Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،در راستای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به عمان و افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان سازمان توسعه تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به امضا رسید.

به نقل از سازمان توسعه تجارت، نشستی با حضور «علیرضا پیمان‌پاک» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و «محسن ضرابی» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در ساختمان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست حاضران تفاهم‌نامه مشترکی را به‌منظور ارتقای سهم حضور تولید کنندگان و صنعت‌گران کشور (مستقر در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور) در نمایشگاه‌های تخصصی عمان، توسعه نفوذ کالاهای غیرنفتی ایرانی در بازار عمان با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور از طریق ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های یارانه‌ای به شرکت‌های توانمند تولیدی و یا صادراتی در بخش خصوصی ایران امضا کردند.

پیمان‌پاک در خصوص جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: اقدامات بسیاری خوبی در خصوص بهبود و ارتقای ارتباطات میان اتاق بازرگانی ایران و عمان صورت گرفته که بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط مستقیم دریایی میان دو کشور ایران و عمان با حمایت دولت، افزود: مسائل ضمانتی از قبیل بحث صندوق ضمانت صادرات در مرحله ارائه خدمات است و نهایتا برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امتیازاتی که در دولت برای توسعه تجارت وجود دارد، تلاش‌های موثر انجام پذیرفته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی را یکی از این امتیازها برشمرد و اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه، حمایت‌ها و برنامه‌هایی که در دولت برای اعزام هیات‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های در کشور عمان صورت می‌گیرد، هدفمندتر خواهد شد.

پیمان‌پاک همچنین با بیان اینکه یکپارچه کردن برنامه‌ها، منظم کردن اهداف و استراتژی‌ها در خصوص اعزام هیات‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها منجر به هم‌افزایی بیشتر شده و آثار مثبت و موثری در پی‌خواهد داشت، گفت: امضای این تفاهم‌نامه در راستای اقدامات کلان سازمان توسعه تجارت است تا تمام اموری که در دولت در راستای توسعه و تجارت است، یکپارچه، منظم و با برنامه شده و بیشترین تاثیر را در تجارت با کشورهای همسایه در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی سازمان توسعه تجارت ایران و عمان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد