Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همزمان با فرا رسیدن ماه محرم حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در کلیپ‌های کوتاهی به شرح نکاتی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

در دومین قسمت از این برنامه قرائتی به موضوع کربلا نمایشگاه همه کمالات پرداخته که در ادامه تقدیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کربلا نمایشگاه بسیاری از دستاورد‌ها است، که در قرآن آمده است. مثلاً هجرت کردن و یا هجرت نکردن، آیات جهاد که بستر تبلیغ است و نمونه بارزش امام حسین (ع) است، آیات شهادت، آیات اخلاص که کار فقط برای خدا باشد. آیات عزت که امام حسین گفت: من با یزید بیعت نمی‌کنم، من پسر فاطمه هستم، آیات حق و باطل، آیات یقین

شما هر کمالی که می‌بینید نمایشگاه آن در کربلا است، یعنی اگر کربلا را احیاء کنیم همه دین را احیاء کرده‌ایم.

در قرآن دو نوع دین‌‌دار داریم، دین‌دار واقعی و دین‌دار خیالی یعنی چه کسانی امام حسین (ع) را پذیرفتند آنها دین‌دار واقعی هستند.

یقین، اصحاب امام حسین (ع) می‌دانستند که فردا کشته می‌شوند و حتی امام هم گفت: هرکس می‌خواهد برود، برود. توبه، در کربلا یک انسان مسیرش را در فاصله چند دقیقه عوض کرد.

به هرحال در کربلا صد‌ها سوژه و حکمت است و هر کدام می‌تواند افراد را نجات دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه محرم محسن قرائتی مفسر حجت الاسلام قرائتی احیای اسلام احیای عاشورا عاشورا محرم امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)

به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایبت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم عزاداری در خیابان ها، مساجد و تکایای آذربایجان غربی با شکوه خاصی برگزار شد.

دوستداران و عاشقان اهل بیت (ع) در خیابان‌های شهرهای مختلف استان به ویژه در شهرستان ارومیه گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری در قالب دسته های سینه زنی و شاه حسین گویی عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین ارومیه علاوه بر حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، امروز در خیابان امام خمینی ارومیه در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز داشتند.

مراسم سنتی شاه حسین گویی نیز توسط مردم ولایی و عزادار ارومیه با حضور اقشار مختلف از جوانان و پیران دوستدار اهل بیت در خیابان عطایی ارومیه برگزارشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • (ویدئو) محسن قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)