Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@08:23:16 GMT

رفع چالش قراردادهای کارگری برای رونق تولید ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۱۴۳۵

رفع چالش قراردادهای کارگری برای رونق تولید ضروری است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مباحث مرتبط با تضمین امنیت شغلی و قراردادهای کار با اجماع نظر جامعه کارگری و کارفرمایی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار وزارت کار در سیصد و‌ هفتمین نشست شورای عالی کار که با حضور نمایندگان دولت و گروه‌های کارگری و کارفرمایی و با دستورکار تضمین امنیت شغلی نیروی کار برگزار شد، اظهار داشت: بنا بر دستور صریح رئیس‌جمهور در دیدار با فعالان جامعه کار و تولید، حفظ هم زمان کرامت نیروی کار، انضباط بنگاه تولیدی و سرمایه‌های مادی و معنوی، رویکرد تضمین امنیت شغلی نیروی کار کشور در اولویت برنامه‌های دولت و در دستورکار این شورا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در این زمینه با حضور نمایندگان گروه‌های کارفرمایی و کارگری و مدیران‌کل و کارشناسان خبره در حوزه روابط کار خبر داد و اظهار امیدواری کرد، در مباحث مرتبط با تضمین امنیت شغلی و قراردادهای کار با اجماع نظر جامعه کارگری و کارفرمایی به نتیجه مطلوب رسیده و در کوتاه ترین زمان ممکن با رویکرد تضمین امنیت شغلی پایدار نیروی کار، اقدامات لازم انجام شود.

در ادامه این نشست، دیگر دستورکار  شورای عالی کار در زمینه ضرورت اصلاح و به‌روز‌رسانی برخی از آئین‌نامه‌های دارای قدمت چندین ساله طرح موضوع شد که با توافق اعضاء مقرر شد، در نشست‌های تخصصی و کارشناسی سه‌جانبه، مفاد آئین‌نامه‌های موضوعی، بررسی و پیش‌نویس نهایی به شورای عالی کار ارائه شود.

در این خصوص با عنایت به پیشنهاد نمایندگان گروه کارگری در خصوص اصلاح و بازنگری آئین‌نامه ماده 351قانون کار و موافقت نمایندگان گروه کارفرمایی مقرر شد، موضوع اصلاح آئین‌نامه مذکور به کمیته‌‌ای متشکل از نمایندگان هر سه گروه ارجاع و از سوی اداره‌کل روابط کار و جبران خدمت جمع‌ بندی و متن پیشنهادی در نشست بعدی شورای عالی کار طرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شود‌.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تضمین امنیت شغلی شورای عالی کار نیروی کار روابط کار آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی

علی محمد زنگانه در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی استان گفت: حدود نیمی از جمعیت استان مرتبط با جامعه کارگری است و براین اساس هر گونه برنامه ریزی در این زمینه زندگی تعداد قابل توجهی از شهروندان را متاثر می‌کند.

زنگانه افزود: جامعه کارگری استان در رویداد‌های مختلف ثابت کرده است که بصیرت و هوشیاری زیادی دارد و باید با ایجاد یک هیئت اندیشه ورز کارگری، مسائل این بخش مورد بررسی مستمر قرار گیرد.

او گفت: باید با تداوم افزایش بازرسی از کارگاه‌ها، حوادث ناشی از کار را در استان کاهش دهیم و تقویت امنیت محیط کار از اولویت‌های اساسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • دائمی شدن قراردادهای کار در دستور کار دولت
  • تصویب دائمی شدن قراردادهای کار در کمیسیون اصلی دولت
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است