Web Analytics Made Easy - Statcounter

درشرایطی هفته یکصد و بیست و هفتم همه‌گیری کرونا را در کشور سپری می‌کنیم که اوج‌گیری معنادار تعداد موارد ابتلای روزانه در پیک هفتم بخصوص در کلانشهرها و شهرهای صنعتی نگران کننده است.

به‌گزارش ایران اکونومیست از تهران، در شرایطی هفته 127 همه‌گیری کرونا را با پیک هفتم سپری می‌کنیم که برخی کارشناسان با اشاره به آمارهای رسمی منتشر شده از روند بیماری نسبت به بی‌توجهی هموطنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه با اشاره به کاهش چشمگیر سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور به محدود  34 درصد معتقدند ادامه این روند می‌تواند با درنظر گرفتن فعالیت زیرسویه‌های امیکرون در آینده نه چندان دور بار سنگینی را به نظام بهداشت و درمان کشورمان تحمیل کند.

به گفته این گروه از کارشناسان نباید فراموش کنیم که چنین شرایطی در پیک پنجم و ششم هزینه بالایی را به کشور تحمیل کرد و با درنظر گرفتن بهبود نسبی شرایط لازم است از عملکرد ویروس منحوس در گذشته درس گرفته و بنوعی عمل کنیم که مشکلات کمتری را در پیک فعلی تجربه کنیم.

متخصصان بهداشت و درمان برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ عبور از پیک هفتم کرونا در ایران تاکید می‌کنند بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون با دوز یادآور است بخصوص برای گروهی که از آخرین تزریق واکسن‌ آنها بیشتر از شش ماه گذشته باشد.

در این زمینه کارشناسان براین باورند که کلانشهرها و البته شهرهای گردشگر پذیر اکنون روند صعودی نرخ ابتلا را به دلیل افزایش تردد هموطنان زیرسایه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی را تجربه می‌کنند و درصورت بی‌توجهی به این جهش ناگهانی نرخ ابتلا خوشه‌های جدید بیماری و جابه‌جایی گسترده جمعیت زمینه گسترش تعداد شهرستان‌های قرمز را در سراسر ایران ایجاد خواهد کرد.

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا بر استفاده الزامی از ماسک در هواپیما‌ها، قطار و مترو، اتوبوس ها و همچنین در اماکن زیارتی و هیئت‌های مذهبی تاکید شد.

با اشاره به نشست امروز اول مردادماه ستاد ملی کرونا، گفت: همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلاء به کرونا با زیرسویه  BA5 هستیم که ما مسئولان و عموم مردم باید مراقب باشیم با عادی انگاری ها، این روند شتاب بیشتری نگیرد.

وی  با اشاره به فعال تر شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین که به غربالگری و پیشگیری توجه خاص دارد، افزود: مردم عزیز نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن پس از 6 ماه از نوبت‌های قبلی اقدام نمایند. وضعیت کلی بیماری کرونا در هفته 127 همه‌گیری (برای دیدن جداول آماری روی کلمه کرونا کلیک کنید)

آمارهای رسمی و واقعیت همه‌گیری

این درحالی است متخصصان بهداشت و درمان معتقدند که نباید فراموش کنیم اگرچه شرایط در نگاه اول نگران کننده است اما واقعیت اینجاست که برای دریافتن روند فعلی بیماری در سراسر کشور با درنظر گرفتن رفتارشناسی ویروس منحوس در پیک‌های گذشته به این مهم می‌رسیم که بی‌توجهی به پروتکل‌ها و ساده‌گرفتن شرایط یکباره می‌تواند مشکلاتی به مراتب سنگین‌تر و بدتر از پیک قبل ایجاد کند.

در این زمینه بررسی‌های انجام شده در نرخ کشندگی زیرسویه‌های جدید امیکرون در پیک هفتم نشان می‌دهد استان خراسان جنوبی با 7.32 مورد فوتی در یک میلیون نفر در صدر جدول قرار گرفته و چهارمحال و بختیاری با 19.78 مورد بستری در 100 هزار نفر جمعیت هم رتبه نخست در هفته یکصد و بیست هفتم همه‌گیری را در اختیار دارد.

به گفته کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان البته این آمارها در شرایطی اتخاذ شده‌اند که با درنظر گرفتن قدرت سرایت بالای زیرسویه‌های امیکرو و رفتارشناسی ویروس منحوس در گذشته باید مدنظر داشته باشیم که تهاجمی‌تر شدن ویروس مشکلات را به مراتب افزایش خواهد داد اگر ویروس منحوس و البته سویه امیکرون را دست کم بگیریم. جدول رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر ایران (برای دیدن آمار روی عبارت کلیک کنید)

نگرانی این گروه جایی نمایی می‌شود که با مقایسه اعداد و ارقام همه‌گیری به این واقعیت می‌رسیم که تنها در یک روز یعنی هشتمین و نهمین روز مردادماه جاری درصد تغییرات کاملا معنادار و نگران کننده است. به این ترتیب که  نرخ ابتلای روزانه در این دوره با رشدی معادل 115.91 درصد به رقم 9727 نفر رسیده است و در ادامه موارد بستری هم با رشدی معادل 114.76 درصد به 2298 مورد رسیده است.

البته با درنظر گرفتن اینکه تا رسیدن این تغییرات به دو بخش دیگر جداول آماری یعنی موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و موارد فوتی معمولا یک فاصله 7 روزه داریم احتمالا در نیمه مرداد 1401 جهش‌های ناگهانی در میان شاخص‌های بیماری در پیک هفتم را تجربه می‌کنم و رشد 2.42 درصدی موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و البته افزایش 32.60 درصدی موارد فوتی تنها در یک روز یعنی همان دو روز هفتم و هشتم مرداد می‌تواند در نیمه مرداد ماه شوکه کننده باشد.

استان اصفهان/ افزایش مبتلایان جدید

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آمار بیماری کرونا در استان اصفهان (به ‌جز کاشان و آران ‌و بیدگل)، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا یک میلیون و 509 هزار و 711 مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا و کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 502 هزار و 647 نفر در استان اصفهان شناسایی شدند.

وی افزود: موارد نمونه گرفته شده در 24 ساعت گذشته (احتمالاً بیمار) 1617 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی 964 نفر و 4 مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا گزارش شده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  با بیان اینکه 211 هزار و 377 نفر تعداد کل بستری‌شدگان کرونا از ابتدا تاکنون بوده، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان فعلی در بیمارستان‌ها  590 نفر است و تعداد بیماران بستری 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان 133 نفر است که از این تعداد  86 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

عقدک ادامه داد: 11 هزار و 771نفر آمار کل فوت‌شدگان قطعی و شش هزار 817 نفر فوت‌شدگان مشکوک کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان (به‌ جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل) بوده است.

استان کرمان/ بستری 225 بیمار قطعی

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان 13 مورد و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 4 به 6 شهر افزایش یافته است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 6 به 4 کاهش پیدا کرده است و متاسفانه دیگر هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 79 مورد مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 38 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 8 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 22 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 7 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 4 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 225 نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید 19 در استان کرمان یک مورد و مجموع جانباختگان کرونا در استان 5 هزار و 708 نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 348 هزار و 987 دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 82 هزار و 110 دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 904 هزار و 119 دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 44 هزار و 987 دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

خراسان رضوی/ بستری  205 بیمار  جدید

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار در مشهدمقدس با بیان اینکه سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تعداد بیماران جدید در مراکز درمانی 178 نفر است اظهارداشت:در حال حاضر 583 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 462 نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را 132 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به ده روز گذشته 51 درصد افزایش یافته است و بیشتر افرادی که در این بخش‌ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته اند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، یک هزار و 359 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان‌ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

پهلوان با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

استان اردبیل/ کمتر از یک درصد اردبیلی‌ها دز یادآور را تزریق کردند

محمود جعفرزاده معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: به رغم تاکید و توصیه مسئولان کمترین استقبال را از سوی مردم در تزریق دز چهارم واکسن کرونا شاهد هستیم و در 2 هفته اخیر کمتر از 16 هزار نفر برای تزریق دز نوبت چهارم به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند.

وی به تشدید اوضاع کرونایی در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با فوت سه نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا، مجموع فوتی‌های پیک هفتم به 9 نفر رسیده و همچنان تعدادی از بیماران در بخش‌های مراقبتی ویژه تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: 392 نفر مراجعه به مراکز درمانی و 287 نفر مراجعه به مراکز بهداشتی را در 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا شاهد بودیم که از این تعداد 14 نفر منجر به بستری در بیمارستان شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 14 نفر در بخش آی.سی.یو و 48 نفر در بخش بیمارستانی تحت مراقبت هستند، افزود: هفت نفر در 24 ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

وی به رنگ زرد پنج شهر استان نظیر اردبیل، پارس‌آباد، نمین، مشگین‌شهر و خلخال اشاره کرد و ادامه داد: مابقی شهرها در وضعیت آبی به سر می‌برند.

درحال تکمیلی...

ی

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حوزه دانشگاه علوم پزشکی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی دوز واکسن تزریق شده نوبت مراکز درمانی بهداشت و درمان کرونا در استان درنظر گرفتن تعداد بیماران بیمارستان ها استان اصفهان ویروس منحوس موارد بستری تعداد بیمار استان کرمان ساعت گذشته نرخ ابتلا پیک هفتم همه گیری بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رضا مراد صحرایی در دیدار فرهنگیان با رییس جمهور و تجلیل از معلمان نمونه کشوری، با بیان اینکه در حادثه کرمان یک کلاس کامل تقدیم انقلاب شد گفت: از جمع شهدا و جانبازان حادثه کرمان بیش از ۳۰ درصد معلم و دانش آموز بودند و این یعنی آموزش و پرورش در کف مسائل انقلاب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معلم ستون فقرات نظام آموزشی است افزود: در تعبیر رهبر معظم انقلاب معلم معمار هویت آینده کشور است، معلم صاحب نفس، انسان ساز، روشن کننده چراغ دل انسان ها است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معظم له در جایی می فرمایند کار معلم از انرژی هسته‌ای خیلی مهم تر است ادامه داد: در انرژی هسته‌ای ما از سنگ به آن انرژی می‌رسیم اما کار معلم گوهری به نام انسان و ساختن آن گوهر است.

صحرایی با بیان اینکه پیام این حرف آن است که ما برای ساختن آینده کشور مهم‌ترین تکیه گاهمان جامعه خوش نام معلمان گفت: وزیر آموزش و پرورش با معلمانش می تواند تحول در این نظام را رقم بزند نه با بودجه و امکانات.

وی با اشاره به اینکه عامل تحول معلم است عنوان کرد: ما معلمان باید تحول را از خود شروع کنیم تا جامعه را متحول سازیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سالی بود به غایت پرماجرا و متلاطم برای آموزش و پرورش کشور اما امروز به تجربه‌ای ارزشمند تبدیل شده است افزود: نشان دادیم اگر با هم متحد، منسجم، همدل، همسو، همکار و همراه باشیم در دل بحران تحول می آفرینیم.

برای اجرای سند تحول بودجه لازم است

صحرایی با بیان اینکه حوادث ۱۴۰۲ در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه بودند گفت: از دل این حادثه‌ها دستاوردهایی داشته‌ایم که به گوشه‌ای از آنها در محضر رئیس جمهور اشاره می کنم. نقطه تمرکز ما اجرای حقیقی سند تحول بنیادین بوده است. پس از ۱۲ سال نقشه این سند آماده تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است، شواهد نشان می دهد با توجه به اقناع کمیسیون های شورا فردا این گام مهم پس از ۱۲ سال برداشته خواهد شد و از آن پس ما به جای کورمال کورمال حرکت کردن با چشم اندازی وسیع رو به جلو پیش خواهیم رفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیام سند در نقشه راهش آن است که همه با هم آموزش و پرورش را حرکت دهیم، روح سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت است، برای اجرای سند بودجه لازم است اما شرط کافی و لازم، بودجه نیست، مسئله ما شکل گرفتن آن ائتلاف است، تبدیل شدن آموزش و پرورش به مسئله اصلی و نقشه دنبال آن است.

صحرایی با بیان اینکه نگاشت مدرسه‌ای سند نوشته شده است گفت: برای کاهش فاصله سند با صحنه یعنی مدرسه به دستورالعملی نیاز بود تا بگوید مدیر مدرسه که قرار است تحول را رقم بزند چگونه آن را پیاده کند. این سند نیز در انتظار تصویب در شورای عالی آموزش پرورش است و اجرای آزمایشی آن آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاشت نهادی سند تحول بنیادین آماده و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده گفت: ۷ پروژه ملی پیشران برای اجرای بخش قابل توجهی از سند تحول انتخاب و به خلاقیت رئیس جمهور در تشکیل شورایی برای راهبری سند به ریاست معاون اول آماده اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه یک پروژه از ۷ پروژه چهارشنبه گذشته در دولت تصویب شد افزود: این نخستین آیین نامه اجرایی در چارچوب اصل ۱۳۸ قانون اساسی برای اجرای سند تحول بود. اولین اقدام مهم ما آن بود که موضوع سند به یک جهت اصلی در برنامه‌های پیشرفت کشور تبدیل شود.

صحرایی ادامه داد: در ماده ۹۲ قانون برنامه هفتم تکلیف شده که به محض تصویب قانون ظرف شش ماه باید تقسیم کار ملی که در آن وظایف یکایک ارکان کشور برای تحول بنیادین نظام و تعلیم و تربیت تعیین شده، تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.

صحرایی اتفاق مهم دیگررا غول کنکور عنوان کرد و گفت: این دولت در بحبوحه تلاطم آغاز ۱۴۰۲ دو مصوبه کنکور را اجرا کرد. هدف آن مصوبه آن است که از حفظیات به یادگیری عمیق حرکت کنیم، هدف آن است که مرجعیت به برنامه درسی ملی به مدرسه و به معلم بازگردد نه آن که در یک موسسه کنکوری بیرونی که تمام دغدغه اش میزان درآمدش است، تعیین شود.

وی با بیان اینکه هیچ تحولی در سطح وسیع و کلان رخ نمی دهد افزود: مگر آن که رئیس دولت خودش پشت آن باشد، اگر این مصوبه اجرا شد چون رئیس دولت خواست که اجرا بشود وگرنه بهانه جویی برای عدم اجرایش کم نبود.

راهیابی وسیع دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های خوب کشور

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۵۰ درصد و سال اآینده ۶۰ درصد نمره راهیابی به دانشگاه‌ها از خواندن عمیق کتاب‌های درسی، گوش فرا دادن درست به حرف‌های معلم حاصل می شود و البته عدالت آموزشی، اظهار کرد: شواهد نشان دهنده راهیابی وسیع دانش آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های خوب کشور است.

صحرایی با اشاره به اینکه هفت استان سهم از دست رفته خود را در ۳۰۰۰ صندلی برتر دانشگاه‌ها باز پس گرفتند گفت: سیستان و بلوچستان از ۱۶ صدم درصد به ۴۸ صدم درصد ارتقاء پیدا کرده، استان کرمان تعداد رتبه‌های زیر هزارش سه برابر شده، از اسفراین و چهار آی مغ، پل دختر و سرپل ذهاب و اسلام آباد نفرات برتر در همه رشته‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه این یک گواه مهم است و البته این اتفاق خیزشی در تقویت مدرسه‌های دولتی است افزود: جبران کاستی‌ها ما را به یافتن راه‌هایی برای تامین معلم وامی دارد، بنابراین اصالت با تربیت معلم است، اما عزیزان شما بدانید راتبه معلمی بهتر از استخدام ماده ۲۸ است.

دولت معادل ۲۰ درصد کل معلمان کشور را تامین کرده است جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی

صحرای با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه شهید رجایی ۳۰۰ درصد رشد کرده و تربیت دینی و هویت معلمان دغدغه ما شده است گفت: این دولت در این ۳۰ ماه معادل ۲۰ درصد کل معلمان کشور را تامین کرده است و این نشان می دهد که ما بنا نداریم مسئله را به زمان دیگری موکول کنیم و صد البته این از دشواریهای ماست.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ هزار معلم و امسال ۷۲ هزار معلم از آزمون‌های استخدامی جذب می شوند گفت: سال گذشته ۲۵ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و در سال جاری هم حدود ۲۵ هزار نفر ورودی داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جذب استعدادهای برتر دانشگاه‌های کشور بهتر از جذب از طریق ماده ۲۸ است و همه اینها ادامه دهنده همین سیاست است گفت: امسال کنکور اختصاصی تربیت معلم داشتیم، دانشگاه فرهنگیان هیئت جذب مرکزی استاد دارد. مسیر جذب برای استعدادهای برتر جداگانه پیدا کردیم چون که می خواهیم بسان کشاورزی که بهترین بذرش را در مزرعه می کارد، بهترین دانش آموزان را معلمان کشور کنیم.

استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال

وی با بیان اینکه پنج هزار میلیارد تومان سال پیش برای این منظور تخصیص دادیم و البته راه دور و درازی در پیش داریم افزود: پس از قریب به ۱۵ سال ۱۹ هزار مربی پرورشی و مشاور و مربی ورزشی برای مدرسه‌ها جذب می‌کنیم.

 

 

دیگر خبرها

  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی