Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش وال استریت ژورنال، رئیس‌جمهوری جدید سریلانکا بازگشت "گوتابایا راجاپاکسه" فراری به این کشور را در شرایط فعلی مناسب ارزیابی نمی‌کند چرا که ممکن است تنش‌های سیاسی را شعله‌ور کند.

به گزارش ایران اکونومیست، "رانیل ویکرمسینگه" رئیس‌جمهوری جدید سریلانکا یکشنبه در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: به اعتقاد من زمان برای بازگشت او مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ نشانه‌ای نمی‌بینم که او به زودی بازگردد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، راجاپاکسه که پیش از این رئیس‌جمهوری سریلانکا بود، پس از سوءمدیریتش در اداره این کشور و درخواست‌ها برای استعفا، در نهایت در ۱۳ ژوئیه از سریلانکا گریخت و بعد از مدتی از سمتش کناره‌گیری کرد. او در حال حاضر در سنگاپور به سر می‌برد. چند روز پس از آن، ویکرمسینگه در رای‌گیری پارلمانی برنده و به عنوان رئیس‌جمهوری جدید انتخاب شد.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، ویکرمسینگه همچنان با راجاپاکسه به منظور تعامل درباره مسائل انتقال امور اجرایی و دیگر مسائل دولتی در تماس مانده است.

این کشور بحران‌زده در حال مذاکره با صندوق بین‌المللی پول در مورد بسته کمک مالی بوده است. در ماه آوریل، سریلانکا بازپرداخت حدود ۱۲ میلیارد دلار بدهی خارجی را به حالت تعلیق درآورده بود و تا پایان سال ۲۰۲۵ باید نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار را پرداخت کند.

در این گزارش آمده است که ویکرمسینگه انتظار دارد توافقی در سطح کارکنان صندوق بین‌المللی پول تا پایان ماه اوت حاصل شود. او همچنین افزود که سریلانکا باید سال آینده بیش از سه میلیارد دلار از سایر منابع برای حمایت از واردات ضروری از جمله سوخت، غذا و کود تامین کند. او همچنین به وال استریت ژورنال گفت که ماه‌ها طول می‌کشد تا سریلانکا شاهد بهبود قابل توجهی در شرایط اقتصادی خود باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سریلانکا ، گوتابایا راجاپاکسه ، رانیل ویکرمسینگه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سریلانکا گوتابایا راجاپاکسه رانیل ویکرمسینگه وال استریت ژورنال رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل

دیگر خبرها

  • فقط یکی از معلم‌ها می‌داند
  • وال‌استریت ژورنال: آتش‌ بس در غزه دو مرحله دارد
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل