Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@09:20:27 GMT

بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۲۱۵۴

بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت شد

اداره کل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت درباره پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به دنبال اجرای طرح دارویار اعلام کرد: مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت تا پایان تیر امسال پرداخت شده و انتقادات مربوط به بدهی معوقه متوجه این سازمان نیست.

به گزارش ایران اکونومیست، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد:« اولین مرحله پرداخت هزینه‌های ناشی از تغییر سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی دارو، به داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران در سراسر کشور انجام شده و بدین ترتیب همه مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سازمان بیمه سلامت تا پایان تیر ماه ۱۴۰۱ هیچگونه بدهی به داروخانه‌های طرف قرارداد ندارد و بهتر است افراد در مصاحبه‌های خود از اصطلاح «سازمان‌های بیمه‌گر» به طور شفاف استفاده کرده و مشخص کنند کدام سازمان بیمه‌گر به داروخانه‌ها بدهی دارد و کدام سازمان پرداختی‌ها را انجام داده است.

لازم به ذکر است که صورتحساب داروخانه‌ها به ویژه نسخه‌های الکترونیک، در پایان هر ماه از سوی سازمان بیمه سلامت تسویه می‌شود. سازمان بیمه سلامت حساب جداگانه‌ای برای اعتبار طرح دارویار ایجاد کرده و این مجوز را نداریم که مبالغ تخصیص داده شده را جای دیگر هزینه کنیم. در این زمینه نظارت لازم از طرف دستگاه‌های نظارتی نیز وجود دارد.

همچنین سقف ریالی داروخانه‌ها در هفته گذشته از طرف سازمان بیمه سلامت حذف شده و از طرفی بیماران برای بهره‌مندی از مزایای طرح دارویار دیگر نیازی به تایید دوباره نسخه‌های خود ندارند.»

سازمان بیمه سلامت همچنین اعلام کرد:« طرح ملی دارویار از ٢٣ تیر آغاز شده است؛ این طرح به منظور اصلاح سیاست‌های ارزی دارو اجرایی شده و هدف آن منطقی شدن قیمت دارو، رسیدن یارانه دارو به دست مصرف کننده اصلی و افزایش پیدا نکردن پرداختی از جیب مردم است. در این طرح ٣۶۶ قلم داروی ضروری، یارانه سلامت می‌گیرند و ١١٩ قلم داروی بدون نسخه که پیش از این تحت پوشش بیمه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: طرح دارویاری ، سازمان بیمه سلامت ، دارو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: طرح دارویاری سازمان بیمه سلامت دارو داروخانه های طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت داروخانه ها طرح دارویار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد