Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اعلام از سرگیری فعالیت کامل سفارت چین در کابل، مسئولان محلی طالبان در استان بامیان گفتند که چین با هدف استخراج آهن از معدن حاجی گک، تاسیسات تولید انرژی برق در این استان احداث خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، آژانس خبری باختر به نقل از وانگ یو، سفیر چین در افغانستان نوشت: در امور داخلی افغانستان مداخله نمی‌کنم و به دنبال نفوذ یا منافع شخصی در افغانستان نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین در کابل گفت که چین آماده همکاری‌های سودمند با افغانستان است تا زندگی مردم افغانستان بهبود یابد.

او همچنین از احیای کامل فعالیت‌های سفارت چین در افغانستان خبر داد و گفت: چین به منظور تعامل اقتصادی، امروز دوشنبه، یکم اوت (۱۰ مرداد)، فعالیت سفارتش را در کابل به طور کامل آغاز خواهد کرد.

منابعی در بامیان می‌گویند که مسئولان محلی طالبان در استان بامیان اعلام کردند یک هیات چینی در سفر به استان بامیان، گفتند که برای استخراج آهن از معدن حاجی گک در روستای کلیچ شهرستان کهمرد بامیان، به زودی تاسیسات تولید انرژی برق در آن ناحیه ایجاد خواهند کرد.

سفارت چین در این مورد چیزی نگفت، اما وانگ یو، سفیر چین در کابل، در توییتی نوشت که گزارش‌ها درباره گسترش نفوذ چین در افغانستان نادرست است. او روز یکشنبه در توییتی نوشت که هرگونه شایعه‌ای که دوستی افغانستان و چین را کاهش دهد، برای این کشور پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایندیپندنت، معدن «حاجی گک» (آجه گک) در بامیان از بزرگ‌ترین معادن افغانستان به شمار می‌رود. حکومت پیشین افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرده بود که هند عملیات استخراج معدن «آجه گک» را پذیرفته است. هند در آن زمان اعلام کرد که پس از تصویب قانون معادن افغانستان، استخراج آهن از این معدن را آغاز خواهد کرد، اما آن طرح هرگز اجرا نشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: چین افغانستان سفارت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۴۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج

دریافت 44 MB کد خبر 6098564

دیگر خبرها

  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل