Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@22:37:42 GMT

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسیرانی آستارا

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۸۸۴۲

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسیرانی آستارا

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: رانندگان و مسافران برای مقابله با شیوع پیک هفتم کرونا و حفظ سلامتی خود و دیگران، پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع پیک هفتم کرونا آغاز شده و مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا هر روز رو به افزایش است، رانندگان تاکسی باید در هنگام جابجایی مسافر از ماسک استفاده کرده و از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان شیوع کرونا، سه مسافر روی صندلی عقب تاکسی در آستارا و سایر شهرهای کشور ممنوع است و رانندگان فعال در تاکسی‌های خطی و تاکسی تلفنی باید تا زمان قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، این مصوبه را اجرا کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا با بیان اینکه طبق الزامات بهداشتی و دستورالعمل رعایت فاصله گذاری اجتماعی رانندگان تاکسی فقط می‌توانند دو مسافر روی صندلی عقب و یک مسافر روی صندلی جلو سوار کنند، تاکید کرد: نرخ کرایه نیز بر اساس مصوبات ابلاغی به همان روال قبلی است و رانندگان حق گرفتن مبلغ اضافه از مسافران ندارند.

مصاحب تصریح کرد: شهروندان تخلفات تاکسی‌ها از این قوانین را به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا و یا به گشت و بازرسی سازمان که در معابر و میادین شهر حضور دارند اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع پیک هفتم کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و ممنوعیت سوار کردن بیش از سه نفر در تاکسی از طریق سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا به تمامی مدیران شرکت‌های تاکسیرانی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا تصریح کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته، شیوع بیماری کرونا باعث مرگ بسیاری از هموطنان شده است، بنابراین از همه رانندگان تاکسی و شهروندان انتظار داریم با رعایت مقررات وضع شده، برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، به استفاده از ماسک و رعایت قانون مبنی بر سوار کردن دو نفر روی صندلی عقب تاکسی‌ها، توجه بیشتری داشته باشند و آن را جدی بگیرند.

مصاحب گفت: در این ناوگان حمل‌ونقل عمومی آستارا در حال حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 592730

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آستارا شهرداري آستارا سازمان حمل ونقل مسافر تاکسیرانی شیوع کرونا پیک هفتم کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک مسافران گيلان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا دستگاه تاکسی روی صندلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی