Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر نیوزیلند امروز (دوشنبه) از چین خواست تا با حمله روسیه به اوکراین مخالفت کند و به کمک "نفوذش" به این درگیری پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جاسیندا آردرن، نخست‌ وزیر نیوزیلند طی سخنرانی در "نشست تجاری چین" در اوکلند عنوان داشت: «حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به اوکراین خطری برای نیوزیلند – شریک تجاری و اصلی چین – ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «همانگونه که تاریخ دائما نشان می‌دهد، وقتی کشورهای بزرگ با حس مصونیت از مجازات، حاکمیت و تمامیت ارضی را نادیده می‌گیرند، چنین چیزی به خصوص برای کشورهای کوچکی مانند نیوزیلند پیغام خوبی ندارد.»

آردن همچنین هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است تاثیراتی را در جهان بگذارد.

نخست وزیر نیوزیلند در ادامه گفت: «پیامدهای این جنگ، جهانی هستند و حتی دورتر از اروپا از جمله اینجا در منطقه هند- آرام احساس می‌شود. ما به عنوان کشوری در این منطقه، منافع اساسی را در صلح و ثبات آن داریم. ما همچنان از چین می‌خواهیم تا از حمله روسیه به اوکراین حمایت نکند و از چین می‌خواهیم تا از دسترسی و نفوذ خود جهت کمک به پایان یافتن این درگیری استفاده کند.»

چین از معدود کشورهایی است که این جنگ را محکوم نکرده و به جای آن معاون وزیر امور خارجه چین درماه آوریل اعلام کرد که آن‌ها به دنبال تحکیم روابط با روسیه هستند.

جاسیندا آردرن در پایان افزود: «در تسهیل همکاری جهانی درخصوص مسائلی که تنها به صورت جمعی می‌تواند حل و فصل شوند، هنجارها، قوانین و نهادهای بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری مهم هستند. هر جا که آن‌ها احتمالا شکست بخورند، اولین درخواست ما باید یافتن راه‌هایی جهت قوی‌تر کردن آن‌ها باشد زیرا هم ما (نیوزیلند) و هم چین از آن‌ها سود برده‌ایم.»

وی همچنین به نگرانی‌های نیوزیلند در رابطه با "نقض حقوق بشر احتمالی در چین از جمله منطقه سین‌کیانگ – جایی که قوم مسلمانان زندانی و شکنجه می‌شوند"، اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیوزیلند چین حمله روسيه به اوكراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند