Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علاءالدین بروجروی» رئیس انجمن دوستی ایران و چین در مصاحبه‌ای با اشاره به تماس اخیر روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، مذاکرات طولانی دو طرف بویژه با توجه به شرایط کنونی منطقه و جهان را حائز اهمیتی مضاعف دانست.

گفت: با توجه به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق بویژه در شرایط کنونی تحولات جاری منطقه و جهان و نیز با توجه به نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به استفاده از ظرفیت کشورهایی مانند چین و روسیه درمیانه تحولات جاری و نیز عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بعنوان تحولی مهم دردوره دولت سیزدهم، اهمیت گفت‌وگوهای سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شی جین پینگ همتای چینی وی را دوچندان می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در پکن افزود: همچنین دعوت از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس اخیر سران بریکس از سوی رئیس جمهوری چین، نشانه دهنده نگاه ویژه و متقابل پکن به اهمیت روابط دو کشور است.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین افزود: در شرایط کنونی، گفت‌وگوی تلفنی طولانی اخیر روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و دو طرف علاوه بر مرور موضوع های مختلف مربوط به روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای، بخشی از مذاکرات خود را به موضوع سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اختصاص دادند که حائز اهمیت خاص در روابط دوجانبه است.

بروجردی با اشاره به اهمیت و ضرورت استفاده از ظرفیت های فراوان این سند همکاری که زمینه های گوناگون را شامل می شود، گفت: با توجه به اینکه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر خود به چین، عملیاتی شدن سند همکاری ۲۵ ساله دو کشور را اعلام کرد، بسیار ضروری است که دولت و نهادهای تخصصی و وزارتخانه های مربوطه، این سند همه جانبه را به دهها قرارداد تبدیل کنند تا بر مبنای آن، ایران بتواند از ظرفیت های فراوان همکاری با چین از جمله در زمینه سرمایه گذاری و تامین منابع مالی پروژه ها در داخل کشور، تبادلات و همکاری های فرهنگی و ... بهره مند شود.

وی تاکید کرد: انجمن دوستی ایران و چین نیز به عنوان یک تشکل مردم نهاد و یک ظرفیت مهم غیردولتی، آمادگی کامل خود را برای کمک به دولت برای پیشبرد و تحقق اهداف مرتبط با گسترش همکاری ها با چین در همه عرصه ها اعلام می کند.

بروجردی خاطرنشان کرد که انجمن ایران و چین با توجه به ظرفیت هایی که دارد، می تواند به عنوان یک کاتالیزور و موتور محرک روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در حوزه های گوناگون ایفای نقش کند.

311311

کد خبر 1657396

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علاءالدین بروجردی ایران و چین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق انجمن دوستی ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، محمد مخبر عصر شنبه در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران