Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

قیمت برنج خارجی ۲۰ درصد کاهش می‌یابد/افزایش ۱۰۰ هزارتنی مصرف

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه در حال حاضر در فصل برداشت برنج خارجی هستیم، گفت: واردات برنج منجر به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت برنج های خارجی خواهد شد.

مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره افزایش مصرف برنج در ایام محرم گفت: در سال‌هایی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود مصرف برنج که ماهیانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن است در محرم تا ۲۰۰ هزار تن نیز می‌رسید که امسال این رقم بیشتر خواهد شد و با توجه به اتمام دوره کرونا حداقل ۱۰۰ هزار تن به این رقم اضافه و میزان مصرف تا حدود ۳۰۰ هزار تن می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز توضیح داد که هیچ نگرانی در تأمین برنج وجود ندارد و واردات انجام شده و اگر مساله ثبت سفارش حل شود این برنج‌ها ترخیص و وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فصل برداشت برنج خارجی هستیم، گفت: واردات برنج منجر به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت برنج‌های خارجی خواهد شد و این به نفع مصرف کنندگانی است که به دلیل گرانی بیش از حد این کالا، توان تأمین آن را نداشتند.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج، توضیح داد: متأسفانه در شرایطی که واردکنندگان می‌خواستند اقدام به ویرایش و یا ایجاد ثبت سفارش‌ها کنند متوجه شدند که در سامانه جامع تجارت از سوی وزارت صمت برای آنان محدودیتی ایجاد شده بدین صورت که میانگین سقف عملکرد دو ساله واردکنندگان ملاک ارزیابی قرار گرفته و براین اساس بسیاری از واردکنندگان قادر به ثبت سفارش و ترخیص برنج‌های مانده در گمرکات نیستند.

کشاورز با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به واردکنندگان اعلام کرده که موافق این محدودیت نبوده و وزارت صمت چنین کاری را انجام داده است، گفت: با این حال وزیر جهاد کشاورزی در جلسه ستاد تنظیم بازار با معافیت روغن و شکر از این محدودیت موافقت کرده اما درباره برنج اقدامی انجام نداده که این با سخنان مسئولان وزارت جهاد تناقض دارد.

وی با بیان اینکه قبل از این واردات براساس رتبه و اعتبار سنجی واردکنندگان انجام می‌گرفت، افزود: این سیاست‌های دوگانه عملاً منجر به توقف واردات شده و تجار را بلاتکلیف نگه داشته است.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت برنج قیمت برنج ایرانی قیمت برنج خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟