Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی کشتی آزاد زیر 17 سال شب گذشته در رم به پایان رسید و آمریکا با 190 امتیاز قهرمان شد. از 10 کشتی گیر این کشور 9 ورزشکار به مدال رسیدند که 4 مدال طلا بود. تیم های هند و آذربایجان نیز به ترتیب با 126 و 122 امتیاز دوم و سوم شدند اما تیم ملی کشورمان در این مسابقات عملکرد ضعیفی داشت و با یک طلا، 2 نقره و 2 برنز و عنوان چهارمی به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* قهرمانی آمریکا، ایران بدون سکو ماند

جیمز گرین که در سال 2017 همراه با تیم آمریکا بعد از 22 سال عنوان قهرمانی را به دست آورده بود بار دیگر موفق شد این عنوان را کسب کند. سرمربی آمریکا در این باره گفت: می‌دانم که بچه‌ها چه احساسی دارند. من بسیار هیجان زده هستم که در اولین سفرم این موفقیت را به دست آوردم و مشتاقانه منتظر مربیگری بیشتر هستم.

از سال 2011 آمریکا در 9 دوره جهانی زیر 17 سال 5 بار در جایگاه دوم قرار گرفت که آخرین آنها در دوره قبل بود اما امسال همه کشتی گیران این کشور به مصاف هند رفتند که در نهایت تفاوت بین قهرمان شدن آنها بود.

گرین گفت: ما قطعاً نه تنها برای هند بلکه برای همه کشتی گیران دیگر از جمله اروپایی‌ها برنامه‌ای داشتیم اما می‌توانم یک چیز را به شما بگویم که کشتی‌گیران ما می‌خواستند از سد کشتی‌گیران هندی بگذرند زیرا بار قبل به آنها باخته بودیم.

* عملکرد ضعیف ترکان و تکرار 2 عنوان چهارمی در آسیا و جهان

کاروان کشتی آزاد کشورمان در این مسابقات یک طلا، 2 نقره و 2 برنز کسب کرد تا پایین تر از مدعیانی همچون آمریکا، هند و آذربایجان قرار بگیرد. ابراهیم الهی در وزن در وزن 60 کیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا اسدی در وزن 51 کیلوگرم، رضا سلیمانیان در وزن 80 کیلوگرم به مدال نقره، عرشیا حدادی در وزن 48 کیلوگرم و عرفان علیزاده در وزن 92 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. این عنوان چهارمی در جهان در حالی به دست آمد که اوایل تیرماه تیم ملی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم همین عنوان را کسب کرده بودند.

هدایت تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان را مجید ترکان برعهده دارد اما به نظر می رسد وی در این مسیر موفق نبوده چرا که در رقابت های قهرمانی آسیا گاف عجیبی داشت که خود مسئولیت آن را برعهده گرفت و این اشتباه مربوط به سر وزن نرسیدن 2 کشتی گیر بود. در این مسابقات در وزن 65 کیلوگرم محمدمهدی ممیوند و در وزن 80 کیلوگرم رضا سلیمانیان سر وزن نرسیدند تا 2 مدال از دست ایران بپرد. حالا ناکامی مجید ترکان در مسابقات جهانی هم ادامه پیدا کرد و با نتایجی که ملی پوشان داشتند هیچ سکویی به ایران نرسید.

* قطع همکاری فدراسیون با ترکان

اگرچه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بارها در مصاحبه خود اعلام کرده نتایج نونهالان و نوجوانان مهم نیست اما این کشتی گیران آینده کشتی کشورمان هستند که می توانند پشتوانه تیم‌های بزرگسالان برای رقابت‌های آینده باشند. با نتایجی که آزادکاران نوجوان در 2 مسابقه بین‌المللی کسب کردند حالا به نظر می رسد زنگ خطر برای فدراسیون به صدا درآمده و باید هر چه زودتر نواقص برطرف شود. از طرفی همیشه عملکرد و روش کار مربیان در رده‌های پایه مورد ارزیابی مسئولان فدراسیون بوده و خواهد بود. با نتایجی که ترکان در 2 مسابقه به فاصله حدود یک ماه داشته و با روحیاتی که همه از علیرضا دبیر می شناسند بعید از است این همکاری با مجید ترکان از سوی فدراسیون ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی نوجوانان جهان کشتی آمریکا قهرمانی کشتی آزاد آمریکا کشتی گیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو

کاروان ووشوی ایران در رقابت‌های انتخابی جام‌ جهانی در چین با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ قهرمان شد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح دیروز با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یین کشور چین آغاز شد و امروز به پایان رسید.

ووشوکاران ایران که در روز نخست به ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز رسیده بودند، در روز دوم به درخشش خود ادامه دادند و موفق به کسب ۷ طلا و ۴ نقره دیگر شدند.

در مبارزه‌های امروز بخش ساندا، محسن محمد سیفی، سهیل موسوی، علی خورشیدی و محمدرضا ریگی ۴ مدال طلا گرفتند. زهرا کیانی، شاهین بنی‌طالبی و تیم دوئلین مردان (شامل مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما) ۳ طلا در بخش تالو کسب کردند. همچنین سهیلا منصوریان در ساندای بانوان و مصطفی حسن‌زاده به همراه زهرا جلیلی ۳ نقره کاروان ایران را به ارمغان آوردند.

بدین ترتیب کاروان ۱۴ نفره ووشوی کشورمان در پایان مسابقات، موفق به کسب ۱۳ طلا، ۵ نقره و ۲ برنز شد و مقام قهرمانی و نخست تیمی و مجموع را تصاحب کرد. این مسابقات در حالی به اتمام رسید که تمامی ورزشکاران اعزامی کشورمان به این پیکارهای موفق به کسب مدال شدند.

چین با ۷ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز دوم شد و ازبکستان با ۳ طلا، ۸ نقره و ۶ برنز در رده سوم ایستاد.

فهرست مدال‌آوران ایران به شرح زیر است:

طلا/ ساندا:

صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم

شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم

سیدمعین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم

محسن محمد سیفی ۷۰ کیلوگرم

سید سهیل موسوی ۷۵ کیلوگرم

علی خورشیدی ۸۰ کیلوگرم

محمدرضا ریگی ۸۵ کیلوگرم

تالو:

مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن

زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان و چیانگ‌شو ( ۲ طلا)

هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن

شاهین بنی طالبی در فرم نان‌چوان

تیم دوئلین مردان (دو نفره) با ترکیب مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما

نقره/ ساندا:

سهیلا منصوریان ۶۰ کیلوگرم

تالو:

مصطفی حسن زاده در فرم نان چوان

زهرا جلیلی در فرم دائو شو

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن

برنز/ تالو:

زهرا جلیلی در فرم چانگ چوان و گون شو (۲ مدال)

هلیا اسدیان در فرم نان‌چوان

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران روز طلایی ووشوی ایران در قهرمانی آسیا

دیگر خبرها

  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو-چین / ایران مقتدرانه قهرمان شد
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام‌جهانی ووشو
  • قهرمانی مقتدرانه ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • جا ماندگان جام ؛ شانس مدعیان غیر از پرسپولیس