Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@16:01:07 GMT

این زن با انحصار چقدر در فوتبال ایران به جیب زده؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۰۶۴۱

گزارش تازه‌ای که در ایسنا منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک زن با ایجاد انحصار در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، پول هنگفتی از باشگاه‌ها به جیب می‌زند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مرکز پزشکی ایفمارک با در انحصار گرفتن تست‌های پیش‌فصل بازیکنان لیگ برتر،‌ لیگ دسته اول و دسته دوم فوتبال، سود میلیاردی به جیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایسنا نوشت؛ هر سال پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، باشگاه‌های ایرانی، بازیکنان و اعضای کادر فنی خود را به مرکز ایفمارک می‌برند تا در آنجا تست‌های پزشکی روی اعضای تیم‌ها انجام شود. در این مرکز اعضا از نظر ارتوپدی، بررسی‌های قلبی و آزمایش‌های مربوط به خون مورد آزمایش قرار می‌گیرند اما نکته مهم این است که این بررسی‌ها "منحصرا" باید در ایفمارک انجام شوند که در مالکیت زهره هراتیان همسر هومن افاضلی مربی معمولا ناکام تیم های سقوط کرده فوتبال ایران است!

"ایفمارک" یک مرکز پزشکی مورد تایید فیفاست که در سال ۹۵، پس از جنجال‌هایی که بر سر ساختمان آن ایجاد شد، در مرکز ملی فوتبال ایران مورد بهره برداری قرار گرفت و از آن به بعد مطابق بند ۱ ماده ۳۴ آیین‌نامه مسابقات لیگ برتر، باشگاه‌ها ملزم شدند که پیش از آغاز بازی‌ها تمام اعضای تیم خود را به این مرکز ببرند تا تست‌های پزشکی را انجام دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایفمارک در فصل گذشته بابت هر بازیکن حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بابت هر یک از اعضای کادر فنی، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از باشگاه‌های لیگ برتری دریافت کرده است. البته این مبلغ بعد از ارسال مدارک از سوی ایفمارک به سازمان لیگ، از درآمدهای باشگاه‌ها در این سازمان پرداخت شده و ماه‌ها بعد از انجام تست، فاکتور کارهای انجام شده برای باشگاه‌ها ارسال شده است.

اگر هر باشگاه به طور میانگین ۳۰ بازیکن و ۱۰ عضو کادر فنی را برای فصل گذشته به  این مرکز برده باشد، یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد، ایفمارک در فصل گذشته چیزی حدود ۲ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان صرفا از تیم‌های لیگ برتری درآمد داشته است. این در حالی است که قطعا امسال به این هزینه‌ها درصد قابل توجهی اضافه شده است. نکته جالب اینجاست که علاوه بر تیم‌های لیگ برتری، سایر تیم‌های رده‌های پایین‌تر هم ملزم هستند که در این مرکز تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارند.

درباره این موضوع نکته مهم اینجاست که ایفمارک به صورت انحصاری انجام این تست‌های پزشکی را در اختیار گرفته و اجازه نمی‌دهد باشگاه‌ها در مراکز پزشکی دیگر، تست‌های مربوطه را پشت سر بگذارند. به عبارت دیگر اگر یک باشگاه شهرستانی بخواهد بر اساس الزام آیین‌نامه مسابقات تست‌های پزشکی را انجام دهد، باید هزینه پرواز و هتل را تامین کند و به تهران سفر کند تا اعضای تیمش تست‌های پزشکی را پشت سر بگذارند.

حال سوال اینجاست که چرا باید یک مرکز پزشکی - که به صورت خصوصی اداره می‌شود و قاعدتا به دنبال منافع  اقتصادی خود است - انحصار انجام تست‌های پزشکی تیم‌های فوتبال را در اختیار بگیرد و باشگاه نتوانند به مرکزی که خود برمی‌گزینند، مراجعه کنند؟ اگر صرفا بحث تاییدیه فیفا مطرح است، آیا اساسا از سوی فیفا نظارتی روی عملکرد این مرکز صورت می‌گیرد؟ در کشورهایی که مراکز پزشکی مورد تایید فیفا ندارند، چه اقدامی انجام می‌شود؟ به راستی نمی‌شود باشگاه‌ها در مراکز مورد تایید خود، آزمایش‌های پزشکی را انجام دهند؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: استهبان محرم امامزاده داوود بادهای موسمی سامانه بارشی مونسون عادل آذر ایفمارک زهره هراتیان ایسنا تست پزشکی سازمان لیگ استهبان محرم امامزاده داوود بادهای موسمی سامانه بارشی مونسون عادل آذر تست های پزشکی فوتبال ایران باشگاه ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان