Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:59:04 GMT

تسریع در روند صدور سند املاک روستایی

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۹۵۵۲

تسریع در روند صدور سند املاک روستایی

با امضای تفاهم‌نامه مشترک میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فرآیند شناسایی تمامی اراضی روستایی برای صدور سند تک برگی تسریع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس مفاد این تفاهم نامه‌ای به امضای «حسن بابایی» معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید، تمام اراضی موجود در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شناسایی، مستندسازی، هویت‌سنجی و تثبیت مالکیت می‌شوند و اسناد مالکیت دفترچه‌ای آنها پس از حدنگاری به اسناد تک برگی تبدیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: تاکنون برای ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و برای ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سند ملکی صادر کرده‌ایم و مجموعاً ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق داری سند ملکی هستند. 

نیکزاد اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال جشن سنددار شدن تمامی اراضی و املاک روستایی کشور برگزار شود و هیچ روستایی بدون اسناد ملکی باقی نباشد.

غلامرضا مجیدی مدیرکل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این جلسه، گفت: روستائیان متقاضی دریافت سند ملکی برای اراضی کشاورزی یا مسکونی خود باید به دفتر بنیاد مسکن محل زندگی خود مراجعه کنند و با ارائه تایید اعضای شورای اسلامی روستای خود فرآیند شناسایی اراضی آنها خواهد شد.

به گفته وی حتی اراضی قولنامه‌ای یا املاکی که نسق آنها مشخص نیست، با همکاری شورای اسلامی روستا و از طریق استعلام توسط سایر مراجع به سرعت سند ملکی تک برگی خواهند گرفت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی زمین شورای اسلامی مسکن معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سند ملکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد