Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طبق آمارها وارد هفته پنجم از پیک هفتم بیماری کرونا در سمنان را آغاز کرده‌ایم، ابراز کرد: متأسفانه تعداد بیمارانی که مراجعه به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان داشتند، بیشتر شده و همچنین سه فاکتور شاهد درمان سرپایی، بستری و بستری در آی سی یو نیز به صورت چشم گیر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعاً ۳۵ درصد تعداد بیماران کرونایی ما در هفته جاری نسبت به هفته قبل، افزایش پیدا کرده است، افزود: این زنگ خطر و هشداری جدی برای شیوع گسترده بیماری کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه سمنان و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی هستند، بیان کرد: آرادان در وضعیت آبی و دیگر نقاط تحت پوشش دانشگاه در وضعیت نارنجی قرار دارند و این نشان از جدی بودن شرایط دارد.

قدس با بیان اینکه در همین یک هفته اخیر سه نفر بیمار کرونایی در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر اثر بیماری کرونا فوت کردند که یک نفر از این افراد، حتی یک دز هم واکسن نزده بود، گفت: این نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه همه مردم نسبت به واکسیناسیون حتماً اقدام کنند، افزود: در مجموعه شهرهای دانشگاه علوم پزشکی و حتی بین برخی ادارات کسانی هستند که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند که قطعاً در این پیک در خطر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه عادی انگاری سبب بروز پیک هفتم کرونا شد در صورتی که اگر همان روند واکسیناسیون ادامه پیدا می‌کرد و حساسیت مردم کاهش نمی‌یافت، شاهد افزایش بستری‌ها و مراجعان به بیمارستان‌ها نبودیم، گفت: واکسیناسیون به خصوص دز سوم و چهارم دارای اهمیت بسیاری است.

قدس بیان کرد: در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۹۴ درصد مردم دز اول، ۸۵ درصد دز دوم و ۵۴ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند که مراکز واکسیناسیون ما همچنان با قدرت کار تزریق واکسن را برای مردم انجام می‌دهند.

به گزارش مهر، در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز وضعیت مشابه است و از لحاظ رنگ بندی نیز شاهرود در وضعیت قرمز و میامی در وضعیت نارنجی قرار دارد.

کد خبر 5552744

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا بیماری کرونا سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ماه محرم ویروس کرونا سیل کرمان بارش باران مدیریت بحران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه همدان مراسم عزاداری سی امین سفر استانی دولت دانشگاه علوم پزشکی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است.

 بهمن نقی پور در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت ضمن تاکید بر لزوم همکاری نزدیک رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت و مقابله با بحران سالمندی در کشور اظهار کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است و تنها با عزم ملی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

وی افزود: همه ما موظف هستیم که مسئولانه به این موضوع نگاه کنیم و آن را تکلیف اخلاقی، شرعی و قانونی خود بدانیم هرکس در هر جایگاه و منصبی که هست باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد و نباید کم کاری دیگران را دلیلی بر عدم تلاش خود بدانیم چرا که اگر اینگونه به موضوع نگاه نکنیم کارها درست پیش نمی‌رود و این ما هستیم که باید جلوی بحران جمعیتی در کشور خود را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی و لزوم توجه به این ظرفیت در خصوص تبلیغات جوانی جمعیت گفت: امروزه دیگر ذائقه جوانان عوض شده است و بیشتر از هر چیزی با فضای مجازی ارتباط دارند و ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و بحث نگرانی‌های جمعیتی و کارهایی را که باید بکنیم از طریق این رسانه مجازی به جوانان آموزش دهیم و آن‌ها را ترغیب به ازدواج، فرزندآوری و مقابله با سالمندی جمعیت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور و به منظور تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم و به موقع در خصوص بحث سالمندی کشور و نیاز جامعه به فرزندآوری و به تبع آن در وزارت بهداشت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و دخیل در این خصوص و در کلیه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز جلسات آن به صورت ماهانه تاکنون برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه