Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اظهارات حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان تازه‌ترین موضعگیری علیه پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق و بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران است که تا اینجای کار حداقل ۵ میلیون یورو روی دست فدراسیون فوتبال گذاشته است؛ به علاوه مبلغ ۳۲ میلیارد تومان مالیات.

این اتفاق در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال رخ داد؛ فردی که حالا بازهم برای دوره جدید انتخابات فدراسیون فوتبال کاندیدای ریاست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی شب گذشته با حضور در شبکه خبر، در واکنش به اتفاقات رخ داده در پرونده ویلموتس گفت: گزارشی از سرپرست فدراسیون خواستم. من باید بدانم این اتفاقات که از ویلموتس مطرح می‌شود ابعادش چیست.

وی افزود: چیزی که در گزارش دیدیم مثل قله کوه یخ است که از آب بیرون زده است. در جلسات خودمان اسمش را سونامی ویلموتس گذاشتم. امیدوارم باشگاه‌های عزیز ما مثل استقلال که ۱۰ درصدش واگذار شده است، با مربیان خارجی این باشگاه‌ها «ویلموتس ۲» نداشته باشیم. اگر هرکجا سهل انگاری کنیم این احتمال وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین اشاره‌ای سربسته به بحث دلالی در پرونده ویلموتس داشت و تاکید کرد: برای گرانی مبالغ و تعرفه‌های قراردادها یک «فیرپلی» مالی وجود دارد. باشگاه‌ها سقف بودجه دارند و در این سقف برای ورزشکاران عدد و رقم تعیین می‌کنند. اینجا معرف و واسطه‌ها پول می‌گیرند. امیدوارم اینجا دست دلالان کوتاه بشود و حداقل کم بشوند. ابعاد مختلفی وجود دارد.

سجادی ادامه داد: در گزارشی که من خواندم که متاسفم این‌طور است، ۲ میلیون یورو به ویلموتس و دستیارانش قبلاً پرداخت شده است. رای هم آمده است که ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو است. دو مبلغ پنج درصد دیرکرد هنوز اعلام نشده است. در گزارش اشاره به مالیات -ویلموتس- هم نشده است که ۳۲ میلیارد تومان است. چه کسی آن را باید پرداخت کند؟ ما بدهی داریم. مالیات برای مردم است. ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تا به تدریج پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: به عنوان یک ورزشی و به عنوان یک معلم دانشگاه نه به عنوان خادم ورزش برایم سئوال است قراردادی که بسته می‌شود، ضمانتش چیست؟ فدراسیون -برای پرداخت پول ویلموتس- از شستا کمک گرفتند. ما شستا را دوست داریم یک گروه اقتصادی فعال است و سوء تعبیر نشود. کمک گرفتند پیش پرداختی به ویلموتس و دستیارانش بشود. ضمانت این ۲ میلیون یورو، ساختمان فدراسیون است. طبق این گزارش، ۶ دانگ ساختمان فدراسیون برای شستا است.

سجادی یادآور شد: بر اساس یورو ۱۲ هزار تومانی، در اسناد پرداختی فدراسیون، یک رقم ۲۴ و یک رقم ۲۵ میلیارد تومان است که به شستا پرداخت شده ولی ساختمان فدراسیون به نام شستا شده است. میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید ساختمان فدراسیون ۱۲۰ میلیارد تومان می‌ارزد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ساختمان فدراسیون رفت، ویلموتس رفت، پول‌ها رفت، این جریمه آمده است، این مالیات روی دستمان مانده است. منتظر ۲ پنج درصد جریمه هم هستیم. منتظر هزینه کادر فنی هستیم. این به نظر من سونامی است.

سجادی از پیگیری این پرونده در مراجع قضایی خبر داد و افزود: به هر حال باید پرونده مربوط به ویلموتس را پیگیری قضایی و حقوقی کنیم. باید ببینیم پرداخت پول او از کجاست. ما باید وظایف نظارتی را انجام بدهیم. به هر حال ضرر و زیان‌هایی وارد شده است و درباره مسببان منتظر اقدامات بعدی هستیم.

وی به بُعد دیگر پرونده ویلموتس اشاره کرد و مشکلی که برای باشگاه پرسپولیس ایجاد شده است. سجادی گفت: در این پرونده حتی گفتند که سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شستا شده که ناراحت‌کننده است. ما به نمایندگی از مردم پیگیری می‌کنیم. ما در کنار فدراسیون و فوتبال هستیم.

به گفته سجادی، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران و معاون اول او دستورات ویژه داده‌اند تا هر کاری لازم است، انجام بشود. وی گفت: تیم ملی فوتبال امید مردم است. کادر فنی هم که تثبیت شده است و ما هم گفتیم که از هر تصمیم فدراسیون حمایت می‌کنیم. حتی گفتیم مربیان خوب ایرانی داریم، اما در نهایت جمع‌بندی مسئولان فدراسیون ادامه حضور اسکوچیچ بود. ما در کار فنی دخالت نداریم و حمایت می‌کنیم تا در نهایت یک تیم شایسته در جام جهانی شرکت کند.

کد خبر 5552734

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید سجادی مهدی تاج مارک ویلموتس وزارت ورزش و جوانان فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران هندبال مهدی طارمی مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی فوتبال ایران تیم هندبال دختران ایران کمیته ملی المپیک تیم فوتبال امید ایران تیم هندبال نوجوانان ایران تیم ملی تکواندو ساختمان فدراسیون فدراسیون فوتبال میلیارد تومان وزیر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر ورزش و جوانان گفت: در بحث استخدام قهرمانان به ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته و در دستور صحن قرار گرفته که باید تصویب شود و در صورت تصویب قطعا اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهیم داشت.

کیومرث هاشمی در نشست مشترک با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: ماهیت جلسه امروز ماهیت قهرمانان است. در دنیای امروز شاخصه اصلی ورزش طبق منشور المپیک ورزشکاران هستند. اگر ورزشکاران نباشند مربیان و مدیران معنایی پیدا نمی‌کنند. کمیته بین‌المللی المپیک نیز تلاش زیادی دارد که چهره‌های ورزشی و قهرمانان علاوه بر مدال‌آوری سفیر کشور خود باشند و ظرفیت‌های فرهنگی کشور خود را نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه ورزشکاران در کشور خاطرنشان کرد: در دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران، ایشان چندین بار از قهرمانان ما تشکر کردند و این موضوع بی‌سابقه بود و این موضوع نشانگر این است که قهرمانان از منظر رهبر انقلاب از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. مراسم تجلیلی که سالانه با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود نشان می‌دهد که دولت نیز پای کار ورزشکاران ایستاده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست این بود که از نزدیک با مشکلات ورزشکاران آشنا شویم و این جلسات می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند. اعضای کمیسیون‌ها باید نقش پررنگ‌تری در فدراسیون خود داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها دخیل شوند.

وی افزود: این سومین دوره است که کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک تشکیل می‌شود و اینقدر جایگاه این کمیسیون بالا است که رییس کمیسیون ورزشکاران می‌تواند شخصا با رییس کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه کند. باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم و اهمیت جایگاه خود را بیشتر بدانیم و قطعا اعضای کمیسیون می‌توانند کار‌های بزرگی را انجام دهند.

کیومرث هاشمی بیان کرد: این نگاه را داریم که قهرمانانی که دوران ورزش آنها تمام شده و علاقه‌مند هم هستند، به عرصه مدیریت ورزشی بیاوریم و بتوانیم از ظرفیت‌های آنها بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه و پس از شنیدن صحبت‌ها و نظرات قهرمانان گفت: حتما برگزاری این نشست‌ها فایده دارد و منشا کار‌های بزرگ و خدمت‌رسانی برای ورزش خواهد بود. عضو شدن یکی از اعضای کمیسیون ورزشکاران در هیات رییسه فدراسیون‌ها پیشنهاد خوبی است که باید در اصلاح اساس‌نامه انجام شود. بحث مشارکت ورزشکاران در مسئولیت‌های اجتماعی و کار‌های عام‌المنفعه نیز از آن حمایت می‌کنیم. ورزش ایران همیشه از سال‌های دور تا به الان در کار‌های خیرخواهانه پیش قدم بوده و می‌توان این اقدامات را تقویت کرد.

وی افزود: همانطور که کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک شرح وظایف دارد باید این کمیسیون نیز شرح وظایف داشته باشد که همه اعضا با آن آشنا باشند. قطعا هر فدراسیون یکسری شرایط خاص خودش را برای کمیسیون ورزشکاران دارد. درست نیست که فقط سالی یک بار در مجامع شاهد حضور کمیسیون ورزشکاران باشیم.

وی عنوان کرد: نباید فاصله قهرمانان با مدیران زیاده شود و و باید این فاصله را روز به روز کمتر کنیم و مدیران باید دغدغه ورزشکاران شنیده شود که صحبت‌های آنها به خارج از مجموعه فدراسیون برده نشود. دلیل تشکیل چنین جلساتی نیز مخابره این پیام است که مدیران ورزشی و روسای فدراسیون‌ها باید با ورزشکاران ارتباط نزدیکی داشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: در بحث استخدام قهرمانان به ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته و در دستور صحن قرار گرفته که باید تصویب شود و در صورت تصویب قطعا اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهیم داشت.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در لایحه جدید دولت گفت: در لایحه جدید که به مجلس رفته ورزشکاری که مقام سوم جهان را کسب می‌کند بعد از این شامل معافیت می‌شود. همچنین به جز نفر اول، نفرات دوم و سوم بازی‌های آسیایی نیز شامل معافیت و استخدامی خواهند شد. در بحث ورزشکاران توان‌یاب و جانباز پیش از این یکی از اعضای خانواده آنها شامل استخدام می‌شد ولی الان اگر خود ورزشکار هم شرایطش را داشته باشد شامل قانون استخدام می‌شود.

هاشمی افزود: ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها قدمت ۲۰ ساله و نیاز به تجهیزات جدید دارد. برای تجهیزات غیرمصرفی کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی درخواست کردیم که با کمک وزارت نفت این مبنع دیده شده و پس از اختصاص و پرداخت برای نوسازی تجهیزات در اختیار فدراسیون‌ها قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص پرداخت پاداش به قهرمانان گفت: با وجود اینکه آیین‌نامه هنوز اصلاح نشده ولی از اختیارات خودمان استفاده کردیم و آن دسته از رشته‌هایی که قبلا در لیست وجود نداشت را برای پرداخت پاداش اضافه کردیم که ان‌شاءالله در مراسمی که به زودی با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود از آنها تجلیل خواهد شد.

هاشمی خطاب به اعضای کمیسیون گفت: شما نمایندگان فعال جامعه خودتان و صدای ورزشکاران هستید. می‌توانیم نشست‌های فصلی بگذاریم که چطور دغدغه‌ها را برطرف کنیم. اعضای کمیسیون باید مدافع ورزشکاران خود باشند و این وظیفه و رسالت اصلی اعضای کمیسیون است.

وی افزود: ترویج اخلاق ورزشی نکته خیلی مهمی است و باید به این موضوع پرداخته شود. چون قهرمانان با اخلاق ورزشی می‌توانند ماندگار شوند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: در جلسه شورای عالی ورزش که با حضور رییس جمهور برگزار شد درخصوص تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام که بزرگترین دغدغه ما است اعلام کردیم تا پروژه آمایش سرزمینی اجرا نشود هیچ پروژه تازه‌ای شروع نمی‌شود. برای تکمیل پروژه‌ها ۷ هزار میلیارد بودجه گرفته‌ایم که با استفاده از طرح آمایش برای تکمیل آنها اقدام می‌کنیم. بعد از این آمایش سرزمینی به ما می‌گوید که در چه شهری باید چه ورزشگاهی ساخته شود.

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود