Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:30:17 GMT

مشارکت بانوان در اهدای خون کمتر از 6.7 دهم درصد است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۱۵۸۷

مشارکت بانوان در اهدای خون کمتر از 6.7 دهم درصد است

ایسنا/اردبیل مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: مشارکت بانوان استان اردبیل در اهدای خون کمتر از 6.7 دهم درصد است

شراره دژکام 10 مرداد در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون در اردبیل اظهار کرد: در دنیا میزان مشارکت بانوان در اهدای خون 50 درصد بوده اما در کشور ما به طور میانگین 6 درصد است.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز این میزان با میانگین کشوری هم ردیف است و همچنان انتظار داریم تا با فرهنگسازی در این حوزه و آگاهی که به بانوان داده می‌شود میزان مشارکت آنها را در اهدای خون ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با گرامیداشت 9 مرداد روز اهدای خون گفت: در 4 ماهه امسال 17 هزار نفر مراجعه‌کننده برای اهدای خون داشتیم که اهدای خون 14 هزار نفر مورد پذیرش قرار گرفته است.

دژکام به رشد 8.1 درصدی اهدای خون در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته اشاره کرد و افزود: ما در برخی از فرآورده‌های خونی به دلیل مدت زمان نگهداری کم، نیازمند اهدای خون مستمر هستیم که امیدواریم هموطنان در اهدای خون مستمر اداره کل انتقال خون را کمک کنند.

وی به ایام عزاداری ماه محرم و افزایش خون‌دهی در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: در شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد تمام پایگاه‌های ما در خدمت هموطنان هستند و در سایر شهرها نیز سعی می‌کنیم تیم‌های سیار را فعال کنیم تا اهدای خون هموطنان بدون مشکل خاص انجام شود.

دژکام به اجرای طرح نذر خون در ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت:‌ هموطنان تنها در دهه اول ماه محرم اهدای خون انجام ندهند بلکه بهتر است در طول این 2 ماه اهدای خون را به صورت مستمر انجام داده تا امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این طرح ثبت‌نام به صورت مجازی و در سایت پایگاه انتقال خون انجام می‌شود و تلاش ما بر این است تا بهترین شرایط را برای اهداکنندگان خون در این ایام مهیا کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با اقدامات مؤثر فرهنگی در این استان تا پایان امسال اهدای خون روند رو به رشدی را داشته باشد تا در پایان سال آمار مطلوبی را از اهدای خون ارائه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان انتقال خون نذرخون اهداکنندگان خون روز اهدای خون استان اردبیل اهدای خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید یوسفی‌ فعال فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک درگیری در محله ملاباشی شهر اردبیل، مأموران کلانتری ۱۶ سبلان در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی اولیه مأموران مشخص شد که یک زن و مرد که مدتی قبل از هم طلاق گرفته بودند با همدیگر درگیر شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌ و جرح یکدیگر کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن زن جوان بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد. ردیابی‌ها برای دستگیری زن جوان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، وی در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

سرهنگ یوسفی فعال گفت: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری، افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از طریق مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

کد خبر 847341 منبع: ایران برچسب‌ها استان اردبیل ازدواج - طلاق قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون