Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@16:15:46 GMT

پرافتخارترین بازیکن تاریخ NBA درگذشت (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۱۰۶۶

پرافتخارترین بازیکن تاریخ NBA درگذشت (+عکس)

پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا در سن ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش ایرنا، «بیل راسل» یکی از بزرگترین اسطوره‌های تاریخ بسکتبال جهان که تاثیر زیادی در این رشته ورزشی داشت، دیشب درحالی که ۸۸ساله بود درگذشت.

راسل سال‌ها برای تیم بوستون سلتیکس بازی می‌کرد و با این تیم ۱۱ بار قهرمان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) شد؛ رکوردی که تاکنون هیچ بازیکن دیگری حتی نتوانسته به آن نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راسل و انگشترهای قهرمانی‌اش

او در دوران بازیگری خود پنج بار ارزشمندترین بازیکن لیگ شد و ۱۲ بار حضور در تیم آل‌استار، ۱۱ حضور در تیم منتخب سال و قهرمانی المپیک را هم در کارنامه داشت.

راسل در دوران مربیگری هم تاریخ‌ساز شد و نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار بود که در تاریخ ورزش‌های حرفه‌ای آمریکا به سمت سرمربیگری یک تیم باشگاهی رسید. او در قامت سرمربی هم چهار بار قهرمان NBA شد تا هم به‌عنوان بازیکن و هم به‌عنوان مربی در تالار مشاهیر این مسابقات وارد شود.

زمانی که NBA تیم منتخب ۲۵سالگی، ۵۰ سالگی و ۷۵سالگی خود را انتخاب می‌کرد همواره نام بیل راسل بزرگ در آن قرار داشت.

هیچ بازیکن دیگری در چهار لیگ معتبر ورزش آمریکا (بسکتبال، بیسبال، فوتبال و هاکی) از نظر تعداد افتخارات با او برابری نمی‌کند.

راسل خارج از دنیای بسکتبال هم چهره‌ای اثرگذار بود. زمانی که «محمدعلی کلی» حاضر نشد برای سربازی خود به جنگ ویتنام برود و به این دلیل اجازه نیافت که در رینگ بوکس مبارزه کند، راسل از جمله افرادی بود که از این بوکسور بزرگ حمایت کرد.

بیل راسل در کنار محمد علی در نشست اعتراض به محرومیت این بوکسور از فعالیت ورزشی

تماشاخانه ببینید| جنگ اوکراین آلمانی‌ها را مجبور به صرفه‌جوبی در برق کرده است/ بناهای تاریخی در خاموشی ببینید| درگیری طالبان با مرزبانان ایران/ خبرهایی از درگیری در مرز دوست محمد، منطقه شغالک فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا

لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال از دید ستاره جوان بایرن مونیخ است.

طرفداری | جمال موسیالا ستاره جوان بایرن مونیخ در مصاحبه‌ای جالب از بهترین بازیکنان تاریخ و همچنین بازیکن مورد علاقه‌اش صحبت کرده است.

تلویزیون باشگاه بایرن مونیخ در مصاحبه‌ای از جمال موسیالا می‌خواهد که بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال و همچنین بهترین بازیکن تاریخ را معرفی کند. از دید ستاره 21 ساله بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان، پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال عبارتند از:

لیونل مسی کریستیانو رونالدو پله دیگو مارادونا گرد مولر

در ادامه از موسیالا پرسیده می‌شود که از بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو کدام بازیکن بهترین تاریخ است که وینگر جوان بایرن مونیخ پاسخ می‌دهد:

برای من، [بهترین تاریخ] باید مسی باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • مسی: این مربی تنها کسی بود که به من ایمان داشت
  • بالاتر از زیدان: آنچلوتی پرافتخارترین مربی تاریخ رئال
  • بسکتبال NBA | در لس آنجلس صدای جارو شنیده می شود
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند