Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گفت: دولت اقدامات  ارزشمندی را در زمینه دیپلماسی اقتصادی شروع کرده است. استفاده از ظرفیت کشورهای بلوک شرق ، آفریقا و آمریکای لاتین می‌تواند در توسعه اقتصاد کشور تاثیرات مثبتی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه  نباید تمرکز کشور بر حل مساله  برجام باشد اظهار داشت: توسعه تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه می‌تواند گره گشای حل مشکلات اقتصادی کشور باشد و این سیاست از طرف دولت سیزدهم با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز بیان داشت: البته اروپا و امریکا ظرفیت های از نظر دانش فنی دارند، اما به علت لجاجت و دشمنی که با ملت ایران دارند حتی اگر مساله برجام  هم حل شود به عناوین مختلف با جمهوری اسلامی همکاری نمی کنند.

قادری تقویت و توسعه شرکت های  دانش بنیان را برای شکوفایی اقتصاد ضروری دانست و گفت:باید با رفع موانع از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور استفاده کنیم و  دولت صادرات غیر نفتی  را در دستور کار  قرار دهد اگر سرعت این حوزه در تعاملات افزایش یابد مسلما ثمرات قابل توجهی برای کشور خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه محدودیت‌ها برای جذب سرمایه گذاری در کشور را اداری و ناشی از بروکراسی موجود خواند و گفت: بیش از آنکه تحریم ها در کشور مساله‌ساز باشد باید در ساماندهی امور اداری مشکلات را حل کنیم  و با تسهیل گری فضا موانع را برداریم تا بهبودی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه اظهار داشت:  باید قراردادهای بلند مدت بین ایران با کشورهای روسیه ، چین، ترکیه و ونزوئلا منعقد شود این مساله کمک می‌کند تا اطمینانی برای ایران و کشورهای دیگر در زمینه همکاری اقتصادی  فراهم شود و در آینده شاهد دستاوردهای مطلوبی در این حوزه برای اقتصاد کشور باشیم.

برچسب‌ها برجام ایالات متحده آمریکا دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا دولت سیزدهم برجام ایالات متحده آمریکا دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد