Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:01:56 GMT

شعار «لبیک یا حسین» به معنای اجابت دعوت سیدالشهدا(ع) است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۰۰۳۵

شعار «لبیک یا حسین» به معنای اجابت دعوت سیدالشهدا(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله احمد علم الهدی شامگاه یکشنبه در اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین» که در شهرک شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: شعار «لبیک یا حسین» به معنای اجابت دعوت سیدالشهدا (ع) است، تمام زنده بودن و حیات عاشورا همین دعوت است که از ۱۴۰۰ سال گذشته تا به امروز به گوش ما رسیده و ما نیز این دعوت را اجابت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: معنای لبیک یا حسین یعنی که شما بتوانید زندگی مادی خود را برای زندگی انسانی از دست بدهید، لبیک یا حسین یعنی به خاطر پول و مقام و عیش زندگی نکنید، اگر زندگی انسانی را حفظ کنیم روح ما در نعمات الهی و بهشت قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: با امام حسین (ع) بودن در دنیا و عرصه زندگی هزینه دارد و هزینه آن، فدا کردن زندگی دنیایی در راه زندگی انسانی است.

آیت الله علم الهدی افزود: معنای مصداقی این جمله نیز این است که ما حاضریم مثل آنهایی که با امام بودند، باشیم و جان و فرزند و عزیزانمان و هر چه را که داریم در راه امام حسین (ع) بدهیم و پس نگیریم، این لبیک شما را به کربلا می‌برد و با یاران و شهدای کربلا همراه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: لبیک یا حسین که به عنوان یک شعار در همه موارد چون مراسم ارادت و ابراز عشق به امام حسین (ع) و موارد حماسی برجسته انقلابی به آن متوسل می‌شویم، اگر به معنای آن توجه کردیم و با معرفت کامل گفتیم این شعار جمله ارزشمندی است که بر زبان ما جاری شده و اگر فقط لقلقه زبان باشد نه تنها شعار ارزشی نیست بلکه توهین به ساحت امام حسین (ع) است.

وی اظهار کرد: روزی که امام حسین (ع) در ۸ ماه ذی الحجه از سرزمین منا حرکت کردند و حج خود را به عمره مبدل کردند، عده‌ای از حجاج علت را سوال می‌کردند، ایشان فرمودند: هر کس علت خروج ما را می‌خواهد بداند کنار مسجد تنعیم بیاید. در آنجا حضرت دعوت عمومی کردند و از آن زمان تا به امروز جریان عاشورای حسین (ع) و زنده بودن کربلای حسین ادامه دارد و ما آن دعوت اباعبدالله الحسین (ع) را لبیک و اجابت می‌کنیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه حضرت در کنار این مسجد خطبه کوتاهی داشتند و فرمودند من به نقطه‌ای می‌روم که گرگان گرسنه بیابان بند بند من را پاره می‌کنند و می‌درانند، گفت: در واقع دعوت از اینجا شروع شد که حضرت فرمودند: هر کس حاضر است خون خود را در راه ما بدهد به کربلا بیاید و اگر این تصمیم را ندارد، برگردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این دعوت تا به امروز ادامه دارد و ندای امام حسین (ع) بلند است که ای محرمی‌ها، عزادارها و سینه زن‌ها هر کدام حاضرید، تمام وجود خود را در راه ما بدهید، بیایید و اگر ندارید از ما جدا شوید.

وی با بیان اینکه شما خواهران برادران که لبیک یا حسین (ع) را شعار خود قرار دادید، یعنی دعوت امام حسین (ع) را اجابت کردید؛ افزود: در سه جا امام حسین (ع) مردم را به جان دادن و از خود گذشتن در راه حسین (ع) دعوت کرد، یکی در کنار این مسجد و دیگری زمانی که والی مدینه می‌خواست از حضرت بیعت بگیرد که امام حسین (ع) فرمودند: این ذلت را نه خدا و نه پیامبر خدا و نه دامنی که در آن پرورش یافته ام می‌پذیرد در حالی که با ذلت خود را از مرگ نجات دهم.

آیت الله علم الهدی دعوت سوم حضرت را مقابل صف ۱۲۰ نفر از یاران خود در صبح روز عاشورا عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند: ای فرزندزادگان بزرگان صبر کنید، این مرگ پلی است که شما را از مصائب شما را نجات می‌دهد و شما را به بهشت‌های گسترده و نعمت‌های دائم و همیشگی می‌برد.

کد خبر 5552800

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد اباعبدالله الحسین عاشورا کربلا نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی آیت الله علم الهدی سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم سیل کرمان بارش باران مدیریت بحران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه همدان مراسم عزاداری سی امین سفر استانی دولت لبیک یا حسین علم الهدی امام حسین آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه نماز اول وقت شاه کلید همه مشکلات است، گفت: ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی حسن‌آبادی در ویژه برنامه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام هیئت غریب مدینه امیرکلا که شب گذشته‌ در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع‌)برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم یک بار دیگر فرصتی دست داده تا زیر بیرق عزای رئیس مذهب تشیع، امام جعفر صادق (ع) جمع شده‌ایم و عرض ادب می‌کنیم.

وی ابراز کرد: در خانه‌ای که بی‌نماز باشد برکت از بین می‌رود و امام جعفر صادق (ع) در این خصوص می‌فرمایند‌ شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد؛ هیچ گناهی بالاتر از بی‌نمازی نیست و فاصله بین ایمان و کفر ترک نماز است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسین‌‌ (ع) ظهر عاشورا و در شرایط سخت آن روز با وجود اینکه یک یک اصحاب و یاران خود را از دست می‌دهد اما  نماز را به جماعت می‌خواند، تاکید کرد: همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت حل می‌شود، ‌نماز به زندگی انسان برکت می‌دهد و برکت از خانه کسی که بی‌نماز است از بین می‌رود، در واقع نماز روح زندگی است.

وی افزود: در روایات آمده است، در روز قیامت نماز انسان تجلی پیدا می‌کند  در حقیقت خداوند روزی سه بار پای صحبت‌های ما می‌نشیند و می‌گوید ای بنده حرف دلت را به من بگو‌؛ ائمه اطهار (ع‌)کورترین گره‌های زندگی را باز می‌کنند از همین رو باید در همه امور به آنان توسل کنیم.

مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران اهل بیت (ع‌)، سید‌رضا تحویلدار و محمد رضا ناصری از دیگر برنامه های هیئت غریب مدینه مازندران بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا (ع) + فیلم
  • رسوایی کایل واکر را به عربستان می‌کشاند! محرز همبازی سابق را به لیگ ثروتمندان دعوت کرد
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)