Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@00:11:52 GMT

قیمت دلار امروز ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۱۳۰۰

قیمت دلار امروز ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱

قیمت دلار در صرافی های رسمی قیمت دلار در صرافی ملی قیمت دلار در بازار متشکل دلار و تاریخچه آن دلار در دولت های مختلف چرا قیمت دلار ثابت نیست و دلیل نوسان آن چیست؟ ارزش گذاری دلار بر چه مبنایی است؟/ نرخ ارز چگونه تعیین می شود؟ آیا دلار در سال ۱۴۰۱ ارزان می شود؟  آیا دلار در سال ۱۴۰۱ گران می شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین امروز کانون صرافان قیمت دلار را ٢۹ هزار و ۱۳۵ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۴۴۸ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صرافی ملی، قیمت دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۵۸۷ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۸۶۴ تومان برای فروش معامله می‌شود.

قیمت دلار در صرافی های رسمی

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ٢۹ هزار و ۱۳۵ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۴۴۸ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ٢۹ هزار و ۳۹۱ تومان برای خرید و ٢۹ هزار و ۶۷۰ تومان برای فروش اعلام کرده بود.

  دوشنبه دهم مرداد
قیمت خرید ۲۹۱۳۵
قیمت فروش ۲۹۴۴۸
قیمت دلار در صرافی ملی

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۵۸۷ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۸۶۴ تومان برای فروش معامله می‌شود. روز گذشته، دلار در این صرافی ۲۷ هزار و ۵۶۴ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ۸۴۱ تومان برای فروش قیمت خورده بود. 

  دوشنبه دهم مرداد
قیمت خرید ۲۷۵۸۷۱
قیمت فروش ۲۷۸۶۴۳
قیمت دلار در بازار متشکل

در بازار متشکل نیز امروز دلار ۲۷هزار و ۷۲۹ تومان قیمت خورد.

دلار و تاریخچه آن

سکه دلار آمریکا در اصل بر اساس ارزش و ظاهر سکه هشت دلاری یا دلار اسپانیا بود که معمولاً در آمریکای اسپانیایی بین قرن های و ۱۹ استفاده می شد. ضرابخانه ایالات متحده که در سال ۱۷۹۲ تأسیس شد، اولین سکه های دلاری را ضرب کرد. این سکه ها از نظر مقیاس و ترکیب مشابه دلار اسپانیایی ضرب شده در پرو و مکزیک بود. 

سکه های اسپانیایی، پزوی مکزیک و سکه های ایالات متحده به طور همزمان در آمریکا معامله می‌شدند، اما پس از قانون ضرب سکه در سال ۱۸۵۷، دلار اسپانیا و پزو مکزیک به عنوان ارز قانونی در ایالات متحده از گردش خارج شدند.

اولین اسکناس های دلار آمریکا برای تامین مالی جنگ داخلی ۱۸۶۱ منتشر شد. اسکناس ها به دلیل رنگ سبزشان به عنوان دلار سبز شناخته می شدند. 

دلار آمریکا برای اولین بار در توافقنامه برتون وودز در سال ۱۹۴۴ به عنوان یک واحد پولی جهان ایجاد شد و پس از آن تبدیل به غالب ترین ارز در جهان شد. در ابتدا به عنوان یک سکه به ارزش طلا یا نقره معامله می شد و بعداً به صورت اسکناس کاغذی معامله می شد که قابل بازخرید با طلا بود. در دهه ۱۹۷۰، استاندارد طلا حذف و مجوز شناوری ارزش دلار آمریکا صادر شد.

دلار در دولت های مختلف

طی سال‌های گذشته، نرخ ارز در ایران روندی افزایشی و با جهش ۳۰۰برابری از حدود ۱۰۰ تومان پس از پایان جنگ تحمیلی به حدود ۳۰هزارتومان در ابتدای سال ۱۴۰۱ رسیده است.

دلار در آغاز ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی در مرداد ۶۸ برابر با ۱۱۹ تومان بود که با رشد ۳۰۰درصدی در مرداد ۷۶ با عدد ۴۷۳تومان تحویل دولت خاتمی شد. 

در دوره اصلاحات نرخ ارز رشد به نسبت کمتری داشت و با افزایش حدود ۹۰درصدی در مرداد ۸۴ به ۹۰۲ تومان رسید که البته تک نرخی شدن ارز با استفاده از افزایش درآمدهای نفتی در دوره دوم ریاست جمهوری خاتمی در این مهم موثر بود. 

این نرخ ارز به مدد رشد بی سابقه درآمدهای نفتی در نیمه دوم دهه ۸۰ هم از ثبات نسبی برخوردار بود، اما از اواخر دهه ۸۰ با افزایش تنش‌های سیاسی بین المللی و تحریم‌های ناشی از پرونده هسته‌ای و محدودیت درآمدهای ارزی کشور رو به افزایش گذاشت و در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال ۹۲ به عدد ۳۵۶۷تومان رسید. 

با پیروزی روحانی در انتخابات سال ۹۲ و افزایش امیدها به حل و فصل مناقشه پرونده هسته ای ایران، روند نزولی دلار آغاز شد و در بهمن همان سال تا ۲۹۴۹ تومان هم کاهش یافت. 

دولت روحانی توانست به مدد ارزپاشی های گسترده در زمان ریاست سیف بر بانک مرکزی، قیمت دلار را در دوره اول خود از یک ثبات نسبی برخوردار کند، به نحوی که در خرداد ۹۶ نرخ ارز برابر ۳۷۳۸تومان بود، اما با شروع دور دوم ریاست جمهوری روحانی و زمزمه های خروج ترامپ از برجام، روند صعودی قیمت دلار آغاز شد و با جهش فنر ارزی فشرده شده در سال‌های قبل، روحانی پس از فرازونشیب‌های فراوان در نهایت، دلار را در مرداد ۱۴۰۰ با قیمت ۲۵۹۰۹تومان به رییسی تحویل داد.  

چرا قیمت دلار ثابت نیست و دلیل نوسان آن چیست؟

در شرایط عادی و در کشورهای غیرنفتی میزان درآمدهای ارزی صادراتی باید با میزان مخارج ارزی مورد نیاز برای واردات برابر باشد و نرخ ارز در عددی تنظیم می شود که این دو متغیر با یکدیگر به تعادل برسند و در صورتی که دولت بخواهد به صورت دستوری عددی غیر از نرخ تعادلی را حاکم کند، سازوکارهای اصلاحی بازار، نرخ ارز را به قیمت تعادلی برمی‌گردانند. 

اما در کشورهای دارای منابع نفتی نظیر ایران، دولت می‌تواند با استفاده از منابع ارزی حاصل از فروش نفت، با افزایش عرضه ارز در بازار، قیمت دلار را پایین نگه دارد. اما این اقدام در بلندمدت قابل تداوم نیست و زمانی که به دلیل کاهش قیمت یا افت صادرات نفت، درآمدهای ارزی کشور محدود می شود، ادامه نرخ ارز قبلی ممکن نبوده و قیمت دلار افزایش شدیدی دارد. 

در واقع آنچه که در بلندمدت نرخ ارز را مشخص می کند، میزان تورم است و هر سال قیمت دلار باید به اندازه آن افزایش پیدا کند و اگر دولت با سازوکار گفته شده جلوی آن را گرفته باشد، این افزایش به یکباره رخ می دهد. 

اما در کوتاه مدت ممکن است نرخ ارز نوسانات مقطعی داشته باشد که این مورد عمدتا ناشی از انتظاراتی است که در میان فعالان و آحاد اقتصادی شکل می گیرد و برای مثال انتظارات منفی نسبت به آینده می تواند باعث افزایش نرخ ارز بشود، اما مواردی نظیر امید به بهبود وضعیت اقتصادی و احیای برجام منجر به کاهش قیمت دلار می شود.  

ارزش گذاری دلار بر چه مبنایی است؟/ نرخ ارز چگونه تعیین می شود؟

برای این که بدانیم نرخ ارز در بازار تهران چگونه تعیین می‌شود، باید توجه کنیم که هر روز قیمت تبدیل ریال ایران به درهم امارات در دبی محاسبه می‌شود و سپس با قیمتی معادل آن در بازار فردایی تهران معامله می‌شود که این قیمت مبنای معاملات نقدی تهران را مشخص می‌کند.

در واقع از آنجا که قیمت دلاری که در تابلوی صرافی‌ها مشاهده می‌کنیم به شدت تحت تاثیر خروجی بازار آتی بوده، این بازار از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین در درجه اول بازار دوبی تعیین‌کننده قیمت بازار فردایی است؛ یعنی صبح که صرافی‌ها می‌گویند نرخ ارز درنیامده، دقیقا همان زمانی است که تعیین قیمت در بازار دوبی هنوز تکمیل نشده است. البته باید توجه کنیم که در زمان‌های خاص، بازار هرات و سلیمانیه هم نقش مهمی در سیگنال‌دهی دارد.

در برخی از مواقع بازار نقدی تهران جلوتر از بازار‌های گفته شده حرکت می‌کند مثلا در فاصله زمانی اسفند سال۹۶ تا فروردین۹۷ بازار نقدی تهران جلوتر از تبدیل درهم به ریال حرکت می‌کرد؛ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که در داخل یک حمله سفته‌بازانه روی اسکناس دلار وجود دارد.

 در این شرایط هم بازار فردایی از آنجا که به عنوان راهبر بازار اسکناس دلار دیده می‌شود، این حسن را دارد که با این تاثیر حملات سفته‌بازانه در بازار نقدی ارز را تا حدودی کنترل کند.

آیا دلار در سال ۱۴۰۱ ارزان می شود؟

اگر توافق هسته‌ای در سال جاری به طور کامل احیا شود، می‌توان انتظار داشت که با افزایش درآمدهای نفتی و ورود ارز به کشور و شکل گیری انتظارات مثبت در میان آحاد اقتصادی، قیمت دلار کاهش یافته و حتی به محدوده ۲۰ هزار تومان نیز برسد. در واقع دولت با استفاده از افزایش منابع ارزی در اختیار خود می تواند با مداخله گسترده در بازار ارز و عرضه دلارهای نفتی، نرخ ارز را ثابت نگه دارد. 

 آیا دلار در سال ۱۴۰۱ گران می شود؟

در صورتی که مذاکرات به بن بست کامل برسد و پرونده آن بسته شود، انتظارات عموم مردم منجر به افزایش قیمت برای دلار خواهد شد. 

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر نرخ ارز بازار ارز مهمترین اخبار امروز اخبار مرتبط نوسان دلار در کانال ۲۷ و یورو در کانال ۲۸ هزار تومان ۱۴۰۱/۵/۹ قیمت لیر امروز ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۹ قیمت یورو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۹ قیمت دلار امروز ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۹ آخرین قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی ۱۴۰۱/۵/۸ قیمت لیر امروز ۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۸ آخرین ویدیو ها مبارزه کامل هالک ایرانی با گوریل قزاقستانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۰:۳۲ استقبال ویژه مردم از عادل فردوسی پور در کرج + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۰:۲۲ گریه های حامد سلطانی برای مرگ همسرش با روضه خوانی حدادیان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۰۹:۴۷ گربه ای که عاشق توپ بسکتبال است + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۰۸:۵۱ آبروریزی هالک ایرانی در مقابل حریف قزاق + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۰۸:۴۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۵۹ نرخ رسمی ۱۳ ارز کاهش یافت ۱۰:۵۹ استاندار تهران: وسط معرکه سیل، مدیران استان را احضار می کنید و دنبال مقصر می گردید؟ ۱۰:۵۶ نامه ائمه جمعه به رهبری ۱۰:۴۸ ایران چهارمین مصرف کننده بزرگ گاز در جهان است ۱۰:۴۷ تست بینایی؛ شما هم جز ۷ درصدی هستید که گرگ را می بینید؟ ۱۰:۴۱ تست روانشناسی: یک مجسمه انتخاب کنید و از رازهای آینده با خبر شوید ۱۰:۳۲ مبارزه کامل هالک ایرانی با گوریل قزاقستانی + فیلم ۱۰:۳۱ دانلود نوحه و مداحی برای شب سوم محرم ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰ مردم کدام کشورها بیشترین ملک را در دبی می خرند؟ ۱۰:۲۱ بورس به رنگ سبز کم رنگ / فشار فروش افزایش می یابد؟ ۱۰:۱۳ هر فرد چقدر از اموالش را می تواند وصیت کند؟ ۱۰:۰۱ آپارتمان های منطقه ۳ تهران چند؟ ۰۹:۵۸ قیمت بیت کوین کاهش یافت ۰۹:۵۵ ۳۷ میلیون دلار؛ هزینه قطع یک روز اینترنت در ایران ۰۹:۴۷ کاظمی قمی: کمیته‌ ای مشترک برای جلوگیری از درگیری مرزی با افغانستان تشکیل می‌شود ۰۹:۳۲ احتمال وقوع سیل در ۷ استان ۰۹:۳۰ کدام خودروها در بورس کالا عرضه می شوند؟ ۰۹:۲۳ بازار نفت تیره شد ۰۹:۱۹ طلا در شیب منفی ۰۹:۱۵ چالوس و آزادراه تهران-شمال بازگشایی شدند ۰۹:۱۰ بهترین تغذیه برای سلامت کلیه ها ۰۹:۰۶ سوالات کنکور ۱۴۰۱ لو رفته بود؟ ۰۹:۰۰ قیمت جدید ماشین لباسشویی ال جی چند؟ (جدول) ۰۸:۵۱ گربه ای که عاشق توپ بسکتبال است + فیلم ۰۸:۴۵ آبروریزی هالک ایرانی در مقابل حریف قزاق + فیلم ۰۸:۳۵ ترافیک سنگین در بزرگراه نواب و امام علی (ع) ۰۸:۰۲ ترکیب اعضای حقوقی هیات مدیره چکاوه مشخص شد ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر هوایی به قشم چقدر هزینه دارد؟ + جدول ۰۲:۳۷ معرفی ماشین های لوکس جهان ۰۱:۰۶ کشف جنبه های پنهان شخصیت تنها با یک تست ۰۰:۵۳ فال ابجد روزانه امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۴۸ چطور موهای خود را در خانه کراتین کنیم؟ ۰۰:۴۱ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۳۵ فوت و فن پخت حلوا رولی مناسب محرم ۰۰:۳۱ فال حافظ امروز دوشنبه ۱۰ مرداد / شکسته گشت چو پشت هلال قامت من ۰۰:۲۶ شکل هایی از اضطراب‌ که بیچاره تان می کنند ۰۰:۲۰ فال روزانه شخصی ۱۰ مرداد ۰۰:۰۱ ۱۰ قابلیت کمتر شناخته شده ویندوز ۱۱ که شما را مجذوب خود می کنند ۲۳:۵۴ افکار و عاداتی که افراد را در طبقه «فقیر» و «ثروتمند» قرار می دهد ۲۳:۴۳ توضیح پدیده مونسون به زبان علمی و ساده + فیلم ۲۳:۴۱ با منوی صبحانه ماه تولدتان آشنا شوید ۲۳:۳۸ در صورت توافق با VAR کمک داور ویدیویی در لیگ برتر فوتبال خواهیم داشت ۲۳:۳۴ چگونه سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را بررسی کنیم؟ ۲۳:۲۳ پاهای توت فرنگی چیست؟ + راه های درمان ۲۳:۱۰ زمین های دولتی واگذار نشود، به نام وزارت راه و شهرسازی سند می خورد ۲۳:۰۶ خطرات مصرف زیاد دارچین؛ خانم های باردار مراقب باشند ۲۲:۵۲ زنان بیشتر در خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند یا مردان؟ ۲۲:۲۶ همسرم پیش مشاور نمیاد، چه کار کنم؟ ۲۲:۲۶ پیش بینی وقوع رعد و برق و بارش تگرگ در تهران ۲۲:۰۳ بارش های سیل آسا در کشور ادامه دارد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ ارز بازار ارز مهمترین اخبار امروز قیمت دلار در صرافی تومان برای خرید تومان برای فروش مرداد ماه ۱۴۰۱ ریاست جمهوری صرافی ملی قیمت دلار دلار آمریکا هالک ایرانی ۱۴۰۱ ۱۴۰۱ ۵ نرخ ارز ٢۹ هزار ۲۷ هزار صرافی ها ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ۵ ۹ سکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟

روند کاهشی بازار ارز ادامه دارد. قیمت دلار آزاد پس از برخورد با سقف کانال ۶۴هزار تومانی در بازار روز سه شنبه، مجددا دچار افت نرخ شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، روند کاهشی بازار ارز ادامه دارد. قیمت دلار آزاد پس از برخورد با سقف کانال ۶۴هزار تومانی در بازار روز سه‌شنبه، مجددا دچار افت نرخ شد. بازیگران بازار ارز کاهش ریسک‌های سیاسی در کنار حمایت‌های بانک مرکزی را ۲عامل مهم در راستای کاهشی شدن روند نرخ ارز می‌دانند. پس از اتمام درگیری‌های منطقه‌ای و فاصله گرفتن ریسک‌های سیاسی از بازار، روند افزایشی نیمه دوم فروردین ماه در حال جبران است. در طی این روند افزایشی که صرفا با اتکا بر هیجانات معامله‌گران صورت گرفت، حجم معاملات زیاد نبود در نتیجه جبران آن نیز ساده‌تر صورت می‌گیرد و بازار با حمایت شدیدی مواجه نمی‌شود.

دیروز چهارشنبه ۵اردیبهشت‌ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیر رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه به پله خروجی کانال ۶۴هزار تومانی رسیده بود، در بازار صبح روز گذشته فعالیت خود را با افت قیمتی چشم‌گیر در مرز ۲ کانال ۶۳ و ۶۴هزار تومانی آغاز کرد.

این افت قیمت به‌گونه‌ای پیش رفت که در ساعاتی از ظهر روز گذشته اسکناس آمریکایی در کانال۶۳هزار تومانی معامله شد. اما در نهایت آخرین نرخ نقدی بازار با اختلافی ۹۵۰تومانی نسبت به نرخ روز گذشته در رقم ۶۴هزار تومان ثبت شد. قیمت فردایی این ارز در عصر روز گذشته نیز در بازه ۶۴هزار تا ۶۴هزار و ۲۰۰تومان ثبت شد. همزمان با قیمت دلار نرخ دیگر شاخص‌های ارزی نیز در روز گذشته کاهشی بود. اسکناس یوروی آزاد با ۶۵۰تومان کاهش در رقم ۶۸هزار و ۶۰۰تومان فروخته شد. پوند نیز افت قیمتی ۵۰۰تومانی را تجربه کرد و در رقم ۷۹هزار و ۷۵۰تومان معامله شد.

شروع عملیات تعدیل دلار رسمی؟

فعالان بازار ارز در روز‌های اخیر شاهد خروج نرخ دلار رسمی از شرایط میخکوب و رشد آن بودند. نرخ دلار رسمی در هفته‌های اخیر در نیمه‌های کانال قیمتی ۴۳هزار تومانی از حرکت ایستاده بود و نوسانی نداشت. اما از سوی دیگر قیمت این ارز در بازار آزاد نوسانات افزایشی چشمگیری را تجربه کرد و در نتیجه فاصله این ۲نرخ افزایش یافت. افزایش فاصله میان نرخ‌های رسمی و غیررسمی با افزایش رانت ارزی در کشور زمینه‌ساز فعالیت‌های سودجویانه می‌شود. در نتیجه بسیاری از کارشناسان ارزی معتقدند که تعدیل نرخ رسمی با توجه به بازار آزاد از جمله وظایف مهم بانک مرکزی است. روز گذشته هر برگ دلار رسمی ۱۴۲تومان رشد کرد و در رقم ۴۴هزار و ۳۸تومان معامله شد. فاصله نرخ‌های رسمی و غیررسمی در بازار حدود ۲۰هزار تومان است.

سکه به دنبال طلای جهانی

افت قیمت طلای جهانی و همچنین نوسانات کاهشی دلار آزاد زمینه‌ساز کاهش قیمت سکه طلا شده است. هر قطعه سکه طلای طرح جدید در بازار روز گذشته با افت قیمتی یک‌میلیون تومانی در رقم ۴۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان معامله شد. همچنین نیم و ربع سکه نیز در بازار روز گذشته به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومان افت قیمت را تجربه کردند و در ارقام ۲۴میلیون و ۹۰۰هزار تومان و ۱۵ میلیون تومان به فروش رسیدند.

دیگر خبرها

  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟