Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@14:49:20 GMT

شیوع فعلی آبله میمون با علائمی متفاوت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۹۱۶۰

شیوع فعلی آبله میمون با علائمی متفاوت

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بیماری آبله میمون در حال گسترش در سراسر جهان علائمی را نشان می دهد که بسیار متفاوت از موارد مشاهده شده در شیوع قبلی است.

به گزارش مشرق، طبق گزارش جدید محققان، این علائم منحصر به فرد شامل درد در ناحیه مقعد، تورم آلت تناسلی، ضایعات پراکنده و تورم لوزه ها است.

محققان توضیح دادند: «درک این یافته‌ها پیامدهای عمده‌ای برای ردیابی تماس، توصیه‌های بهداشت عمومی، و اقدامات کنترل عفونت و جداسازی مداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

برای این مطالعه، محققان ۱۹۷ مورد تایید شده آبله میمون را در یک مرکز بیماری های عفونی در لندن بین ماه مه و ژوئیه ۲۰۲۲ ارزیابی کردند.

همه بیماران مبتلا به آبله میمون، عمدتاً با ضایعات در ناحیه تناسلی یا نزدیک مقعد مراجعه کردند. همه موارد مرد بودند و همه به جز یک نفر مردانی بودند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشتند.

اکثر بیماران (۸۶%) علائم سیستمیک مانند تب (۶۲%)، تورم غدد لنفاوی (۵۸%) و درد عضلانی (۳۲%) را گزارش کردند.

برخلاف گزارش‌های قبلی که نشان می‌داد چنین علائمی مقدم بر ضایعات پوستی است، محققان بریتانیایی دریافتند که ۳۸ درصد از بیماران قبل از بروز علائم سیستمیک، ضایعات شان پدیدار شد و ۱۴ درصد فقط دچار ضایعات شدند.

در مجموع ۷۱ بیمار درد مقعدی، ۳۳ نفر گلودرد و ۳۱ نفر آلت تناسلی متورم داشتند، در حالی که ۲۷ بیمار ضایعات دهانی، ۲۲ بیمار ضایعات پراکنده و ۹ نفر لوزه متورم داشتند.

محققان خاطرنشان کردند که ضایعات پراکنده و لوزه های متورم قبلاً به عنوان علائم معمول آبله میمون شناخته نشده بودند.

به گفته محققان، در مجموع، ۱۰ درصد از بیماران این مطالعه برای کنترل علائم که اغلب درد مقعدی و تورم آلت تناسلی است، در بیمارستان بستری شدند.

محققان دریافتند که بیش از یک سوم (۳۶٪) از شرکت کنندگان مبتلا به HIV هم بودند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت آبله میمون اپیدمی ناراحتی پوستی بیماری آبله میمون سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی و میمون از دست قاچاقچیان در مرزهای استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار شجاعی، اظهار داشت: ماموران همیشه مرزبانی استان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله بررسی دقیق موضوع و شناسایی قاچاقچی را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کنند، با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند و به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.

شجاعی افزود: مأموران مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام شده به محل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق به کشف 224 قطعه پرنده زینتی از نوع عروس هلندی و مرغ مینا و 32 میمون شدند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از 16 میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • باران برای آب بندان روستای مهترکلاته، آورده‌ای جز ضایعات نداشت
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک