Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه درباره پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: بورل متنی را ارائه داده و ایران این پیشنهادات را دریافت کرده و بررسی کرده و نظرات خود را ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی ایران اکونومیست، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه در ابتدا ضمن تسلیت به خانواده‌های درگذشتگان سیل اخیر در ایران، درباره موضع کشورمان در تحولات اخیر کشور عراق گفت: عراق کشور بزرگ و همسایه ماست و به طور طبیعی تحولات جاری عراق را با دقت دنبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همواره بر ثبات و استقرار امنیت در این کشور دوست و برادر تاکید داریم. امنیت عراق، امنیت ایران و امنیت منطقه است. البته ما تحولات جاری را جزو امور داخلی عراق تلقی کرده و معتقدیم که جریان‌ها و احزاب عراق می‌توانند در چارچوب قانون اساسی و به روش‌های مسالمت آمیز از این تحولات عبور کنند. ایران همواره به انتخاب مردم عراق احترام گذاشته و تاکید داریم که گفتگو بهترین راه حل مشکلات است.

افغانستان بر اساس توافقات دو جانبه عمل کند

وی درباره بحث حق آبه ایران از افغانستان گفت: جناب رئیس جمهور اخیرا تاکید مضاعفی داشتند بر بحث ضرورت پیگیری حق آبه جمهوری اسلامی ایران و بسیار موضوع مهمی است. ما این مسئله را مبتنی بر قرارهای قبلی می‌دانیم و تاکید داریم به التزام مقامات این کشور به توافقات مشترک و رعایت حق و حقوق همسایگان. ما در وزارت خارجه این موضوع را دنبال می‌کنیم. وزیر محترم گفتگویی با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان داشتند و بر حق ایران تاکید داشتند. انتظار می‌رود که سرپرستی دولت افغانستان بر اساس توافقات دو جانبه دو کشور عمل کند و حق آبه ما به سرزمین برسد. ایران آماده است برای همکاری با طرف‌های ذی‌ربط هیئت‌های خود را ارسال کند. ما اعلام آمادگی کردیم برای سفر وزیر نیروی خودمان تا به این کشور برای رسیدگی به موضوعات سفر کند. اما حقیقت امر، هنوز شاهد تحقق انتظارات ایران از برادرنمان در افغانستان نیستیم و انتظار داریم تا برادران افغانستانی به تعهدات خود عمل کنند.

احتمال رسیدن به تفاهم درباره زمان دور جدید مذاکرات

سخنگوی وزارت خارجه درباره دور جدید مذاکرات گفت: ایران همواره با ابتکار عمل در مسیر مذاکره حضور داشته است. ما توافقی پایدار و توافقی که نفع کامل اقتصادی ایران را برساند. در این موضوع پیام‌های مختلفی تبادل شده است. بورل متنی را ارائه داده و ایران این پیشنهادات را دریافت کرده و بررسی کرده و نظرات خود را ارائه داده است. تلاش‌هایی نیز صورت گرفته و وزرای خارجه برخی از کشورها تماس‌هایی را با وزیر محترم داشتند. ما از هر ابتکاری که کمک کننده باشد استقبال می‌کنیم و واکنش مثبت نشان دادیم. تاکید می‌کنم ما همواره مبدع بودیم و در میز مذاکرات حضور داشتیم. این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک درباره زمان دور جدید مذاکرات به تفاهم برسیم و این بستگی به اراده طرف مقابل هم دارد.

وی افزود: برخی از کشورهای دوست در منطقه در ارتباط با موضوع هسته‌ای انگیزه مثبتی دارند و در این زمینه نقش آفرینی می‌کنند. هم قطر و هم عمان علاقمه مند بودند که نقشی فعال ایفا کنند و ما این ارتباطات مثبت را داریم.
 

در حال تکمیل...

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارائه داده وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر

وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزهبازدید بلینکن از یک گذرگاه کلیدی در غزهتمجید جهاد اسلامی از خیزش گسترده دانشجویی در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است