Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلال رحیم زاده صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران  با بیان اینکه اولین بار در این استان سورگوم دانه ای رقم فومن در سال ۱۴۰۱ کشت گردیده است، اظهار کرد:کاشت سورگوم دانه‌ای از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه در سطح ۱۲۰ هکتار کشت شده است.

وی هدف از کشت  این محصول را جایگزین نمودن مصرف دانه سورگوم بجای دانه ذرت در مصرف خوراک دام و طیور در شهرستان های استان اعلام کرد و گفت: معمولاً سورگوم فرآوری‌ شده در تغذیه طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد و واریته‌های جدید سورگوم منابع خوب پروتئین و انرژی در تغذیه جوجه‌های گوشتی و سایر گونه‌های مختلف پرندگان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه می‌توان در جیره جوجه‌های گوشتی و مرغان تخم‌گذار بیش از ۷۰‌ درصد و در خوراک بوقلمون ۵۵ درصد از ذرت را با سورگوم جایگزین کرد، ادامه داد: با توجه به پروفیل تغذیه‌ای سورگوم، این غله به عنوان منبع پروتئین در جیره شناخته شده و از نظر سایر ترکیبات بسیار شبیه به ذرت می‌باشد و پروفایل اسیدهای آمینه سورگوم نسبت به ذرت کامل‌تر بوده و مکمل اسیدهای آمینه کنجاله سویا شناخته شده است.

وی تاکید کرد: سورگوم دانه ای مقاوم به شوری بوده و حدود ۴۰ درصد نیاز آبی کمتری نسبت به ذرت دانه ای مصرف می کند و دارای دوره رشد ۱۰۰-۹۰ روزه بوده که از مزایای کاشت زراعت مذکور نسبت به ذرت دانه ای است که توسعه این محصول و استفاده در جیره غذایی دام و طیور می تواند در کاهش واردات ذرت دانه ای از خارج از کشور نقش اساسی داشته باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز جیره غذایی ذرت دانه ای کاشت زراعت سورگوم دانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی

در این دیدار چهره به چهره، مالک رحمتی به مشکلات ۲۵ نفر از مردم استان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

تامین سرمایه در گردش، تخصیص ارز، بدهی بانکی، مشکلات مالی و اختلاف با شهرداری مهمترین مسائل مطرح شده ملاقات کنندگان با استاندار آذربایجان شرقی بود.

امسال ۱۴۵ نفر در دیدار‌های مردمی با استاندار مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • «نان کامل» چه نانی است؟