 درصد کاهش یافت، یک کاهش بسیار شدید و حدود یک چهارم کاهش کل در سرمایه گذاری ثابت خصوصی ناخالص داخلی.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایالات متحده خرید و فروش خرید و فروش املاک خانه در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا

به گزارش قدس آنلاین طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/۶۳

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا