Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دارایی دولت موقت طالبان از واگذاری قرارداد استخراج نفت قوشقره به یک شرکت چینی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دارایی دولت موقت طالبان اعلام کرد که قرارداد استخراج نفت قوشقره به یک شرکت چینی واگذار شده است.

به گفته این وزارتخانه، براساس این قرارداد شرکت چینی اکسوس با همکاری شرکت دولتی نفت و گاز افغانستان نفت قوشقره را استخراج خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارت افزوده که ۲۰ درصد از این قرارداد متعلق به شرکت نفت و گاز افغانستان بوده و مابقی نیز در اختیار شرکت چینی قرار خواهد گرفت.

طبق این گزارش، وزیر دارایی طالبان دستور امضای این قرارداد را صادر کرده است.

پیش از این ملابرادر، معاون اول نخست‌وزیر طالبان در راس یک هیئت بلند پایه و در سفر به ولایت سرپل چاه‌ها نفت قشقره را افتتاح کرده بود.

دلاور وزیر معادن و پتروشیمی کابینه طالبان در مراسم افتتاح معدن قشقری نیز گفته بود که درآمد این چاه نفت در بازسازی افغانستان هزینه خواهد شد و بخش عظیمی آن به ولایت سرپل اختصاص داده می‌شود.

ولایت‌های سرپل و فاریاب دارای سه چاه نفت به نام‌های قشقری، بازار کمی و زمردسای بوده که بنا به آمار رسمی مقدار ذخایر تثبیت شده این حوزه حدود ۸۷ میلیون بشکه تخمین شده است.

این معدن نفت دارای ۱۰ حلقه چاه بوده، که روزانه به صورت میانگین تا ۱۴ میلیون افغانی درآمد خواهد داشت.

طالبان بدنبال بهبود وضعیت اقصادی افغانستان درپی استخراج معادن افغانستان بوده و بیشتر این پروژه‌ها را با چین قرارداد بسته است.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر قیمت بنزین و گازوئیل در بازار کابل به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است.

براساس گزارش مراکز فروش مواد سوختی در کابل، هر لیتر گازوئیل در کابل به قیمت ۱۱۸ افغانی و هم لیتر بنزین نیز به ۹۸ افغانی به فروش می‌رسد.

افزایش قیمت گازوئیل در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به دنبال تسلط طالبان و انسداد ذخایر ارزی از سوی آمریکا، افغانستان با بحران متمادی مواجه شده و سازمان ملل نیز در چندین گزارش گفته است که بیش از نیمی از مردم این کشور به کمک فوری بشردوستانه نیاز دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان نفت استخراج نفت چین شرکت چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است