Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکومت نظامی در مالی به «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، هشدار داد تا رویکرد «نئواستعماری» خود را کنار بگذارد و در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

به گزارش اوئست فرانس، مالی از مکرون خواست تا نگاه «نئو استعماری، قیم‌وار و قلدرمآبانه» خود را کنار بگذارد و  از انتقاد بیش از اندازه از ارتش مالی دست بکشد تا بفهمد هیچ فردی بیشتر از شهروندان مالی نمی‌تواند برای خودشان دلسوز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که گفته می‌شود نیرو‌های مسلح فرانسه قصد دارند مالی را ترک کنند.

حکومت نظامیِ مالی بر این باور است که مداخلات مکرون بخشی از سیاست «افزایش تنفر قومی» فرانسه در این کشور است. یک مقام نظامی مالی در این باره گفت: «این مهم است که مکرون بفهمد نقش فرانسه تا چه حد در نسل‌کشی رواندا و توتسی‌ها منفی بوده است.»

روابط میان فرانسه و مالی بیش از یک سال می‌شود که رو به وخامت رفته است و در حال حاضر مالی از ارتش فرانسه خواسته تا پس از ۹ سال حضور در این کشور، از مالی بیرون برود.

 از طرفی روز گذشته شبکه المیادین اعلام کرد همزمان با کاهش نفوذ فرانسه در قاره آفریقا، نفوذ دو کشور چین و روسیه در این قاره در حال افزایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تحولات مالی اخبار آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است

کمیسر کل آنروا در مصاحبه‌ای گفت، رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای یک عملیات نظامی بزرگ در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: «نگرانی من در حال حاضر این است که ارتش اسرائیل قصد انجام چه کاری را دارد، چه کمک نظامی از سوی ایالات متحده به اسرائیل وجود داشته باشد یا خیر. به نظر می‌رسد آمادگی برای مداخله نظامی احتمالی در مقیاس بزرگ در رفح وجود دارد.»

وی همچنین ادامه داد: «همه ما به شدت نگران احتمال حمله در رفح هستیم. بیش از ۱.۴۵ میلیون آواره در حال حاضر در جنوب متمرکز شده‌اند. چنین عملیاتی در میان تجمع بزرگ انسانی انجام می‌شود. نه تنها ما، جامعه بین‌المللی و همه کشورهای عضو اعلام کرده‌اند که این تهاجم نباید رخ دهد.»

این مقام مسئول آنروا همچنین ایده عملیات زمینی در رفح را «بسیار نگران‌کننده» دانست و با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در غزه برای تخلیه مردم وجود ندارد، افزود: «مردم بسیار مضطرب هستند چون نمی‌دانند کجا باید بروند.»

کمیسر کل آنروا خاطرنشان کرد: «شکی نیست که اگر چنین تهاجمی انجام شود، هزاران نفر دیگر کشته خواهند شد. نمی‌فهمم که چگونه این حجم عظیم از خشم جامعه بین‌المللی هنوز نتوانسته به این کشتار پایان دهد. نمی‌فهمم چرا این خشم بزرگ هنوز به آتش‌بس منجر نشده است.»

وی ادامه داد: «بر این باورم که آتش‌بس می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد. اما نبود آتش‌بس به معنای کشته شدن افراد بیشتری است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم