Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:37:45 GMT

لازم است نگاه انسان به مرگ تغییر کند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۹۴۴۸

لازم است نگاه انسان به مرگ تغییر کند

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: لازم است نگاه انسان به مرگ تغییر کند و آن را ادامه حیات بداند تا به سعادت اخروی برسد چرا که دار دنیا پیچیده با سختی‌هاست.

آیت‌الله سید مهدی میرباقری طی سخنانی در سومین شب محرم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: حقایقی که در عالم هستی مشاهده می‌شود جدای از پرده‌های ظاهری یک وقایع باطنی و غیبی هم دارد که در کلام ائمه معصومین پرده‌های غیبی بازگو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اسرار قیام حضرت سیدالشهدا در حماسه کربلا حمد، صلوات بر نبی خدا و تقدیرات خداوند است و طرح سیدالشهدا ذیل طرح نبی خدا در اقامه توحید است، افزود: همراهی با سیدالشهدا و اجابت دعوت حضرت در سایه تغییر نگاه انسان به مقوله مرگ روی می‌دهد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: انس اصحاب عاشورایی با مرگ باعث می‌شود که آن ها تا لحظات آخردر کنار حضرت پایداری کنند چون با مرگ انس داشته و مرگ در کنار سیدالشهدا را برایشان حل شده بود.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) تاکید کرد: شیطان در واقعه کربلا با تمام قوا حاضر شده بود تا طرح سیدالشهدا را به شکست بکشاند و هر چه زمان به ظهر عاشورا نزدیک می‌شد لحظات سخت‌تری نسبت به سیدالشهدا عارض می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: فعل و رفتار اصحاب سیدالشهدا در واقعه کربلا بی‌نظیر است چرا که وفا و تسلیم حقیقی در مقابل ولی خدا در عالم هستی توسط اصحاب به معنای حقیقی کلمه صورت گرفت.

میرباقری یادآور شد: صحنه‌های امتحان امام حسین (ع) در واقعه کربلا بسیار سخت بود اما هیچ ضعفی در سیدالشهدا مشاهده نمی‌شود و در کمال زیبایی این صحنه‌ها شکل گرفته می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است نگاه انسان به مرگ تغییر کند و آن را ادامه حیات بداند تا به سعادت اخروی برسد چرا که دار دنیا پیچیده با سختی‌هاست.

وی تاکید کرد: اصحاب عاشورایی شهادت در رکاب حضرت را به عیش دنیایی ترجیح دادند و به مقامی رسیدند که برای شهادت لحظه شماری می‌کردند و توشه خود را مهیا و آماده کوچ از دنیا بودند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: عالم آخرت محل آسایش و خوشی برای مومن است در حالی که دنیا سراسر سختی است به همین خاطر مومن سختی‌های دنیا را به عنوان توشه در نظر می‌گیرد و سبک‌بال به سمت آخرت مهاجرت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت سیدالشهدا در تمامی ماموریت‌های الهی خودشان منتظر شهادت و منتظر ملاقات با خداوند بودند، گفت: پیوند با خداوند مایه آرامش قلب است به همین خاطر باید انسان مومن همواره نقطه اتصال خود را مستحکم نماید تا به حملات و آسیب‌های شیطان دچار نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س استانی فرهنگی و هنری نگاه انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا

جمعی از رزمندگان ، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان تهران با حضور در یادمان شهدای عملیات سیدالشهدا در فکه ، ضمن تجدید خاطره و میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدای این عملیات به ویژه شهیدان سردار حاج حسین اسکندرلو و حاج محمد حسین حسنیان ، از دیگر مناطق عملیاتی و سد کرخه در خوزستان بازدید کردند .

 

دیگر خبرها

  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا (ع) + فیلم
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • بدجوری دل درد گرفتیم  
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)