Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@21:56:19 GMT

آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در کشور به ۵۷ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۴۲۵۳۵

آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در کشور به ۵۷ نفر رسید

مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آخرین گزارش امسال تاکنون ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور مشاهده و متاسفانه از این تعداد پنج نفر فوت شده اند.

امین اسدی روز دوشنبه در گفتگوی با ایرنا اظهار کرد: فوت شوندگان از استان اصفهان و استان‌های جنوبی کشور بودند، اما به لحاظ مهار این بیماری نگرانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام بوده که عامل آن ویروسی است و اگر هموطنان الزامات بهداشتی را رعایت کند، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و قابل کنترل و مهار است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس اقدامات ستاد ملی تب کریمه کنگو در سطح کشور، امسال سه برابر شده، به طوری که این فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و ترویج نمود بیشتری داشته و تاثیرگذاری لازم را گذاشته است.

اسدی تاکید کرد: هموطنان در ایام محرم و غیر محرم از خریدن گوشت و دام از کنار جاده‌ها خودداری کنند، چون به لحاظ بهداشتی مورد تایید نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر گوشتی که دارای مهر و آرم سازمان دامپزشکی باشد، عاری از هر نوع بیماری بوده و کاملاً مورد تایید است.

وی یادآور شد: در ایام محرم احسان دهندگان برای تهیه دام و گوشت نذورات به مراکز معتبر دامپزشکی و شهرداری‌ها مراجعه کنند.

وی همچنین توصیه کرد: فرد ذابح به طور حتم دستکش در دست داشته باشد تا مخاط بدن دام با مخاط بدن ذابح، چشم، دهان و بینی وی، تماس نداشته باشد تا موجب انتقال بیماری تب کریمه کنگو نشود.

اسدی همچنین یادآور شد: حمل گوشت نیز با دستکش انجام شود و در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد گوشت به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود تا ویروس انتقال دهنده بیماری از بین برود.

بیماری ویروسی تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: از سال ۱۳۹۴ تاکنون تمام کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی استان مجهز به سیستم پیش سرد بوده و گوشت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد برای از بین رفتن عامل بیماری تب کریمه کنگو ایجاد شده و گوشت به این نحو نگهداری می‌شود.

امیرحسین بهداد تاکید کرد: در سایه اقدامات بهداشتی و رعایت مردم خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری ویروسی تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تب کریمه کنگو تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره در سال جدید با حضور گروه‌های عملیاتی در روستای انجلین برگزار شد.

 مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره، اظهار کرد: در این اردوی جهاد دامپزشکی بیش از ۲۲۵۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری برسلوز تحت پوشش کامل واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در این اردوی جهادی، گفت: خدماتی مانند واکسیناسیون دام‌ها در روستاهای هدف علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سم‌پاشی دام‌ها و اماکن نگهداری دام، معاینه، ویزیت و پایش بیماری‌های دامی و برگزاری دوره آموزشی ترویجی درباره بیماری‌های دامی ویژه دامداران در منطقه برگزار شد.

حیدری با اشاره به واکسیناسیون بالغ بر ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، بیان کرد: حدود ۱۵ راس دام سبک و سنگین به‌طور رایگان توسط دامپزشکان جهادی ویزیت و درمان شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور