Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقر بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ مورد غرق شدگی در مناطق مختلف استان ثبت شده که از این تعداد ۲۷ نفر در منابع آبی از جمله رودخانه ها، مخازن آبی پشت سدها و کانال های آب در استان جان خود را از دست داده اند و ۱۱ نفر نیز با اقدامات پزشکی به موقع از مرگ نجات یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شمار غرق شدگی ها و قربانیان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱ و چهار درصد افزایش یافته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به تداوم فصل گرما تعدادی از مردم بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه ها در سدها و تاسیسات آبی آذربایجان غربی شنا می کنند و این امر همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق شدن همراه بوده است.

میاندوآب و سردشت بیشترین تعداد غرق شدگی 

بهرامی همچنین گفت: شهرهای میاندوآب با هشت و سردشت با هفت مورد غرق شدگی بیشترین آمار را در استان به خود اختصاص داده اند و شهرهای ارومیه با ۶، شاهین دژ با پنج، مهاباد با چهار ، چایپاره و پیرانشهر با ۲ و نقده با یک مورد در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: از مجموع غرق شدگان ۲۳ نفر در رودخانه ها، ۹ نفر در سدها، ۲ نفر در استخرهای آب کشاورزی، ۲ نفر در کانال های انتقال آب، یک نفر در آبشار، یک نفر در چاه آب و یک نفر نیز در دریاچه ارومیه دچار غرق شدگی شده اند.

بهرامی با بیان اینکه بیشترین رده سنی حادثه دیدگان بین ۲۰ تا ۴۰ سال است، تاکید کرد: در میان غرق شدگان امسال ۶ مورد کودک زیر پنج سال نیز دیده می شود.

وی همچنین افزود: از مجموع فوتی های ناشی از غرق شدگی ۲۵ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند. 

شنا نکردن در منابع آبی بهترین توصیه به شهروندان است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه شنا نکردن در منابع آبی مختلف بهترین و ایمن ترین توصیه به شهروندان برای مواجه نشدن با مرگ است افزود: شنا کردن در این اماکن حتی برای افرادی که با فنون شنا نیز آشنایی لازم را دارند خطرآفرین است.

بهرامی تاکید کرد: مواردی دیده شده است که افراد حتی با فنون شنا نیز آشنایی لازم را دارند ولی به دلیل نبود آمادگی جسمانی لازم هنگام شنا دچار حوادث مختلف شده اند که یکی از مواردی که زیاد مشاهده شده، اسپاسم عضلانی است.

وی به اختلاف دمای لایه‌های آب به ویژه در سدها اشاره کرد و افزود: لایه‌های زیرین آب سدها بسیار سرد است و ورود ناگهانی شناگران به این لایه‌ها ممکن است سبب سکته یا اسپاسم عضلانی شود ضمن آن که شنا در رودخانه های نیز خطرات ویژه خود از جمله جریان های شدید و اعماق آب ناشناخته ای دارد که همگی خطرآفرین هستند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۴ سد در آذربایجان غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس ۲ پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر، کرم آباد پلدشت و سد ماکو در حال بهره برداری است.

دریاچه پشت سدهای مهاباد، حسنلوی نقده، شهرچایی ارومیه، شهید کاظمی بوکان، دریک سلماس، قجور و بابااحمد تکاب و رودخانه های زاب سردشت ، زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب و ساروق تکاب ، آبشار شلماش سردشت و کانال های انتقال آب شهرهای مهاباد و میاندوآب از جمله مکان هایی است که گزارش های مختلف از غرق شدگی در آن هر سال در طول فصل گرما داده می شود.

برچسب‌ها مهاباد سد مهاباد فصل تابستان شرکت آب منطقه ای سازمان اورژانس کشور غرق شدگی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد سد مهاباد فصل تابستان مهاباد سد مهاباد فصل تابستان شرکت آب منطقه ای سازمان اورژانس کشور غرق شدگی وزارت نیرو آذربایجان غربی رودخانه ها غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد