Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:18:28 GMT

روند شیوع کرونا در آذربایجان غربی رو به وخامت است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۲۰۸۱

روند شیوع کرونا در آذربایجان غربی رو به وخامت است

ایسنا/آذربایجان غربی دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: ۱۲ درصد بستری های استان در ماه گذشته کودکان بودند.

دکتر سیدجلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا افزود: موارد بستری با تشخیص کرونایی از ابتدا تا کنون، ۹۹ هزار۵۵۶ نفر که ۵۳هزار و ۳۹۶ نفر با PCR مثبت، ۴۶ هزار ۱۵۸
نفر با PCR منفی، به عبارتی حدود ۳درصد جمعیت استان در این مدت کرونایی بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر موسوی ادامه داد: کل بیماران بستری از اول تیر ماه سال جاری تا ۸ مرداد، ۱۴۳۳ نفر
که از این تعداد ۱۷۲ نفر کودک بوده اند به عبارتی در موج هفتم
فعال ۱۲ درصد بستری ها را کودکان تشکیل می دهند.

وی گفت: کل فوتی ها در خلل ۲۹ ماه کرونایی ۱۱ هزار ۳۲۱ نفر، ۷هزار
۵۹۸ نفر با PCR مثبت، ۳ هزار و ۷۲۳ نفر با PCR منفی لذا؛نرخ مرگ و میر در بیماران بستری ۱۱.۴ درصد بوده است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه باکرونا در استان اظهار کرد: فوتی ها از اول تیر ماه سال جاری، تا ۸ مردادماه، ۷۹ نفر بوده است، ۱۷نفر با PCR مثبت، ۶۲ نفر با PCR منفی که نرخ مرگ و میر در موج هفتم فعال ۵.۵درصد است، از این میزان فوتی ۵۲ نفر بیماری
زمینه ای داشته اندیعنی ( ۶۶ درصد) و از ۷۹ فوتی در این مدت، ۳۹ نفر زن، ۴۰ نفر مرد بودند؛ ۳۵ نفر از زنان و ۲۹ نفر از مردان سن بالای ۶۵ سال داشتند.

وی یادآور شد: از ۷۹ فوتی ۵ نفر واکسن نوبت اول، ۲۳ نفر واکسن نوبت دوم، ۳۴ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کرده بودند و ۱۷ نفر هیچگونه واکسنی دریافت نکرده بودند. نکته جالب اینکه هیچ کدام از فوتی ها نوبت چهارم یا یادآور را دریافت نکرده بودند.

دکتر موسوی خاطر نشان کرد: گرچه در موج هفتم میزان ابتلاها و مراجعات سرپایی
بسیار زیاد و اکثرا به صورت خانوادگی و خوشه ای است اما میزان بستری ها کم است؛ نکته قابل توجه در بیماران بستری اینست که عمدتا سالمند بوده و دارای بیماری زمینه ای و بخش قابل توجهی از آنها بدحال و نیازمند ICU هستند.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه میانگین واکسیناسیون روزانه در ۸ روز اول مرداد، ۱۴۹۲ دوزبوده که اصلا رضایت بخش نیست،  تصریح کرد: از آغاز واکسیناسیون تا کنون ۲میلیون و ۶۶۶ هزار ۲۷۴ نفرنوبت اول، ۲ میلیون ۳۸۶ هزار و۱۷۶ نفر نوبت دوم، یک میلیون و
۸۱ هزار و ۸۰۸ نفر نوبت سوم و فقط ۲۳هزار و ۸۹۶ نفر نوبت چهارم یا یاداور را دریافت کرده اند که از نظر واکسیناسیون نوبت سوم و چهارم وضعیت اصال رضایت بخش نیست در حالی که نوبت سوم و دوز یاداور در ایمنی زایی واکسن نقش اساسی را دارند. 

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: اگر چه واکسیناسیون برای همه گروه های سنی الزم است و نقش اول را در مدیریت کرونا ایفا می کند اما سالمندان و گروه های پر خطربسیار مهم و مورد تاکید است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا با اشاره به رنگبندی کرونایی استان،گفت: در حال حاضر ۲شهرستان چایپاره و نقده قرمز کرونایی هستند،۳ شهرستان ارومیه و خوی و شاهین دژ نارنجی و بقیه شهرستانها زرد کرونایی هستند، رنگ آبی از نقشه جغرافیایی استان رخت بسته است، با این روند در هفته و هفته های آتی بر تعداد شهرستان های قرمز و نارنجی افزوده خواهد شد و تحلیل ها نشان میدهد روند تغییرات در سطح استان در روزها و هفته های آتی به سمت وخامت پیش خواهد رفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران نوبت سوم نفر با PCR

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: میز های خدمت این هفته 07 اردیبهشت ماه 1403  با حضور مدیران کل کمیته امداد - جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی آذربایجان غربی،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،  شهردار منطقه 2 ارومیه ،  معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی و مسئول بسیج کارگران استان تشکیل  می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی