Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:21:08 GMT

خرید تضمینی گندم استان زنجان از مرز ۱۳۶ هزار تن گذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۰۹۴۸

خرید تضمینی گندم استان زنجان از مرز ۱۳۶ هزار تن گذشت

ایسنا/زنجان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، از افزایش بیش از دو و نیم برابری خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی از ۲۸ خرداد تا ۸ مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از واحد روابط‌عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی‌الله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: بیش از ۱۳۶ هزار و ۵۸۷ تن گندم کشاورزان که در سال زراعی امسال برداشت کرده‌اند، از طریق ۳۰ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کم‌ترین زمان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محموله‌های گندم تحویلی، گندم‌کاران افزایش بیش از دو برابری داشته است، اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۶۹۸ محموله گندم از ۹۵۶۵ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و خصوصی جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره می‌شود.

این مسئول ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهادکشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰ هزار و ۹۲۰ تومان تعیین و مبلغ ۱۰۰۰ تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۱۶۰۶ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا ۱۸ تیرماه امسال گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به‌روز می‌شود.

زمانی در خصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان افزود: پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه، به بانک کشاورزی ارسال و بعد از طی مرحل اداری به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای پرداخت بموقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، یادآور شد: کشاورزان باید مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی، برای تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

گفتنی است، خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۸ خردادماه امسال آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کشاورزان خرید تضمینی گندم ملکی و خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت