Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد توکلی روز دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : براساس برآورد صورت گرفته توسط کارشناسان اعزام شده به نقاط آسیب دیده در سیل اخیر بخش بلده ، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده که بیشترین خسارت در حوزه راه بلده بوده است که طی نامه ای برای تامین اعتبار به استانداری مازندران ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار آنکه براثر این حادثه ، تعداد ۲۵ روستای بخش بلده در محاصره سیل قرار گرفتند ، افزود : سیل به تعداد پنج بنای مسکونی در محور ارتباطی نقاط روستایی یالرود ، کمررود، مرچ ، بردون و سه دامسرا هم در روستای مرچ از ۲۰ درصد تا ۸۰ درصد خسارت زد.

وی ادامه داد: علاوه برآن سیل باعث آب بردگی اراضی باغی و نیز پل در مسیر راه ارتباطی روستاهای یالرود و ورزن شد و همچنین تعداد ۱۵ کلنی در زنبورستان های عشایر مستقر در روستاهای بطاهرکلا با خود برد. 

فرماندار نور افزود : همچنین سیلاب سردهنه های کشاورزی نقاط روستایی بطاهر کلا ، بردون ، یالرود، پیل ، چل ، زرین کمر ، مرچ ،و کمرود را خراب کرد و موجب شکستگی شبکه های آبرسانی روستاهای مرچ یالرود و نیز تخریب پل ارتباطی بطاهرکلا و بردون شد.             

وی اظهار داشت: با تلاش نیروهای راهداری و بخشداری شهرستان بخشی از خرابی های راه های ارتباطی مسیرهای اصلی و فرعی منتهی به نقاط روستایی بخش بلده ترمیم شد و عبور و مرور خودروها در این مسیرها جریان دارد ولی این اقدامات موقتی است و نیاز به تامین اعتبار لازم قابل توجه برای انجام عملیات اصولی و اساسی در این حوزه است.

فرماندار نور با ابراز نگرانی از پر شدن رودخانه های بخش بلده از گل و لای و املاح و ضایعات براثر سیل اخیر خواستار تامین ماشین آلات مانند بیل مکانیکی و لودر از استان برای ساماندهی و جمع آوری این گل و لای در اسرع وقت شد تا در صورت بروز بارندگی های بعدی شاهد طغیانی شدن رودخانه ها و سیلاب در این منطقه نباشیم. 

بخش بَلَده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و از طریق سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. فاصله بلده با جاده هراز ۵۳ کیلومتر و جاده چالوس هم ۵۵ کیلومتر است.

شهرستان نور با جمعیت ۱۳۳ هزار نفری و برخورداری از پنج نقطه شهری و ۲۲۴ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

برچسب‌ها مازندران مدیریت بحران سیل بلده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران مدیریت بحران سیل مازندران مدیریت بحران سیل بلده بخش بلده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی به تلاش ها برای انجام ندادن تکالیف قانونی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز واکنش نشان داد و گفت: صندوق تامین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

به گزارش ایلنا ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در شورای هماهنگی حمل ونقل و ایمنی استان تبریز، همزمان با روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: رئیس جمهوری دستور داده اند تا از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی، ۳۰ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده ای تلاش می کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی و جرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی